printlogo


کد خبر: 267271تاریخ: 1402/7/4 00:00
اخبار

ضرورت بهره‌گیری از تجارب پیشکسوتان دفاع‌مقدس در پلیس
فرمانده فراجا بر ضرورت بهره ‌بردن از تجارب و دانش اساتید و پیشکسوتان دوران دفاع‌مقدس برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی تاکید کرد. سردار احمدرضا رادان در نشست صمیمی با فرماندهان، رؤسا و مدیران شهربانی سابق گفت: خداوند متعال را شاکرم که امروز توفیقی نصیب بنده شد تا در جمع شما عزیزان حاضر شوم؛ حضور شما عزیزان در برگزاری این مراسم اتفاق زیبایی را رقم ‌زده است و حضور پیشکسوتان و اساتید عزیزم در دوران دفاع‌مقدس و در هفته دفاع‌مقدس، عظمت این مراسم را دوچندان کرده است. رادان خطاب به جمع حاضر گفت: خداوند متعال توفیق بزرگی را نصیب همه شما عزیزان کرده که با تحمل شرایط سخت و زحمت و مشقت دوران دفاع‌مقدس، توجه به معنویت و کنار گذاشتن مادیات، توانستید توشه‌ای برای آخرت خود نیز ذخیره کنید. فرمانده فراجا با تاکید بر اینکه رزمندگان دوران دفاع‌مقدس آسایش مردم را به آسایش خود رحجان دادند، خاطرنشان کرد: ضرورت دارد که امروز از تجربه و دانش اساتید و پیشکسوتان دوران دفاع‌مقدس برای پیشبرد اهداف بهره ببریم و از آن به عنوان یک نقشه راه استفاده کنیم. ما آمادگی داریم از وجود پیشکسوتان در تحقق اهداف انقلاب اسلامی و افزایش بهره‌وری سازمان و... بهره ببریم که تاکنون در این راستا اقدامات خوبی انجام شده است.
***
افزایش۵۰ درصدی خدمات مراکز نیکوکاری به نیازمندان
مدیرکل هماهنگی شبکه‌های مردمی کمیته ‌امداد از رشد ۵۰ درصدی خدمات مراکز نیکوکاری به نیازمندان در ۵ ماه نخست سال جاری خبر داد. حمزه‌علی کوهساری افزود: در حال حاضر ۸۶۰۰ مرکز نیکوکاری فعال در سراسر کشور به ارائه خدمات به نیازمندان می‌پردازند. وی با اشاره به افزایش همکاری خیران با مراکز نیکوکاری، اظهار کرد: مراکز نیکوکاری به عنوان مجموعه‌های خیر و احسان محله‌محور، مورد اعتماد مردم بوده و کمک‌های مردمی را در سریع‌ترین زمان به دست نیازمندان می‌رسانند. مدیرکل هماهنگی شبکه‌های مردمی کمیته امداد اضافه کرد: مراکز نیکوکاری در سرفصل‌های اهدای جهیزیه، مسکن، بهداشت و درمان، اشتغال و معیشت به مددجویان جامعه هدف ارائه خدمت می‌کنند. کوهساری تاکید کرد: ۳۰ درصد جامعه هدف مراکز نیکوکاری را مددجویان کمیته‌ امداد و ۷۰ درصد را نیازمندان خارج از حمایت کمیته امداد در سطح محلات تشکیل می‌دهند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، وی با بیان اینکه مردم و خیران در ۵ ماه نخست سال جاری ۶۷۰۰ میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی به مراکز نیکوکاری داشته‌اند، عنوان کرد: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۵۰ درصدی را نشان می‌دهد.
***
معاون شهردار تهران خبر داد
احتمال احداث آرامستان جدید پایتخت در حوالی کوه «بی‌بی شهربانو»
معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به مذاکرات برای احداث آرامستان جدید در شرق تهران و حوالی کوه «بی‌بی ‌شهربانو»، از به نتیجه رسیدن این موضوع در آینده نزدیک برای احداث این آرامستان خبر داد. 
حسین نظری  دیروز در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی درباره احداث آرامستان‌های جدید در شهر تهران گفت: اخیرا در این باره جلساتی داشتیم و باید به این نکته توجه داشته باشیم که احداث آرامستان جدید در تهران یک اقدام اساسی و چندجانبه است و موضوع فقط در اختیار شهرداری تهران نیست. مطالعاتی در گذشته در این باره انجام شده بود که اخیرا به‌روز شد تا در جنوب، شمال غرب و شرق تهران نقاطی به عنوان آرامستان دیده شود.
وی تاکید کرد: در همین راستا 4-3 نقطه به عنوان نقاط انتخابی مشخص شدند که البته نیاز به هماهنگی با ارگان‌های ذی‌ربط دارند. مشکل عمده در این حوزه این است که در حال حاضر حریمی برای شهر تهران باقی نمانده و شهرک‌های اقماری و... حریم شهر تهران را پر کرده‌اند. با این حال ۳ الی ۴ نقطه دیده شده که امیدواریم به جمع‌بندی نهایی برسد و پس از آن موضوع را به شورای شهر تهران ارسال کنیم. وی تاکید کرد: یکی از آرامستان‌ها در شرق تهران و حوالی کوه بی‌بی شهربانو است که مذاکراتی انجام شده و امیدواریم در آینده نزدیک به نتیجه برسد.
***
رنگ‌آمیزی ۵۰ هزار مترمربع جداره‌های مدارس تهران
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران از رنگ‌آمیزی ۵۰ هزار مترمربع از جداره‌های مدارس شهر تهران همزمان با بازگشایی مدارس خبر داد. رضا صیادی در حاشیه آیین رونمایی از ۵۰ هزار مترمربع دیوارنگاره نقش مهر همزمان با بازگشایی مدارس در سطح مناطق بیست‌ودوگانه تهران، گفت: امسال سازمان زیباسازی در آستانه بازگشایی مدارس رنگ‌آمیزی جداره‌های مدارس شهر تهران را همانند هر ساله پیگیری و اجرایی کرده است. 
وی افزود: این اقدام در چند بخش شامل بهره‌گیری از هنرمندان که جداره‌های ۵۰۰ مدرسه را به صورت متمرکز  رنگ‌آمیزی کردند، همچنین مدارس دیگر که با حمایت سازمان زیباسازی توسط زیباسازی مناطق جداره‌های آنها رنگ‌آمیزی شد، صورت گرفت. از سوی دیگر رنگ‌آمیزی جداره مدارس توسط خود دانش‌آموزان نیز پیگیری شد. وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به سوالی درباره موضوع پله برقی‌های شهر تهران گفت: قراردادی با یک تولید‌کننده داخلی منعقد شده که پس از طی تشریفات اداری برای سال جاری ۳۰ پله برقی به صورت کامل با یونیت‌های ایرانی تعویض می‌شود که با این اتفاق در حوزه پله برقی‌ها شاهد یک اقدام بزرگ خواهیم بود. وی افزود: مطالعاتی در سطح شهر تهران انجام شده و به پایان رسیده که تعدادی از پله برقی‌ها که دارای شرایط خاصی هستند با شیب مناسب به رمپ تبدیل می‌شوند و شرایط تحولی خوبی را در تهران رقم می‌زنند.

Page Generated in 0/0048 sec