printlogo


کد خبر: 267284تاریخ: 1402/7/4 00:00
همزمان با سالروز آغاز امامت امام‌ زمان(عج) صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح ایران با حضور مقامات عالی‌رتبه نظامی کشور در مسجد مقدس جمکران برگزار شد
عهد سربازی
سرلشکر باقری: برای دفاع از کشور هیچگاه دست از ماشه برنمی‌داریم

گروه سیاسی: مراسم «عهد سربازی و تجدید بیعت» نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با امام زمان‌(عج) صبح دیروز در مسجد مقدس جمکران با حضور یگان‌هایی از ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با حضور سردار سرلشکر باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح، امیر موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، سردار فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار رضایی جانشین فرمانده کل فراجا و حجت‌الاسلام‌والمسلمین رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران و آقای آقامیری استاندار قم برگزار شد.
همزمان با مراسم متمرکز عهد سربازی در جمکران، این صبحگاه‌ مشترک در تمام یگان‌های نیروهای مسلح در سراسر کشور برگزار شد. همچنین قرائت عهدنامه سربازی کارکنان پایور و وظیفه با حضرت صاحب‌الزمان(عج)، اجرای سرود «قائم‌المنتظر»، قرائت دعای فرج و اجرای سرود «وحدت عاشقان شهادت» بخش‌هایی از برنامه‌های این مراسم بود.
* خط‌ونشان سرلشکر باقری برای دشمنان‌
سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری در آیین عهد سربازی نیروهای مسلح در مسجد جمکران با تبریک آغاز امامت حضرت حجت‌ بن‌الحسن‌العسکری امام زمان(عج) و گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای انقلاب، دفاع‌مقدس و حرم اظهار داشت: افتخار می‌کنیم در چنین روزی و در چنین ‌مکان مقدسی با امام زمان خود عهد و پیمان ببندیم و همه ‌ساله این مراسم در نیروهای مسلح برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا موجب حرکت جامعه به ‌سمت آرمان‌های موردنظر امام و شهدا و در نهایت تحقق آرمان‌های اسلام عزیز می‌شود، افزود: ایثار و گذشت ملت نشان استمرار حرکت‌شان در مسیر امام زمان(عج) است و با عنایت و توکل به امام زمان(عج) و وعده‌های الهی است که در مسیر مقاومت از هیچ قدرتی ترس ندارند. رئیس ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه حرکت اما‌م(ره)  ‌در مسیر زمینه‌سازی برای ظهور امام عصر(عج) بود، تصریح کرد: انقلاب اسلامی برای فراهم‌سازی زمینه‌های ظهور در تلاش است و امروز به ‌برکت انقلاب، نیروهای بسیاری برای سربازی در مکتب اسلام تربیت شده‌اند. نیروهای مسلح ما از شهدای دفاع ‌مقدس و شهدای کربلا الگوبرداری کرده‌اند و فداکارانه در تمام میدان‌ها می‌ایستند و می‌جنگند و امید به شهادت دارند.
وی با بیان اینکه ملت ایران در 45 سال گذشته نشان داد امتی وفادار برای امام زمان خواهد بود، یادآور شد: این ملت در 45 سال گذشته از هیچ قدرتی نهراسیده و در تمام میدان‌های انقلاب با قدرت حضور داشته و پشت انقلا‌ب بوده. رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با ابراز اینکه انقلاب ا‌سلامی ایر‌ان گامی اساسی برای ظهور امام زمان خواهد بود، اضافه کرد: این انقلاب زمینه‌ساز تربیت نیروهای صالح برای سربازی امام زمان خواهد بود و ثمره این انقلاب را در دفاع‌مقدس، دفاع از حرم و امنیت ایران شاهد بوده‌ایم.
سرلشکر باقری با تأکید بر اینکه امام زمان به سربازان مجاهد و پای کار نیاز‌ دارند، خاطرنشان کرد: اگر قرار بود امام زمان به‌تنهایی قیام کنند امامان قبل از ایشان این کار را می‌کردند پس این قیام منتظر شکل‌گیری نیروهای مسلح مقتدر است و نیروهای مسلح ایران این افتخار را دارند که در این مسیر گا‌م برمی‌‌دارد. وی با بیان اینکه گام نیروهای مسلح ایران بی‌نظیر و مقدس است، تصریح کرد:‌‌ نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در مسیر دفاع از کشور گام برمی‌دارند که گامی در مسیر سربازی امام عصر(عج) است. امروز جمهوری اسلامی ایران اقتداری بی‌نظیر دارد.
رئیس ستادکل نیروهای مسلح تأکید کرد: اگر روزی دشمنان جرأت می‌کردند‌ به ایران تهاجم نظامی‌ کنند و ما نگران خوزستان و اهو‌از‌ بودیم اما امروز بحمدا‌لله با ‌قدرت و اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایر‌ان، دشمنان دیگر جرأت تهاجم و تجاوز را ندارند و موجب شده است حتی‌ فکر این کار هم ‌را کنار بگذارند‌. وی با بیان اینکه امروز امنیت ایران با وجود تلاش‌ دشمنان و با فتنه‌افکنی و توطئه بی‌نظیر‌ است‌، متذکر شد: در روزهای گذشته وعده داده بودند «ایران را به آشوب می‌کشیم» و تلاش کردند در کشور دوباره اغتشاش کنند ‌اما با هوشیاری ملت ایران و ‌پایمر‌دی نیروهای‌ مسلح ‌توطئه آنها خنثی‌ شد.
رئیس ستادکل نیروهای مسلح  با اشاره به بیانات رهبر ‌حکیم انقلاب گفت: امروز ارتش‌، ‌سپاه پاسداران، فراجا‌ و بسیج قهر‌مان ‌با پشتیبا‌نی وزارت دفاع‌ بدنه یکپار‌چه‌ای را ‌برای دفاع از ایر‌ان تشکیل ‌داده‌اند و ‌بستر امنیت کاملی را در کشور‌ شاهدیم که مقدمه‌ای برای قیام امام ‌زمان(عج) خواهد بود. 
وی با اظهار اینکه «ما امروز گرد ‌هم آمدیم تا عهد ببندیم بر اینکه راه دفاع‌ مقدس را ادامه می‌دهیم، راه شهیدان و جانبازان عزیزمان را ادامه می‌دهیم، در این مکان مقدس عهد می‌بندیم ‌توان دفاعی کشور را روز به روز بالاتر ببریم و ‌آمادگی خود را حفظ کنیم و ا‌رتقا دهیم»، تصریح کرد: مقام معظم رهبری انتظار فرج را به ‌عنوان آماده‌باش تعبیر کرده‌اند. آماده‌باش برای ما نیروهای مسلح مفهوم آشنایی است، یعنی هر لحظه دست‌مان بر ماشه و چشم‌مان روی صفحه رادار و تجهیزات شناسایی و اطلاعاتی‌مان است تا توطئه‌ای کشور را تهدید نکند و دشمنان هوس و طمع تهاجم و تخریب امنیت ما را پیدا نکنند‌ و به آنها می‌گوییم «فکر تجاوز به ایران را کنار بگذارید».
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اعلام اینکه «ما عهد می‌بندیم؛ عهدی ناگسستنی، عهدی دائمی و پایدار، عهدی محکم، الهی و قرآنی بر اینکه حداکثر تلاش‌مان را برای اینکه از زمره صالحان باشیم و از جمله یاران امام زمان قرار بگیریم»، تأکید کرد: عهد می‌بندیم با دشمنان اسلام سازش نکنیم و مقابل آنان بایستیم و راه شهیدان‌مان را ادامه بدهیم، از مستضعفان و مظلومان دفاع کنیم و در مسیر ارزشمند گام دوم انقلاب اسلامی که رهبر انقلاب ترسیم کرده‌اند با تمام توان حرکت کنیم.

Page Generated in 0/0050 sec