printlogo


کد خبر: 267247تاریخ: 1402/7/3 00:00
مهدویت روح شیعه در عصر غیبت

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمسعود پورسید آقایی*: امروز دشمنان سرمایه‌گذاری فراوانی برای مبارزه با اندیشه‏ حیات‌بخش مهدویت -که اساس تشیع است- کرده‏اند. این هجوم‏های خشن که پس از پیروزی انقلاب اسلامی بویژه در دهه‏ اخیر به ساحت مهدویت شده است، نشان از اهمیت و حیاتی بودن این موضوع برای دشمن دارد. 
دشمن نیک می‏داند حیات شیعه، در گرو ۲ نگاه سرخ و سبز است؛ نگاه حسینی و نگاه مهدوی. با یکی، قیام می‏کند و با دیگری، آن را حفظ می‏کند. این همه هجوم از ایجاد شبهه گرفته تا انواع فیلم‏ها و بازی‏های رایانه‏ای، نشانه‏ هراس آنان از این حقیقت سترگ است. 
رهبر حکیم انقلاب 24 سال پیش فرمودند: «بنده سندی را دیدم که در آن بزرگان استعمار و فرماندهان استعماری توصیه می‌کنند ما باید کاری کنیم که این عقیده به مهدویت، بتدریج بین مردم زائل شود! استعمارگرهای خارجی، قضاوت‌شان این بود که تا وقتی عقیده به مهدویت در بین این مردم رایج است، ما نمی‌توانیم اینها را درست در اختیار بگیریم! ببینید عقیده به مهدویت چقدر مهم است!» امروز دشمن حیات خود را در زوال یا تحریف این اندیشه می‏داند؛ اندیشه‏ای که مانند روح، در کالبد معتقدانش رسوخ می‏کند و آنان را در برابر همه‏ مستکبران به پا می‏دارد. 
 به شهادت روایات متعدد، ایرانیان نقش بزرگی در زمینه‌سازی ظهور آن حضرت دارند. این روایات، چنان که بشارت است، هشداری به وظیفه‏ سنگین ایران اسلامی هم هست. ناگفته نماند این روایات، دشمنان را هم درباره ما حساس کرده و آنان را به سرمایه‌گذاری بیشتر برای به انحراف کشیدن نسل جوان این مرز و بوم و دوری آنان از اندیشه‏ مهدویت که در حقیقت، اساس انقلاب ما هم هست، وامی‏دارد اما به فضل پروردگار تلاش طواغیت عالم نافرجام مانده و عاقبت، از آن جریان حق و ولایت است. از نظر اسلام و بینش اسلامی، جریان عالم به سمت حاکمیت حق و به سمت صلاح است؛ نهایت این عالم، نهایت غلبه صلاح است؛ ممکن است زودتر بشود، ممکن است دیرتر شود اما برو برگرد ندارد. قطعا اینطور است که در نهایت، صلاح بر فساد غلبه خواهد کرد و قوای خیر بر قوای شر غلبه می‌کند.
رئیس مرکز تخصصی موعود حوزه علمیه قم *

Page Generated in 0/0051 sec