printlogo


کد خبر: 267232تاریخ: 1402/7/3 00:00
افتتاح ۷ مدرسه و رونمایی از متروی پرند همزمان با احداث ایستگاه متروی جدید، مجموعه ورزشی و بوستان در هشتگرد
توسعه عمرانی شهرهای جدید
* ۱۴۷۰ واحد مسکن مهر در هشتگرد تحویل مردم شد و تا پایان مهر ۱۴ هزار واحد دیگر در پردیس و پرند نیز تحویل می‌شود/ * مهرداد بذرپاش: تا پایان سال ۵۰۰ هزار قطعه زمین در قالب نهضت ملی مسکن عرضه می‌شود

گروه اقتصادی: موج جدید تجهیز شهرهای جدید اطراف پایتخت شروع شده است. در روزهای اخیر شاهد تجهیز زیرساخت‌های حمل و نقلی ۲ شهر جدید هشتگرد و پرند بودیم.
به گزارش «وطن امروز»، مهرداد بذرپاش شنبه هفته جاری به منظور افتتاح 7 مدرسه، بازدید از پروژه‌های در حال اجرای نهضت ملی مسکن و سایر پروژه‌های در دست اجرای شرکت عمران شهر جدید پرند، به این شهر سفر کرد.
* 14 هزار واحد مسکونی مهرماه تحویل می‌شود
وزیر راه‌وشهرسازی با اعلام مدیریت بازار مسکن با راهکارهای متعدد، از آغاز عرضه گسترده زمین از هفته آینده در کشور در قالب طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: طی ماه جاری بیش از ۱۴ هزار واحد مسکونی در پرند و پردیس تحویل متقاضیان می‌شود. بذرپاش با اشاره به انتظار چندین ساله ساکنان پرند برای متروی این شهر گفت: در چند ماه گذشته با تلاش‌های انجام شده و مدیریت مناسب، به ‌رغم افزایش قیمتی که بخش‌های مختلف پروژه پیدا کرده بود، این پروژه با پیشرفت قابل توجهی همراه شد و هم اکنون شاهد روزهای پایانی انجام پروژه و اتمام آن هستیم. وزیر راه‌وشهرسازی با بیان اینکه به همراه فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا و مدیریت مترو از این پروژه مهم شهر جدید پرند بازدید شد، افزود: در ۲ تا ۳ روز آینده تست گرم متروی پرند انجام خواهد شد و برای تامین بخشی از برق این مترو، فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) نیز کمک خواهد کرد. وی اظهار کرد: متروی پرند در میلاد باسعادت پیامبر اکرم (ص) با حضور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری خواهد رسید. بذرپاش گفت: همراه با افتتاح ۴ هزار واحد مسکن مهر پرند، متروی پرند نیز افتتاح خواهد شد. عضو کابینه دولت سیزدهم در بخش  دیگری از سخنان خود در حوزه مسکن نیز توضیحاتی ارائه‌ کرد و درباره برنامه وزارت راه‌وشهرسازی با توجه به افزایش نهاده‌های ساختمانی برای بازار مسکن و اجاره و ساماندهی آن گفت: تمام تلاش ما این است بتوانیم بازار مسکن را با روش‌های مختلف کنترل و مدیریت کنیم. وی افزود: ابزارهایی همچون مالیات بر خانه‌های خالی، ساماندهی مشاوران و بنگاه‌های مشاور املاک، راه‌اندازی سامانه‌های ثبت معاملات اجاره و خرید و فروش مسکن و همچنین قانون ساماندهی بازار اجاره و مسکن که مراحل نهایی آن در حال انجام است، همگی راهکارهای مدیریت بازار مسکن است.
* عرضه گسترده زمین از هفته آینده آغاز می‌شود
بذرپاش گفت: در کنار ابزارهای مدیریتی، تولید و عرضه مسکن و همچنین تولید و عرضه گسترده زمین که از هفته آینده در کشور آغاز خواهد شد، همگی راهکارهایی است که در مجموعه وزارت راه‌وشهرسازی در نظر گرفته شده است. وزیر راه‌وشهرسازی توضیح داد: طبق آمار بانک مرکزی، در بهار سال گذشته رشد (تولید) مسکن و ساختمان منفی ۸ درصد بود که در بهار امسال این بخش با رشد مثبت ۱,۶ درصد همراه بود. این مسیر در ماه‌های آتی ادامه پیدا می‌کند و کارگاه بزرگ ساختمانی در کشور ایجاد خواهد شد.
بذرپاش در ادامه افزود: عرضه مسکن با سرعت مناسب در حال انجام است. امروز ۱۴۷۰ واحد مسکن مهر و پروژه‌های روبنایی در مهستان تحویل مردم شد. در روزهای آینده نیز  ۴ هزار واحد مسکن مهر تکمیل شده در پرند تحویل خواهد شد و ۱۰ هزار واحد مسکن مهر پردیس نیز از دیگر افتتاح‌های مسکنی در این ماه است.
* خانه‌های خالی شهرهای جدید به بازار مسکن و اجاره عرضه می‌شود
وی همچنین گفت: هم‌اکنون خانه‌های خالی فراوانی در شهرهای جدید وجود دارد که با مکانیزم‌های تنظیمی در تلاش هستیم به بازار عرضه شوند.
* واگذاری ۵۰۰ هزار قطعه زمین تا پایان امسال در قالب نهضت ملی مسکن
بذرپاش تصریح کرد: بخشی از رشد قیمتی بخش مسکن در سال‌های گذشته به دلیل عدم عرضه مسکن و عرضه زمین بود که هم‌اکنون این مانع برداشته شده است. تصمیم گرفتیم با عرضه گسترده زمین در روستاها مشکلات این بخش را حل کنیم. تا پایان امسال ۵۰۰ هزار قطعه زمین به مردم در قالب طرح نهضت ملی مسکن عرضه می‌شود.
وی تاکید کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، احتکار زمین در محدوده شهرها و همچنین روستاها در حال فروپاشی است.
* مترو و ۴ هزار واحد مسکن مهر پرند با حضور رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود
وزیر راه‌وشهرسازی همچنین از افتتاح مترو و ۴ هزار واحد مسکن مهر پرند در آینده نزدیک با حضور رئیس‌جمهور خبر داد. بذرپاش اول مهر در حاشیه افتتاح مدرسه نوچمنی، نخستین مدرسه هوشمند شهرهای جدید در پرند، با تاکید بر اینکه در شهرهای جدید بویژه پرند طرح‌های توسعه‌ای خوبی بر اساس ظرفیت‌های این شهرها تدارک دیده شده است، گفت: یکی از درخواست‌های ساکنان، توسعه زیرساخت‌های فرهنگی، آموزشی، درمانی و دیگر خدمات روبنایی برای زیست‌پذیر شدن شهرهاست که در این باره تلاش‌های فراوانی در جریان است. وزیر راه‌وشهرسازی با اعلام افتتاح ۷ مدرسه در شهر جدید پرند که یکی از آنها مدرسه هوشمند و دیگری مدرسه دانش‌آموزان استثنایی است، افزود: امروز ۷ مدرسه با ظرفیت ۱۱۳ کلاس توسط شرکت عمران شهر پرند افتتاح شد که با افتتاح‌های امروز، ظرفیت مدارس پرند به ۵۰ مدرسه و ۷۰۰ کلاس ارتقا یافته است. بذرپاش احداث مساجد را از دیگر موضوعات در دستور کار وزارت راه‌وشهرسازی در شهرهای جدید عنوان کرد. وی در ادامه توضیح داد: توسعه حمل‌و‌نقل عمومی شهرهای جدید از دیگر موضوعاتی است که در دست پیگیری قرار دارد. بر همین مبنا نیز متروی پرند که مراحل نهایی تکمیل را گذرانده است در روزهای آینده با حضور رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود. عضو کابینه دولت سیزدهم ادامه داد: افزایش تعداد اتوبوس و تاکسی‌های بین‌شهری و درون‌شهری نیز در برنامه است که به‌زودی به ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر پرند افزوده خواهد شد.
وی احداث میدان میوه و تر‌بار برای بهره‌مندی مردم را از دیگر موضوعات مورد پیگیری برشمرد و گفت: در شهرهای جدید پرند و پردیس توسعه حمل‌و‌نقل عمومی نیز در حال پیگیری و انجام است. بذرپاش افزود: در سایر شهرهای جدید از جمله مهستان پروژه‌های روبنایی مهم و ۱۴۷۰ واحد مسکن مهر افتتاح شده است. وی گفت: به‌زودی ۴ هزار واحد مسکن مهر تکمیل‌شده پرند با حضور رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود.
بذرپاش یادآور شد: ۲۰۰ هزار واحد باقیمانده مسکن مهر به دولت سیزدهم به ارث رسید که ۱۰۰ هزار واحد آن به اتمام رسیده و بخشی از آن تحویل شده یا در حال تحویل است.
* نخستین مدرسه استثنایی در پرند افتتاح شد
مدرسه سیامند رحمان نخستین مدرسه دانش‌آموزان استثنایی شهرهای جدید نیز با حضور وزیر راه‌وشهرسازی در پرند افتتاح شد. با حضور مهرداد بذرپاش نخستین مدرسه دانش‌آموزان استثنایی تحت عنوان مدرسه سیامند رحمان به افتتاح رسید. نخستین مدرسه استثنایی ۲۰ کلاسه در فاز ۶ پرند در زیربنای ۳۴۸۰ مترمربع و با اعتبار بالغ بر ۲۳۷ میلیارد ریال احداث شده است. از ویژگی‌های مدرسه استثنایی ۲۰ کلاسه سیامند رحمان، نصب ۲ دستگاه آسانسور جهت دسترسی آسان‌تر دانش‌آموزان، کفپوش آنتی‌باکتریال، کلاس‌های ویژه و راه‌پله‌های مناسب‌سازی شده برای  دانش‌آموزان است.
* بازدید وزیر راه‌وشهرسازی از متروی پرند
وزیر راه‌وشهرسازی در بازدید از متروی پرند هم از افتتاح آن به زودی و با حضور رئیس‌جمهور خبر داد. گفتنی است متروی تهران - پرند به طول ۱۹ کیلومتر است.
***
افتتاح ۱۴۷۰ مسکن مهر در هشتگرد
آیین افتتاح و بهره‌برداری از ۱۴۷۰ واحد مسکونی و پروژه‌های زیربنایی و روبنایی شهر جدید مهستان برگزار شد. در این مراسم علاوه بر افتتاح ۱۴۷۰ واحد مسکونی با هزینه ساخت ۲۳۵ میلیارد تومان، مجموعه ورزشی سردار شهید علی‌اصغر ابراهیمی در فاز ۴ هشتگرد با هزینه ساخت ۵۰ میلیارد تومان، بوستان جوان فاز ۴ با هزینه ساخت ۱۲ میلیارد تومان، محورهای آماده‌سازی‌شده فازهای ۳ و ۷ با هزینه ساخت ۱,۵ میلیارد تومان و ایستگاه مترو شهید فخری‌زاده با هزینه ساخت ۲۰ میلیارد تومان افتتاح شد. علیرضا جعفری، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید نیز در این مراسم اظهار داشت: باید سرانه‌ها و کسری‌های خدمات زیربنایی و روبنایی در مهستان هشتگرد همراه با اتمام و بهره‌برداری از مسکن مهرهای باقیمانده رفع شود، ضمن اینکه اجرای پروژه‌های مختلف نهضت ملی مسکن در دستور اصلی ما قرار دارد.

 


Page Generated in 0/0297 sec