printlogo


کد خبر: 267274تاریخ: 1402/7/4 00:00
ترافیک در پایتخت با بازگشایی مدارس

همزمان با بازگشایی مدارس، ترافیک به پایتخت بازگشت به طوری که اغلب خیابان‌ها مملو از خودروهایی بود که خیلی آهسته در حال تردد بودند. در این باره جانشین رئیس پلیس راهور از شناسایی ۳۰۰ مدرسه در معابر پرتردد تهران خبر داد و گفت: ۱۶۶ گلوگاه ترافیکی در بزرگراه‌ها و مناطق تهران شناسایی شده است. سرهنگ موسوی‌پور دیروز با حضور در جلسه ستاد استقبال از مهر با بیان اینکه ترافیک سوم مهر نسبت به اول مهر ۲۰ درصد بیشتر بود، گفت: پلیس در آماده‌باش ۱۰۰ درصدی قرار دارد. وی با بیان اینکه ۳۰۰ مدرسه که در معابر اصلی و پرتردد قرار دارند شناسایی شده‌اند، گفت: ۱۶۶ گلوگاه ترافیکی در بزرگراه‌ها و مناطق شناسایی و برای رفع آنها در حوزه مهندسی ترافیک اقدامات موثری انجام شده است. وی با بیان اینکه یکی از اقدامات شاخص شهرداری تهران آسفالت معابر بود، افزود: در روز اول مهر همکاران ما در ۷۹ نقطه مستقر شدند و طرح جلوگیری از تردد کامیون‌ها را اجرا و در روز اول مهر از تردد ۷۹۶ کامیون جلوگیری کردند. شهردار تهران نیز دیروز با حضور در مرکز کنترل ترافیک تهران وضعیت ترافیک صبحگاهی پایتخت در سومین روز از مهر را رصد کرد. روز گذشته جلسه ستاد استقبال از مهر به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید در ساختمان مرکز کنترل ترافیک برگزار و شهردار تهران در این جلسه حاضر شد. این جلسه از ساعت ۶ صبح و با حضور تمام مدیران ترافیکی پایتخت برگزار شد و شهردار تهران از نزدیک وضعیت ترافیک تهران را بررسی و دستوراتی را برای بهبود وضعیت ترافیک به مدیران اعلام کرد. 
در این جلسه هرمزی سرپرست معاونت حمل‌و‌نقل و ترافیک، نظری معاون خدمات شهری و دیگر مدیران شهرداری نیز حضور داشتند. علیرضا زاکانی، شهردار تهران در ابتدای جلسه از طریق ویدئوکنفرانس با شهرداران برخی مناطق ارتباط برقرار کرد و در جریان اقدامات مهرماهی آنها قرار گرفت. شنبه روز اول مهر به دلیل بین‌التعطیلین بودن و با توجه به اینکه بسیاری از دانش‌آموزان مدرسه نرفته یا برخی مدارس فعالیت خود را شروع نکرده بودند، ترافیک روانی در سطح تهران برقرار بود و به همین دلیل هم با توجه به احتمال افزایش ترافیک صبحگاهی در روز سوم مهر، دیروز مجدد مسؤولان شهری و نمایندگان پلیس راهور در مرکز کنترل ترافیک تهران حضور یافتند تا ترافیک صبحگاهی در پایتخت رصد شود.
***
ورود ۲۰۰۰ خودروی برقی به ناوگان حمل‌و‌نقل کشور
معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری وزارت کشور برای ورود ۲۰۰۰ دستگاه خودروی برقی برای استفاده در حوزه حمل‌و‌نقل عمومی درون‌شهری کشور تا یک سال آینده خبر داد. سیدسجاد انوشه با اشاره به اینکه مجموعه وزارت کشور، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و اتحادیه حمل‌و‌نقل مسافر شهری کشور زمینه ورود ۲۰۰۰ دستگاه خودروی برقی را تا یک سال آینده فراهم کرده‌اند، افزود: با توجه به تکالیف وزارت کشور و شهرداری‌ها در حوزه قانون هوای پاک و نیز رویکرد ویژه دولت سیزدهم و مقام عالی وزارت کشور به برقی‌سازی حمل‌و‌نقل عمومی درون‌شهری، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها طرح توسعه ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی برقی بویژه اتوبوس، ون و تاکسی را در دستور کار شهرداری‌های کشور قرار داده‌ است. وی ادامه داد: به همین منظور در مرحله نخست، نخستین سامانه اتوبوس برقی مدرن شارژی کشور به عنوان نخستین طرح برای کلانشهر کرج با همکاری شرکت ایران‌خودرو دیزل دوشنبه ۳ مهر ۱۴۰۲ در قالب انعقاد قرارداد ۴۰ دستگاه اتوبوس برقی با حضور مسؤولان سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، اتحادیه حمل‌و‌نقل مسافر شهری کشور، مدیران ایران‌خودرو و مسؤولان شهرداری کرج امضا و از اتوبوس برقی تولید شده رونمایی شد. وی به ایسنا گفت: اعتبار تعیین‌شده برای این تعداد اتوبوس برقی بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال، از محل اعتبارات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به شهرداری کرج پرداخت و مقدمات اجرای نخستین سامانه اتوبوس برقی مدرن شارژی کشور در شهر کرج ایجاد شده است.

 


Page Generated in 0/0054 sec