printlogo


کد خبر: 267299تاریخ: 1402/7/5 00:00
اخبار

نمایش و نقد «منو» در فرهنگسرای ارسباران
فیلم سینمایی «منو» به کارگردانی مارک مایلود امروز در فرهنگسرای ارسباران اکران و پس از آن نقد و بررسی می‌شود. فیلم سینمایی «منو» ساخته‌ مارک مایلود محصول 2022 آمریکا، در ژانر ترسناک، کمدی سیاه و هیجان‌انگیز با بازی آنیا تیلور-جوی و رالف فاینز امروز در سالن آمفی‌تئاتر فرهنگسرای ارسباران اکران و پس از آن با حضور کورش جاهد (کارشناس سینما) نقد و بررسی می‌شود.
در خلاصه داستان این فیلم آمده است: آنیا تیلور - جوی و نیکلاس هولت در نقش زوج جوانی به جزیره‌ای دورافتاده سفر می‌کنند تا در رستورانی منحصر به فرد که توسط یک سرآشپز مرموز با بازی رالف فاینز اداره می‌شود، غذا بخورند. سرآشپز آنجا یک منو از غذاهای گرانقیمت با چاشنی چند غافلگیری تکان‌دهنده برای‌شان آماده کرده است.
«منو» در هشتادمین مراسم گلدن‌گلوب نامزد جایزه بهترین بازیگر مرد برای رالف فاینز و بهترین بازیگر زن برای تیلور-جوی شد.
علاقه‌مندان برای حضور در پانصد و نودمین نشست باشگاه فیلم تهران می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان‌، خیابان جلفا مراجعه کنند یا با شماره‌های 20- 22872818 تماس بگیرند.
***
برگزاری مراسم اعطای مجوز به رسانه‌های صوت ‌و تصویر فراگیر
همزمان با صدور مجوز برای 4 رسانه صوت‌ و تصویر فراگیر جدید، مراسم اعطای مجوز به ۲۲ رسانه‌ای که در ماه‌های گذشته موفق به اخذ مجوز از ساترا شدند، برگزار شد. در این مراسم که با حضور مدیران 5 رسانه آموزشی تازه‌تاسیس و 17 رسانه نمایشی برگزار شد، سعید مقیسه، رئیس ساترا مجوزهای موقت این رسانه‌ها را به ایشان اعطا کرد.
طبق گفته حسین زارعی، مدیرکل صدور مجوز ساترا، اکثر درخواست‌های رســانه‌های صوت‌وتصویــر فراگیــر مراجعه‌کننده بــه وبــگاه ســاترا بــه نشــانی 
www.satra.ir و درگاه ملی صدور مجوزهای کشور به نشانی https://mojavez.ir در مهلت تعیین شده رسیدگی شده و ساترا جزو دستگاه‌های برتر کشور در حوزه صدور مجوز است.
با صدور مجوز برای 4 رسانه صوت‌ و تصویر فراگیر جدید، تعداد رسانه‌های صوت‌ و تصویر فراگیر دارای مجوز از ساترا به ۴۱۳ رسانه افزایش یافت.
***
بازدید هیأت فرهنگی ایران از آرامگاه «ابوعبدالله رودکی» 
به پیشنهاد مدیران ارشد فرهنگی، بازسازی و مرمت آرامگاه رودکی، تأسیس کتابخانه و تندیس این شاعر در محل آرامگاه و برگزاری همایش بین‌المللی بزرگداشت رودکی در تهران و شهر دوشنبه از سوی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی پیگیری خواهد شد. به گزارش ایرنا، هیات فرهنگی ایران به دعوت آکادمی ملی علوم تاجیکستان با همراهی عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و عضو هیأت مدیره انجمن به تاجیکستان سفر کرده است. این هیات با حضور در شهر پنجیکت، مدفن و آرامگاه ابوعبدالله رودکی، مورد استقبال شهردار و مسؤولان فرهنگی - هنری این شهر قرار گرفت.
هیات فرهنگی ایران در بدو ورود به این شهر با حضور بر مزار «شیخ محمد بشارا» از علما و عرفای نامی تاجیکستان، با قرائت فاتحه و اهدای تاج گل، یاد و نام این عالم دینی را گرامی داشت.
هیأت ایرانی با همراهی شهردار و مدیران محلی «پنجکنت» با حضور در محل آرامگاه «ابوعبدالله رودکی» از این مکان تاریخی، ادبی و مذهبی بازدید کردند. محمود شالویی، رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی طی سخنان کوتاهی در آرامگاه «ابوعبدالله رودکی» ضمن بیان جایگاه و اهمیت این شاعر نامدار پارسی‌گو تأکید کرد: با توجه به گسترش فعالیت‌های انجمن در جهان پارسی‌زبان، خاصه کشور دوست و همسایه تاجیکستان، به پیشنهاد مدیران ارشد فرهنگی این کشور، بازسازی و مرمت آرامگاه رودکی، تأسیس کتابخانه و تندیس این شاعر در محل آرامگاه و برگزاری همایش بین‌المللی بزرگداشت رودکی در تهران و دوشنبه از سوی انجمن پیگیری خواهد شد. در پایان این دیدار هیأت فرهنگی ایران، به پاس خدمات رئیس شهر و شهردار شهر «پنجکنت» در تقریب فرهنگی و هنری ایران و تاجیکستان، با اهدای لوح سپاس و تقدیر انجمن آثار و مفاخر فرهنگی از آنان تجلیل به عمل آورد.
***
اجرای «پرفورمنس روایت فتح» در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
«پرفورمنس روایت فتح» به مناسبت هفته دفاع‌ مقدس در محوطه ورودی تالارهای موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع ‌مقدس اجرا می‌شود. رویداد فرهنگی «روایت فتح» همزمان با آغار هفته دفاع‌ مقدس به همت موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع ‌مقدس و گروه تئاتر«هدف» در محوطه ورودی تالارهای موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع‌ مقدس تا هفتم مهر از ساعت ۹ تا ۱۲ اجرا می‌شود.
حمیدرضا صفار، ایده‌پرداز و کارگردان «روایت فتح» درباره این اثر اظهار داشت: این پرفورمنس نمایش وقایعی از دوران قبل از شروع جنگ تحمیلی تا پایان جنگ را در برمی‌گیرد. این نمایش با بهره‌گیری از تلفیق عناصر موسیقی، رنگ آمیزی و تئاتر در تابلوهای آرامش، یورش، فتح (حماسه آزادسازی خرمشهر)، زندگی و پایان جنگ اجرا می‌شود. اجرای گروه «سیلور من» با انجام حرکات نمایشی و ارتباط با مخاطبان از دیگر بخش‌های این اجراست. وی گفت: گروه نمایشی «هدف» از گروه‌های تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرری است که با حضور جمعی از بازیگران خلاق این پرفورمنس را اجرا می‌کنند.

Page Generated in 0/0086 sec