printlogo


کد خبر: 267257تاریخ: 1402/7/4 00:00
در نشست خبری جشنواره موسیقی سنتی ویژه اقوام ایرانی مطرح شد
تأکید بر عدالت‌گستری و هویت‌محوری در رسانه ملی

نشست خبری جشنواره موسیقی سنتی ویژه اقوام ایرانی دیروز (دوشنبه) در اداره‌کل روابط عمومی صداوسیما برگزار شد.
در ابتدای این نشست، حسن عابدینی، معاون امور استان‌های سازمان صداوسیما عنوان کرد: جشنواره موسیقی سنتی هشتم تا یازدهم مهر در استان کردستان رقم می‌خورد و اتفاق بزرگی است. افتتاحیه و اختتامیه جشنواره از شبکه‌ها پخش می‌شود و پوشش رسانه‌ای درخوری خواهد داشت. صداوسیما ۳۳ مرکز در استان‌ها دارد و سال گذشته با تلاش هنرمندان همین مراکز بیش از ۱۰۰۰ قطعه موسیقی در استان‌ها تولید کردیم. ما موسیقی نواحی و شعرهای محلی را صرفا یک ژانر نمی‌دانیم بلکه یک فرهنگ می‌دانیم که قابلیت بازتولید دارد.
عابدینی اظهار کرد: موسیقی در ادوار مختلف تاریخی توانسته دین خود را به جامعه ما و نواحی مختلف کشور ادا کند که شاید مصداق عینی آن نقش موسیقی نواحی در جریان دوران دفاع‌مقدس و ایجاد روحیه حماسی بین مردم و رزمندگان بود.
معاون امور استان‌های صداوسیما با اشاره به سند تحول سازمان صداوسیما و تاکید بر عدالت‌گستری و هویت‌محوری عنوان کرد: جشنواره شعر و موسیقی می‌تواند هر ۲ موضوع را با هم دنبال کند. هویت در این جشنواره بر حضور همه‌جانبه اقوام ایرانی تاکید دارد. عدالت‌گستری هم در اینجا یعنی همه بتوانند از آنتن رسانه ملی استفاده کنند و فقط متعلق به هنرمندان مرکزنشین نباشد. عابدینی در پایان از نگارش و پیش‌تولید و ساخت سریال‌های جدیدی در معاونت امور استان‌های صداوسیما خبر داد و گفت: پیش‌تولید «مستوره اردلان» آغاز شده و سریال «ساروبیره» در حال نگارش است و سالانه ساخت ۲ تا ۳ سریال در منطقه کردستان را داریم.

Page Generated in 0/0053 sec