printlogo


کد خبر: 267282تاریخ: 1402/7/4 00:00
اخبار

قالیباف: 
بالندگی انقلاب اسلامی مرهون مجاهدت جوانان است
محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در ابتدا عید آغاز امامت حضرت ولیعصر(عج) را به تمام مسلمانان، مومنان و منتظران ظهور تبریک و تهنیت می‌گویم. فرارسیدن هفته دفاع‌مقدس و روز تجلیل از شهدا و ایثارگران را گرامی داشته و به ارواح طیبه شهدای دفاع‌مقدس و روح پاک حضرت امام و شهدا سلام و درود می‌فرستم. وی در ادامه اظهار کرد: سرزندگی و بالندگی انقلاب اسلامی مرهون مجاهدت جوانان است که جان شیرین خود را فدا کردند تا خواب شیرین کودکان کشور برهم نخورد. از زندگی خود گذشتند تا مردم در آرامش و امنیت زندگی کنند. این انقلاب با رهبری حکیمانه و مبتنی بر خودباوری و مردم‌باوری بنیان‌گذار کبیر انقلاب و رهبر معظم انقلاب و فداکاری جوانان این سرزمین حرکت و در برابر دشمنان مردم ایران ایستادگی کرده و به بالندگی امروز خود رسیده است. این وظیفه ما است که به جانبازان و ایثارگران و خانواده‌های شهدا خدمت و آنها را تکریم کنیم. رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آغاز سال تحصیلی را به معلمان و دانش‌آموزان تبریک گفته و امیدواریم سالی همراه با درخشش برای یکایک این عزیزان باشد.
***
عاملان حادثه تروریستی ممسنی دستگیر شدند
سردار یدالله بوعلی، فرمانده سپاه فجر فارس از دستگیری عاملان حمله تروریستی در میدان معلم شهر نورآباد  ممسنی خبر داد. گفتنی است در حمله تروریستی شامگاه ۲۵ شهریور در میدان معلم شهر نورآباد ۲ نفر از  نیرو‌های بسیجی مدافع امنیت شهید و ۲ نفر دیگر نیز مجروح شدند.
***
نقل قول مطالب غیرمستند از رهبر انقلاب فاقد اعتبار است
پایگاه اطلاع‌رسانی روابط عمومی دفتر مقام معظم رهبری در اطلاعیه‌ای آورده است: نقل قول هر مطلبی از رهبر حکیم انقلاب اسلامی (تحت عنوان شنیده شده یا به شیوه‌های دیگر) در فضای مجازی بدون آنکه مستند به سند متقن باشد فاقد اعتبار است. مرجع رسمی انتشار اخبار، بیانات و دیدگاه‌های رهبر انقلاب اسلامی پایگاه اطلاع‌رسانی روابط عمومی دفتر مقام معظم رهبری و دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب است.
***
توضیح اداره کل زندان‌های تهران درباره مرگ یک زندانی
اداره کل زندان‌های استان تهران در رابطه با مرگ یک زندانی با نام فرامرز جاویدزاد توضیحاتی ارائه کرد.
روابط عمومی اداره کل زندان‌های استان تهران اعلام کرد: «زندانی فرامرز جاویدزاد به اتهام مشارکت در انتقال مال غیر، مشارکت در تشکیل شبکه جعل و کلاهبرداری، انتقال ۳ فقره مال غیر در حال تحمل کیفر در ندامتگاه اوین بود. با وجود اینکه در مطلب کذب منتشر شده عنوان شده عدم اعزام و رسیدگی پزشکی باعث فوت زندانی شده است نامبرده طی مدت حضور در زندان به دلیل سابقه بیماری در دستگاه گوارش ۵ نوبت به مراکز درمانی خارج از زندان اعزام شده است. همچنین برابر اطلاعات موجود در اسناد و پرونده پزشکی، زندانی یک نوبت در بیمارستان مورد عمل جراحی قرار گرفته که با اصرار و رضایت شخصی از بیمارستان ترخیص شده است. این زندانی روز اول مهرماه پس از وخامت حال بلافاصله به بهداری منتقل و عملیات CPR با حضور پزشک و پرستار و عوامل اورژانس ۱۱۵ انجام شده که متاسفانه با وجود تمام تلاش‌های صورت گرفته این زندانی فوت کرده است. رسیدگی به وضعیت درمانی تمام زندانیان از حقوق تثبیت شده در تمام مراکز تأمینی و تربیتی است که درباره این زندانی با سن ۶۰ سال طی ۲ ماه تحمل کیفر ۵ نوبت اعزام به مراکز درمانی خارج از زندان علاوه بر رسیدگی‌های پزشکی داخل زندان ثبت شده است».
***
مخبر:
سپاه کارهایی را که حتی تصور انجام آن غیرممکن بود انجام داد
محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور همزمان با هفته دفاع‌مقدس و آغاز سال تحصیلی با استقبال رئیس دانشگاه جامع امام حسین(ع) وارد این دانشگاه شد و پس از ادای احترام در یادمان شهدای گمنام، با توضیحات مسؤولان مرتبط در جریان طرح تحول علمی این دانشگاه قرار گرفت که باعث شده دانشگاه جامع امام حسین(ع) طی ۶ سال از جایگاه ۷۶ به جایگاه سوم در میان دانشگاه‌های کشور ارتقا یابد. 
وی از مرکز راهبردی آب، انرژی و محیط‌ زیست با تعداد زیادی از پروژه‌ها و فناوری‌های مرتبط با آبرسانی، تصفیه آب و فیلتراسیون، نسل جدید سامانه‌های شیرین‌سازی آب، روش‌های نوین آبیاری اراضی کشاورزی، استفاده از منابع آب ژرف و تامین آب شرب مناطق محروم بازدید کرد و همزمان با حضور معاون اول رئیس‌جمهور از تکنولوژی بتن پارچه‌ای در این مرکز راهبردی رونمایی شد. 
معاون اول رئیس‌جمهور در ادامه با حضور در مرکز تحقیقات آیرودینامیک قدر، از آزمایشگاه تونل باد مادون صوت و آزمایشگاه تونل باد سه منظوره ویژه تست فناوری‌های سطح بالا با کاربردهای مختلف از جمله خودرو بازدید و آزمایشگاه مرجع گذر صوت را افتتاح کرد.
مخبر همچنین در حاشیه این بازدید در جلسه‌ای با حضور اساتید و مسؤولان دانشگاه جامع امام حسین(ع) اقدامات صورت گرفته توسط این دانشگاه را غرورآفرین توصیف کرد و گفت: سپاه پاسداران نماد انجام کارهایی است که حتی تصور انجام آن غیرممکن بوده و سپاه این غیرممکن‌ها را عملیاتی ساخته و اقتداری جدی برای کشور فراهم کرده است. 

Page Generated in 0/0068 sec