printlogo


کد خبر: 267235تاریخ: 1402/7/3 00:00
اخبار

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی رحلت آیت‌الله صلواتی،  والده آقای مجید مجیدی و صبیه حجت الاسلام مؤمن
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، رهبر حکیم انقلاب اسلامی روز شنبه در پیامی رحلت عالم ربانی مرحوم آیت‌الله آقای حاج شیخ غلامرضا صلواتی رحمت‌الله‌علیه را تسلیت گفتند.
متن پیام به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
رحلت عالم ربانی مرحوم آیت‌الله آقای حاج شیخ غلامرضا صلواتی رحمت‌الله علیه را به حضرات علمای اعلام حوزه علمیه قم و شاگردان و ارادتمندان ایشان و بالخصوص به خاندان گرامی و بازماندگان آن بزرگوار تسلیت عرض می‌کنم. این عالم پارسا و پرهیزکار سال‌های طولانی در مسند تدریس و نیز در جایگاه درس‌آموز صفا و اخلاص، به حوزه علمیه خدمت کردند و با طهارت و تقوا به ملکوت پیوستند.
رحمت و رضوان الهی بر ایشان باد.
سیدعلی خامنه‌ای
۱ مهر ۱۴۰۲
رهبر انقلاب همچنین در پیامی دیگر، مصیبت وارده به حجت‌الاسلام‌والمسلمین مومن، از اساتید حوزه علمیه قم و عضو مجلس خبرگان رهبری را به وی تسلیت گفتند.
متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به شرح زیر است.
بسمه‌تعالی
جناب حجت‌الاسلام‌والمسلمین آقای حاج شیخ علی مومن دامت ‌برکاته
مصیبت درگذشت صبیه‌ مکرمه و همسر ایشان را به جنابعالی و خاندان گرامی و همه‌ بازماندگان تسلیت عرض می‌کنم و صبر و تسلی برای اصحاب مصیبت و رحمت و مغفرت برای درگذشتگان از خداوند رحمان مسألت می‌نمایم.
سیدعلی خامنه‌ای
رهبر انقلاب همچنین در پیامی درگذشت مادر گرامی آقای مجید مجیدی، کارگردان سینما را تسلیت گفتند. متن پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
جناب آقای مجید مجیدی دام توفیقه
درگذشت مادر گرامی‌تان را به شما و دیگر بازماندگان تسلیت عرض می‌کنم و رحمت و مغفرت الهی را برای ایشان مسألت می‌نمایم.
سیدعلی خامنه‌ای
۳۰ شهریور ۱۴۰۲
***
تعلیق ۲ نفر از اساتید حاضر در جلسه دفاع غیرقانونی محکوم امنیتی
هفته گذشته در آستانه آغاز سال تحصیلی، انتشار فیلمی از جلسه دفاع پایان‌نامه «لیلا حسین‌زاده» محکوم امنیتی در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران که با ظاهر گریلاهای گروه تروریستی پژاک و بدون داشتن حجاب، پایان‌نامه خود را به قاضی محمد و جعفر پیشه‌وری، ۲ نفر از سران تجزیه‌طلب در دهه 20 شمسی تقدیم کرد، واکنش‌هایی را در بین افکار عمومی و بویژه جامعه علمی و دانشگاهی کشور در پی داشت. پس از این اتفاق دانشگاه تهران با ارسال توضیحاتی اعلام کرد فرد مذکور بر اساس رای کمیسیون موارد خاص دانشگاه مورخ 14 شهریورماه 1402، به ۲ علت «اتمام سنوات مجاز تحصیل» و «عدم ثبت‌نام در نیمسال دوم سال تحصیلی 1402 – 1401» از تحصیل محروم شده است؛ لذا برگزاری جلسه پرحاشیه اخیر، فاقد مجوز قانونی بوده و از اساس موضوعیت نداشته است. همچنین رئیس دانشکده علوم اجتماعی اعلام کرده ‌بود از برگزاری جلسه نمایشی وی بی‌خبر بوده و در شرایطی که هنوز اخراجی بودن این دانشجو به وی اعلام نشده، به این فرد اجازه حضور در دانشکده داده می‌شود!
این محکوم امنیتی در روزی که به دانشگاه مراجعه می‌کند، به قصد انجام کارهای آموزشی وارد دانشگاه می‌شود. طبق اخبار منابع آگاه، این دانشجوی اخراجی با هماهنگی ۳ تن از اساتید خود این جلسه را ترتیب می‌دهد و این افراد پس از بیان سخنان تجزیه‌طلبانه از سوی وی، در جلسه مذکور به تنها تذکر لفظی بسنده کرده و جلسه را ادامه می‌دهند. در پی این اقدام، ۲ نفر از این اساتید یعنی مهراد عربستانی و زهره انواری از عضویت هیات علمی دانشگاه تهران تعلیق شده و پرونده آنها برای بررسی بیشتر و حکم نهایی به هیات انتظامی دانشگاه ارجاع شد.
***
خطیب موقت جمعه تهران:
سفر رئیسی به نیویورک نمونه دیپلماسی مبتنی بر فرهنگ دفاع‌مقدس بود
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری، امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه (31 شهریور) با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در دیدار پیشکسوتان دفاع‌مقدس، گفت: همه دفاع‌مقدس به نام اسلام و اهل‌بیت بود و ترکیب نیروها و لشکرها وقتی بر محور مناطق و محلات و مساجد بود یک فضای زیست اجتماعی مبتنی بر هویت ملت عزیز ایران و مظهر یک انسجام ملی و یک صفحه بزرگ رنگارنگ از تجلی هویت اسلامی و ایرانی بود.  وی با بیان اینکه جنگ ادامه دارد و دشمنان همان دشمنانند ولی پیچیده‌تر، گفت: توفیق ما مشروط بر این جنگ عظیم و میراث بزرگی است که همیشه تاریخ ما را می‌تواند بسازد. سفر رئیس‌جمهور نمونه دیپلماسی مقاومتی و مبتنی بر فرهنگ دفاع‌مقدس بود و در قامت نماینده ملت ایران با عزت و صلابت در برابر رسانه‌ها و ملت‌ها قرار گرفت و صدای رسای ملت ایران، انقلاب و جهان اسلام  و شهیدان ما شد؛ این دیپلماسی موجب تبادل زندانیان و آزادی الواح تاریخی و رسوایی آن صهیونیست در سالن سازمان ملل شد و ضدانقلاب رسواتر که در مقابل در سازمان ملل چه رسوایی به بار آورده بودند. 

Page Generated in 0/0056 sec