printlogo


کد خبر: 267254تاریخ: 1402/7/4 00:00
اخبار

جزئیاتی از مراسم یادبود ابراهیم کیهانی
مراسم یادبود ابراهیم کیهانی از هنرمندان پیشکسوت «روایت فتح» در مسجد بلال سازمان صداوسیما برگزار می‌شود.
مجلس ترحیم و بزرگداشت ابراهیم کیهانی از یادگاران دوران دفاع ‌مقدس و هنرمند پیشکسوت این عرصه، همزمان با هفته دفاع‌ مقدس، چهارشنبه پنجم مهر از ساعت ۱۳ تا 14:30 در مسجد بلال سازمان صداوسیما برگزار می‌شود. ابراهیم کیهانی از پیشکسوتان مجموعه «روایت فتح» سه‌شنبه (۲۸ شهریور) در ۷۷ سالگی بر اثر بیماری در بیمارستان درگذشت. از جمله سوابق و همکاری‌های کیهانی با سازمان صداوسیما می‌توان به مدیریت گروه جنگ، مدیریت لابراتور صداوسیما، تهیه‌کنندگی برنامه‌های «روایت فتح» شهید آوینی و برنامه‌های تلویزیونی جهادسازندگی اشاره کرد.
تهیه‌کنندگی و کارگردانی مجموعه‌های تلویزیونی «روزهای آتش»، «قطعه‌ای از بهشت»، «بهترین سال‌های زندگی»، «آبی به رنگ گلدسته‌ها»، «آری، اینچنین بود برادر»، «میعاد با ابراهیم در گلستانه» و «ما هنوز زنده‌ایم» از جمله آثار او است. مراسم خاکسپاری مرحوم کیهانی چهارشنبه ۲۹ شهریورماه در قطعه صالحین (جانبازان) بهشت زهرا برگزار شد.
***
رونمایی از پوستر سی‌وپنجمین جشنواره‌ تئاتر استان‌ها
پوستر سی‌وپنجمین جشنواره‌ تئاتر استان‌های کشور با حضور مدیر کل هنرهای نمایشی و مسؤول هماهنگی امور استان‌های کشور این اداره کل و اهالی رسانه رونمایی شد. مراسم رونمایی از پوستر سی‌وپنجمین جشنواره‌ تئاتر استان‌های کشور صبح دیروز سوم مهر در تالار مشاهیر تئاتر شهر برگزار شد.
حسن رونده، مسؤول هماهنگی امور استان‌های کشور اداره کل هنرهای نمایشی در این مراسم با اعلام این خبر که جشنواره‌ها از ۲۰ مهر در استان فارس آغاز خواهد شد، گفت: جشنواره‌های تئاتر استانی به دوره سی‌وپنجم خود وارد شدند. امسال یک ویژگی مهم در جشنواره تئاتر استانی خواهیم داشت و آن اضافه شدن بخش خیابانی به جشنواره‌هاست. طراحی پوستر سی‌وپنجمین جشنواره‌ استان‌های کشور بر عهده اشکان قازانچایی بوده است.
در آیین رونمایی پوستر سی‌وپنجمین جشنواره‌ استان‌های کشور کاظم نظری (مدیرکل هنرهای نمایشی)، احمد جولایی (دبیر بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی)، اسرافیل فرج‌اللهی (مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی کشور)، حسن رونده (مسؤول هماهنگی امور استان‌های کشور)، مژگان وکیلی (مدیر بخش بین‌الملل اداره کل هنرهای نمایشی)، غلامرضا نعمتی (معاون اجرایی اداره کل هنرهای نمایشی) و مهدی حاجیان حضور داشتند.
***
صدور پروانه ساخت ۶ فیلم کوتاه
شورای صدور پروانه ساخت آثار غیرسینمایی با ساخت ۶ عنوان فیلم کوتاه داستانی و یک عنوان فیلم مستند غیرسینمایی موافقت کرد.
در جلسات اخیر شورای پروانه ساخت آثار غیرسینمایی، با ساخت فیلم‌های کوتاه داستانی‌ «از تاریکی تا نور» به تهیه‌کنندگی حمید حسنی، نویسندگی و کارگردانی رامتین هاشمی؛ «سکانس آخر» به تهیه‌کنندگی، نویسندگی و کارگردانی عادل شکوری و «قضاوت» به تهیه‌کنندگی، نویسندگی و کارگردانی سیدغلامرضا زمانی موافقت شد.
همچنین در این جلسات با ساخت فیلم‌های کوتاه «ماورای تونل» به تهیه‌کنندگی، نویسندگی و کارگردانی محمدحسین ذالی‌قهی؛ «مخفیگاهی در جنگل» به تهیه‌کنندگی، نویسندگی و کارگردانی میثم ترابعلی و «وانموده» به تهیه‌کنندگی علیرضا اسیوند شمس‌آبادی، نویسندگی و کارگردانی محمدحسین دماوندی موافقت شد. فیلم‌ مستند «قلعه سنگی» به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی یاسر نیک‌خواه‌آزاد نیز موفق به کسب پروانه ساخت غیرسینمایی شد.
***
پردیس سینمایی مرداس افتتاح شد
رئیس سازمان سینمایی در آیین افتتاح پردیس سینمایی مرداس گفت: سینمای ما روزبه‌روز احیا می‌شود‌. مراسم افتتاح پردیس سینمایی مرداس با حضور رئیس سازمان سینمایی و جمعی از هنرمندان و سینماداران برگزار شد. خزاعی گفت: روزی که در سازمان سینمایی حضور یافتم ۵۷۰ سالن سینما فعال بود و بعضی از آنها هم فعالیتی نداشتند و تا به امروز که 2 سالی از حضور بنده می‌گذرد ۲۲۰ سالن دیگر افتتاح شد و من هم امیدوار هستم با همین رویه که جلو می‌رویم اتفاقات خوبی رقم بخورد.
 وی ادامه داد: آن قولی که به همه همکاران سینمایی داده بودم که هزار سالن در کشور افتتاح کنیم محقق می‌شود و نقد‌هایی هم به این موضوع می‌شود که عمر سالن‌سازی و نمایش رو به افول است و به جای برنامه‌ریزی برای سالن‌سازی باید به مسائل دیگر سینما توجه کنیم. به نظر سالن‌سازی نه‌تنها به پایان نرسیده، بلکه وقتی آمار سالن‌سازی در کشور‌های پیشرفته را مقایسه می‌کنیم، می‌بینیم که کشورهایی مثل چین و روسیه روزبه‌روز برای سالن سینما به‌روز هستند و برنامه‌ریزی می‌کنند.

Page Generated in 0/0058 sec