printlogo


کد خبر: 267239تاریخ: 1402/7/3 00:00
پیکر مطهر شهید گمنام باحضور پرشور و گسترده مردم اصفهان تشییع و تدفین شد
بدرقه فرزند ایران

گروه سیاسی: روز گذشته همزمان با سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) مردم اصفهان میزبان شهید گمنام 21 ساله‌ای بودند که اسفند ۱۳۶۳ طی عملیات بدر در شرق دجله به شهادت رسیده بود. مردم اصفهان در تشییع این شهید که پس از 39 سال تفحص شده بود، سنگ تمام گذاشته و با حضوری پرشور و گسترده، این سرباز وطن را به خاک سپردند. 
مردم انقلابی، متدین و شهیدپرور اصفهان پیکر مطهر این شهید بزرگوار را از میدان قدس تا امامزاده شاه‌میرحمزه(ع) در چهارراه عسکریه این شهر تشییع کردند.
در این مراسم که قشرهای مختلف مردم اعم از زن و مرد، پیر و جوان و جمعی از خانواده‌های معظم شهیدان و ایثارگران و هیات‌های مذهبی و مسؤولان استان نیز حضور داشتند، مردم شهیدپرور اصفهان پیکر مطهر شهید گمنام را با شکوه خاصی در خیابان سروش این شهر بر دستان خود بدرقه و تشییع کردند.
مردم شهیدپرور اصفهان در سومین روز هفته دفاع‌مقدس در حالی پیکر این شهید گمنام را به ‌شکلی باشکوه تشییع کردند که همچون دوران دفاع‌مقدس باغیرت و صلابت در صحنه حاضر بوده و ثابت کردند از نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمان‌های امام و شهیدان حمایت می‌کنند. پیکر مطهر این شهید گمنام پس از عزاداری مردم در امامزاده شاه‌میرحمزه(ع) به مناسبت شهادت امام حسن عسکری علیه‌السلام در موقوفه جدید این امامزاده به خاک سپرده شد.
همچنین در این مراسم حسین یکتا، رزمنده پیشکسوت و روایتگر دوران دفاع ‌مقدس به روایت خاطره‌هایی از این دوران و رشادت‌های رزمندگان و از خودگذشتگی آنها پرداخت.
شب گذشته نیز مراسم وداع با این شهید گمنام در محل امامزاده شاه‌میرحمزه(ع) اصفهان برگزار شد.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس اصفهان نیز در گفت‌وگویی اظهار داشت: در پی تفحص‌های انجام شده تعدادی شهید گمنام شناسایی شدند که یکی از این شهدا در اصفهان خاکسپاری شد. سرهنگ محمد رضایی افزود: این شهید گمنام ۳۹ سال پیش در عملیات بدر به شهادت رسید. عملیات بدر، عملیات گسترده نظامی نیروهای مسلح ایران در دوران دفاع‌مقدس در اسفند ۱۳۶۳ بود.
* پیکر شهید گمنام در فیروزکوه تشییع شد
همچنین در شهری دیگر، یعنی فیروزکوه نیز مردم میزبان شهید دیگری بودند؛ شهیدی که بسان همرزم جوانش که در اصفهان توسط مردم انقلابی به خاک سپرده شد، سال ۱۳۶۳ در عملیات بدر به شهادت رسیده بود. مردم متدین و انقلابی فیروزکوه از پیکر مطهر این شهید بزرگوار استقبال گرمی به عمل آورده و در مراسمی باشکوه از میدان امام خمینی تا آستان امامزاده اسماعیل شهید را بدرقه کردند. 
این دو تشییع باشکوه نشان داد مردم متدین ایران همچنان بر عهد خود نسبت به انقلاب و شهدای ایران اسلامی پایبند هستند و با وجود تمام هجمه‌های دشمنان این آب و خاک، به اعتقادات و احترام خود نسبت به ارزش‌های انقلاب اسلامی پشت نخواهند کرد. شور و شعور همیشگی مردم ایران در استقبال از قهرمانان خود همواره در طول عمر 45 ساله انقلاب اسلامی پابرجا مانده و با تشییع هر شهید، میثاقی دوباره شکل می‌گیرد و در نهایت نیز انقلاب اسلامی به دست این شهدا و مردم به مسیر خود ادامه خواهد داد.

Page Generated in 0/0051 sec