printlogo


کد خبر: 267259تاریخ: 1402/7/4 00:00
در دیدار با وزیر ارشاد مطرح شد
ابراز تمایل دبیرکل عربستانی سازمان فرهنگی برای سفر به ایران

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیروز در حاشیه اجلاس وزرای فرهنگ کشورهای اسلامی با جمال‌شاه، وزیر فرهنگ پاکستان دیدار کرد. 
در این دیدار 2 طرف بر توسعه روابط فرهنگی دوجانبه و امضای تفاهمنامه جدید در حوزه فرهنگی تاکید کردند. همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد و همتای پاکستانی‌اش بر تسریع در تولید فیلم سینمایی اقبال لاهوری تاکید کردند.
در این دیدار، وزیر فرهنگ کشورمان گفت: توسعه همکاری‌های مشترک در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری ضروری است.
* دعوت از وزیر فرهنگ برای حضور در مراسم هفته فرهنگی ایران در پاکستان
وزیر فرهنگ پاکستان نیز از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای سفر به اسلام‌آباد و حضور در مراسم هفته فرهنگی ایران دعوت کرد. وی گفت: پاکستان علاقه‌مند است تا در مدارس پاکستان هنرهای ایرانی مانند خطاطی و هنرهای تجسمی آموزش داده شود. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که به منظور حضور در اجلاس وزرای فرهنگ کشورهای اسلامی به دوحه پایتخت قطر سفر کرده، پیش‌تر با سالم بن محمد المالک دبیرکل سازمان جهانی اسلامی برای آموزش و پرورش، علوم و فرهنگ (آیسسکو) دیدار و گفت‌وگو کرد.
محمدمهدی اسماعیلی در این دیدار با تاکید بر اهمیت جایگاه آیسسکو بر علاقه‌مندی کشورمان برای همکاری بیشتر با این سازمان تاکید کرد و گفت: حوزه دغدغه‌های فرهنگی در جهان اسلام متنوع است و نیاز به رایزنی و گفت‌وگوی بیشتر بین مقامات کشورهای اسلامی در این زمینه‌ها وجود دارد و آیسسکو می‌تواند در این زمینه نقش مهمی ایفا کند. سالم بن محمدالمالک، دبیرکل عربستانی سازمان آیسسکو نیز با اعلام آمادگی برای سفر به تهران، گفت: ایران در حوزه‌های فرهنگی کشوری غنی است. وی افزود: ابتدای تاسیس آیسسکو، کشور ایران از کشورهای فعال بوده و کشوری است دارای فرهنگ غنی و در حوزه‌های علمی و فرهنگی و آموزشی قدرتمند است و در توسعه برنامه‌های آیسسکو می‌تواند نقش مهمی را ایفا کند. مدیرکل آیسسکو گفت: ما کارهای زیادی را می‌توانیم با همکاری ایران انجام دهیم.

Page Generated in 0/0058 sec