printlogo


کد خبر: 267219تاریخ: 1402/7/3 00:00
شروع رسمی بازی‌های آسیایی هانگژو و کسب 2 مدال برای کاروان ایران
قایقرانی و تکواندو خط‌شکن‌های مدال

نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی از روز یکشنبه به طور رسمی با رقابت ورزشکاران رشته‌های مختلف آغاز شد و ورزشکاران کشورمان نیز برای رسیدن به مدال تلاش‌شان را آغاز کردند. کاروان ورزش ایران با ۲۸۹ ورزشکار در ۳۴ رشته ورزشی و با نام «شهید حججی» و شعار «ایمان - ایران - افتخار» در این دوره از بازی‌های آسیایی شرکت کرده است. دیروز بانوان نخستین مدال‌آوران کاروان ایران لقب گرفتند. در ادامه به بعضی نتایج به دست آمده کاروان ایران می‌پردازیم. 
* نخستین مدال کاروان ورزش ایران در قایقرانی
در روئینگ 2 نفره سنگین‌وزن زنان، قایق ایران با ترکیب مهسا جاور و زینب نوروزی در مرحله گروهی در بین قایق‌های قزاقستان، کره‌جنوبی، سریلانکا و ویتنام زمان ۷ دقیقه و ۹ ثانیه و ۲۹ صدم ثانیه را ثبت کرد و اول شد و به فینال A رسید. در فینال هم در رقابت با تیم‌های کره، تایلند، چین، ویتنام و قزاقستان توانست با رکورد ۷:۱۷:۸ دوم شود و به مدال نقره دست یابد.
* مرجان سلحشوری به مدال برنز رسید
مرجان سلحشوری، عضو تیم ‌ملی تکواندوی بانوان ایران ابتدا «روما خاتون» از بنگلادش را با امتیاز ۷.۷۲۰ از پیش رو برداشت و سپس «بینتی عبدالکریم» حریفی از مالزی را شکست داد و با صعود به نیمه‌نهایی مدال برنزش قطعی شد. سلحشوری در این مرحله برابر «نیاوا» از ژاپن باخت و مدال برنز را برگردن آویخت.
* شکست جودوکار ایران
ابوالفضل محمودی نماینده وزن ۶۶- کیلوگرم جودوی کشورمان به مصاف حریفی از کره‌شمالی رفت که در ثانیه‌های پایانی ایپون شد تا حریف کره‌شمالی با این برد به دور بعد راه یابد.
* صعود تیم «ب» والیبال ساحلی
تیم «ب» والیبال ساحلی ایران متشکل از عباس پورعسگری و علیرضا آقاجانی با پیروزی 2 بر صفر مقابل تایلند به جمع 8 تیم برتر رقابت‌های والیبال ساحلی راه یافت.
* هندبال با گلباران مغولستان شروع کرد
تیم ملی هندبال مردان ایران که در بازی‌های آسیایی هانگژو در گروه D با تیم‌های مغولستان، ژاپن و عربستان هم‌گروه است، در نخستین دیدار خود در این رقابت‌ها از ساعت 30:7 به وقت کشورمان به مصاف تیم مغولستان رفت که با برتری ۵۰ بر ۱۶ به کار خود پایان داد.
* نماینده ژیمناستیک ایران فینالیست شد
مهدی الفتی در مسابقات ژیمناستیک بازی‌های آسیایی به مرحله نهایی  وسیله پرش خرک راه یافت. در دور مقدماتی مسابقات ژیمناستیک بازی‌های آسیایی هانگژو، دیروز مهدی الفتی با کسب نمره ۱۴.۵۶۶  در رتبه دوم پرش خرک قرار گرفت. وی با این نتیجه به فینال  پرش خرک راه یافت.
* شاهکار تنیس‌ روی میز ایران مقابل تیم دوم جهان
تیم ملی تنیس روی میز با برتری غرورآفرین مقابل ژاپن راهی نیمه‌نهایی شد و مدال برنزش را قطعی کرد.
تیم‌ ملی تنیس روی میز کشورمان در مرحله یک‌چهارم نهایی بازی‌های آسیایی مقابل تیم قدرتمند ژاپن قرار گرفت و ۳ بر صفر پیروز شد. 
در بازی اول نیما عالمیان مقابل هاریموتو نفر چهارم رنکینگ دنیا و نایب‌قهرمان المپیک ۲۰۲۰ قرار گرفت. در این بازی که کاملا حساس و نزدیک بود نیما نمایش فوق‌العاده‌ای داشت و در حالی که ۲ بر یک از حریفش عقب بود اما در ۲ گیم بعدی به برتری رسید و در مجموع ۳ بر ۲ پیروز این بازی بزرگ شد. در مسابقه دوم نوشاد مقابل شونسوکه توگامی نفر ۴۱ دنیا به میدان رفت و توانست ۳ بر ۲ به برتری برسد و ایران را ۲ بر صفر پیش بیندازد. 
سومین نماینده ایران امیرحسین هدایی با رنک ۱۳۰ بود که مقابل یوشیمورا با رنک ۷۹ دنیا قرار گرفت. هدایی گیم اول را باخت اما موفق شد گیم‌های دوم و سوم را به پیروزی برسد.
در گیم چهارم حریف ژاپنی پیروز شد تا کار به گیم پنجم کشیده شود.گیم پایانی این بازی کاملا حساس و نزدیک دنبال شد و هدایی در حالی که عقب بود، در پایان موفق شد پیروز این مسابقه شود.
ایران با این برد به نیمه‌نهایی رسید و مدال برنز خود را قطعی کرد. این مدال پس از ۶۵ سال دوباره کسب خواهد شد. در دوره گذشته نوشاد عالمیان توانسته بود در بخش انفرادی برنز بگیرد.

Page Generated in 0/0069 sec