printlogo


کد خبر: 267290تاریخ: 1402/7/4 00:00
دستور فرزین برای تشکیل کارگروه ویژه رفع موانع تأمین مالی نهضت ملی مسکن

رئیس کل بانک مرکزی در جلسه مشترک مدیران عامل بانک‌ها و موسسات اعتباری و معاون مسکن و ساختمان وزارت راه‌وشهرسازی که عصر دیروز برگزار شد به قائم مقام بانک مرکزی  دستور داد ظرف 3 روز آینده جلسه کارگروه تخصصی رفع موانع تامین مالی طرح ملی نهضت ملی مسکن را با حضور مقامات ذی‌ربط تشکیل دهد.
محمدرضا فرزین ضمن تاکید بر حمایت و تعامل ویژه شبکه بانکی با وزارت راه‌وشهرسازی برای پیشبرد عملیاتی نهضت ملی مسکن و استفاده از روش‌های مختلف تامین مالی مسکن‌سازی در کشور تاکید کرد: در این کارگروه ویژه که باید با حضور مسؤولان اعتباری بانک مرکزی، مدیران ارشد وزارت راه‌وشهرسازی، روسای شورای هماهنگی بانک‌ها، کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی و مدیران اعتباری شبکه بانکی برگزار شود، باید رفع مغایرت‌های آماری در زمینه عملکرد بانک‌ها در حوزه تامین مالی، تعداد متقاضیان معرفی شده به بانک‌ها، تعداد قراردادهای منعقد شده و میزان تسهیلات پرداختی در طرح نهضت ملی مسکن حسب دستور رئیس‌جمهور در جلسه شورای عالی مسکن ‌بررسی و تعیین‌تکلیف شود.
 رئیس کل بانک مرکزی همچنین از این کارگروه تخصصی خواست پیشنهادهای مختلف مطرح شده در زمینه طرح  نهضت ملی مسکن و راهکارهای تسریع در تامین تسهیلات بانکی ساخت مسکن  از جمله روش‌های مختلف تامین مالی مسکن‌سازی و حتی استفاده از تامین مالی خارجی در این طرح ملی را بررسی و نتیجه نهایی را برای تصمیم‌گیری آماده کند.
رئیس کل بانک مرکزی همچنین تسهیل و رفع موانع نهضت ملی مسکن را در حل مشکلات مردم در عرصه مسکن ضروری دانست و گفت: ‌شبکه بانکی حتما با تمام توان در طرح‌های مختلف مسکن‌سازی در کشور مشارکت خواهد کرد.
در این جلسه معاون مسکن و ساختمان وزارت راه‌وشهرسازی و مدیران عامل بانک‌ها نیز به ارائه دیدگاه‌ها و عملکرد خود در زمینه طرح نهضت ملی مسکن پرداختند.

Page Generated in 0/0055 sec