printlogo


کد خبر: 267301تاریخ: 1402/7/5 00:00
مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی مطرح کرد
اعلام اسامی آثار بخش بلند، کوتاه و پویانمایی جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان

دبیر سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان گفت: ۳۵۹ فیلم بلند داستانی، کوتاه و پویانمایی در جشنواره حضور دارند که شامل ۵۱ فیلم بلند داستانی، ۱۱۸ پویانمایی و ۱۸۹ فیلم کوتاه داستانی از 40 کشور جهان است. مجید زین‌العابدین، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی و دبیر این دوره جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان طی نشست خبری با اهالی رسانه اظهار کرد: از زمانی که فعالیت خود را در بنیاد سینمایی فارابی شروع کرده‌ام، دوستان و کارشناسان رسانه نظرات خود را در قالب یادداشت‌هایی ارائه کرده‌اند که از بسیاری از آنها استفاده کردم. از دوستانی که مشفقانه مطالبی را نوشته‌اند تا جشنواره بهتری داشته باشیم تشکر می‌کنم. ستاد سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان از ابتدای مردادماه، دور جدید فعالیت خود را آغاز کرد و تلاش کردیم ستادی چابک‌تر به لحاظ ساختاری داشته باشیم. 
زین‌العابدین در ادامه گفت: ابتدا پیشنهاد دوستان در ستاد این بود که بخش ملی و بین‌الملل به صورت یک بخش واحد برگزار شود اما به دلیل اهمیت تولیدات داخلی، خواستیم بخش ملی به صورت جداگانه برگزار شود. این مساله منوط به میزان استقبال صاحبان آثار از جشنواره بود که خوشبختانه تعداد زیادی فیلم در بخش ملی و بین‌المللی به دست ما رسید. از همان ابتدا قرار به تمدید زمان ثبت‌نام نبود و زمانی که تعداد قابل‌توجهی فیلم به دست ما در دبیرخانه این جشنواره رسید، تصمیم گرفتیم این جشنواره را به صورت مجزا در بخش ملی و بین‌الملل برگزار کنیم.
زین‌العابدین درباره تقویم برگزاری این جشنواره گفت: مراسم افتتاحیه این جشنواره 14 مهر در اصفهان که شهر زندگی نامگذاری شده برگزار خواهد شد و مراسم اختتامیه نیز پنجشنبه 20 مهر برگزار خواهد شد. نمایش فیلم‌ها همزمان با هفته جهانی کودک، از 15 مهر آغاز خواهد شد. از نویسندگان و منتقدان برای تماشای آثار دعوت می‌کنم با حضور و ارائه ‌نظرات خود سینمای کودک و نوجوان را به پویایی برسانند.
* شعاری پیش‌برنده برای همه گروه‌های سنی
او در ادامه اظهار داشت: شعار جشنواره امسال «بچه‌ها به سمت قله» است. کودکان روحیه‌ای آرمان‌گرایانه و کمال‌طلبانه‌ و میل بسیاری به پیشرفت دارند. به این دلیل این شعار را انتخاب کردیم تا این میل در آنها تقویت شود و از لحاظ انگیزشی نیز به این سمت هدایت شوند و البته این شعاری پیش‌برنده‌ برای همه گروه‌های سنی است و می‌تواند به سینمای کودک نیز کمک کند. ۵۵۹ اثر در بخش ملی و بین‌المللی به دبیرخانه جشنواره رسید که ۲۰۰ اثر از ۴۰ کشور جهان را شامل می‌شد. همچنین ۵۱ اثر بلند داستانی، ۱۱۸ اثر پویانمایی و ۱۸۹ فیلم کوتاه به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است. 
زین‌العابدین در ادامه گفت: جشنواره برای بیست‌وسومین بار است که در اصفهان برگزار می‌شود. خانه جشنواره، پردیس سینمایی چهارباغ و ساحل انتخاب شده که داوران کودک و نوجوان ما در این 2 پردیس سینمایی فیلم‌ها را داوری خواهند کرد و سالن سوره نیز میزبان گروهی از هنرمندان و کارشناسان خواهد بود. ستاد اجرایی جشنواره در اصفهان در حال برنامه‌ریزی برای افراد دارای معلولیت‌های جسمی است تا آنها بتوانند در سالن‌های  جشنواره حاضر شوند. ۸۳۵ داور کودک و نوجوان در این دوره حضور دارند که تعداد دختران و پسران در این آمار تقریبا به یک نسبت است و این افراد در 2 سالن حاضر خواهند شد و به داوری آثار می‌پردازند.

Page Generated in 0/0063 sec