printlogo


کد خبر: 267306تاریخ: 1402/7/5 00:00
رسانه‌های آمریکایی فرتوت بودن رؤسای 2 حزب این کشور را نشانه‌ای از زوال جامعه آمریکا می‌دانند
تابوت‌های رأی
نیویورک‌پست: فاصله میان کاخ سفید تا کنگره ۱۶۱۰ متر است و این فضا جهت ساختن سرای سالمندان برای رؤسای 2 حزب آمریکا مناسب است!

گروه بین‌الملل: کاریکاتوریست و تصویرگر سرشناس کانادایی - آمریکایی، تصویری از رهبران سالخورده آمریکایی از جمله میچ‌ مک‌کانل، جو بایدن و دونالد ترامپ را به تصویر کشیده که برای رسیدن به جایگاه و موقعیت با یکدیگر رقابت می‌کنند و نشان‌دهنده رقابت پیرمردها برای رسیدن به دولت بعدی در کاخ سفید است.
نشریه «نیویورکر» با انتشار تصویری از کاریکاتور «بری بلیت» کاریکاتوریست و تصویرگر کانادایی - آمریکایی نوشت: «آیا ایالات ‌متحده - که مدت‌ها تصور می‌شد سرزمین شروع‌های جدید است - در خطر تبدیل شدن به یک حکومت سالخوردگان تصلبی (اسکلروتیک) است؟»
همچنین «دیوید رمنیک» سردبیر نیویورکر در مطلبی نوشت: «در یک جامعه رو به زوال، تصاویر رهبری سالخورده می‌تواند یک حس عمومی از پژمردگی و زوال را تجسم بخشد».
حال یک کابوس اجتماعی، به رویاپردازی این کاریکاتوریست تبدیل شده است.
برای جلد این شماره نیویورکر، «بری بلیت» طنز و پوچ بودن کار سیاستمدارانی در سنین بالا را به تصویر می‌کشد که در حال حاضر برای تصدی پست‌های برتر در آمریکا رقابت می‌کنند.
در این تصویر از سمت راست، چهره «جو بایدن» رئیس‌جمهوری ۸۰ ساله آمریکا، «نانسی پلوسی» عضو دموکرات ۸۳ ساله مجلس نمایندگان آمریکا که سابقا رئیس این مجلس بوده، «میچ مک‌کانل» رهبر ۸۱ ساله اکثریت سنای آمریکا و «دونالد ترامپ» ۷۷ ساله رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا که برای ورود دوباره به کاخ سفید کمپین به راه انداخته دیده می‌شود که واکر به دست راه‌ می‌روند.
پیش‌تر هم نشریه نیویورک‌پست در مطلبی نوشت: «حدود ۱۶۱۰ متر میان کاخ سفید تا کنگره آمریکا فاصله است و این فضایی عالی به منظور ساخت سرای سالمندان برای رهبران سالخورده ما است!»
دکتر «مارک سیگل» دانشیار پزشکی و مدیر برنامه «دکتر رادیو» و تحلیلگر پزشکی فاکس نیوز با توجه به بحران سالخوردگی در میان مقامات ارشد آمریکایی از جمله بایدن و گاف‌های متعدد او و اینکه به تازگی میچ مک‌کانل، رهبر ۸۱ ساله جمهوری‌خواهان در سنا برای چندمین بار مقابل خبرنگاران برای حدود یک دقیقه بدون هیچ حرکت و کلامی ماند و همراهانش ناچار او را به اتاق کارش بازگرداندند، در مطلبی برای این نشریه نوشت: «از آنجا که هیچ الزامی وجود ندارد که نمایندگان کنگره یا روسای جمهور آمریکا به طور داوطلبانه از سمت خود کناره‌گیری کنند، به اعتقاد من باید برنامه‌هایی برای حمایت از آنها انجام شود».
از سوی دیگر «ویل هِرد» نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری و نماینده سابق مجلس نمایندگان آمریکا دوشنبه گفت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق فقط برای در امان ماندن از زندان، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری شده است. به گزارش «هیل»، وی در مصاحبه‌ای گفت: مشکلی که با ترامپ دارم این است که دونالد ترامپ برای آنکه دوباره آمریکا را بزرگ کند، نامزد ریاست‌جمهوری نمی‌شود، نامزد شده تا زندان نرود. هرد در پاسخ به این سوال که آیا کارزار انتخاباتی او به شانس نامزدهای دیگر در رقابت صدمه می‌زند، گفت از هر کسی که نامزد حزبش در انتخابات ۲۰۲۴ شود، حمایت خواهد کرد. وی گفت: من از آن فلسفه حمایت کرده‌ام و می‌دانم اگر می‌خواهیم اطمینان یابیم که نامزد جمهوری‌خواهی داریم که می‌تواند بایدن را شکست دهد و به مسائل موجود مانند مشکلات در مرز رسیدگی کند، به طور بالقوه نیاز داریم متحد شویم. اظهارات او یک ماه پس از آن بیان می‌شود ترامپ و ۱۸ نفر از متحدانش از سوی هیات منصفه بزرگ ایالت جورجیا به اتهامات مرتبط با تلاش‌ها برای ابطال انتخابات ۲۰۲۰ متهم شده‌اند. ترامپ که نوامبر، سومین کارزار ریاست‌جمهوری خود را اعلام کرد، امسال با سه کیفرخواست دیگر مرتبط با معاملات تجاری خود، نگهداری اسناد محرمانه بعد از خروج از کاخ سفید و اقداماتش بعد از انتخابات ۲۰۲۰ مواجه شده است. دومین مناظره انتخاباتی درون‌حزبی حزب جمهوری‌خواه آمریکا قرار است چهارشنبه برگزار شود و مانند مناظره اول ترامپ غایب خواهد بود. او در عوض در دیترویت در بحبوحه اعتصاب کارگران اتحادیه خودروها سخنرانی خواهد کرد.
بر اساس نظرسنجی جدید موسسه معتبر پیو، 65 درصد آمریکایی‌ها معتقدند نظام فعلی انتخابات در این کشور باید تغییر کند و رئیس‌جمهور باید کسی باشد که بیشترین میزان آرای مردمی را کسب می‌کند. در طرف مقابل 35 درصد مردم آمریکا بر این باورندکه  نظام انتخاباتی فعلی باید حفظ شود و رئیس‌جمهور باید همان شخصی باشد که برنده اکثریت آرای الکترال است.
مواردی که این نشریه آمریکایی از آن پرده برداشت، خیلی ناآشنا هم نیست. رئیس‌جمهور آمریکا از فراکسیون سیاه‌پوستان آمریکایی در جمع «حزب هیسپانیک» کنگره تمجید کرد. جو بایدن حین سخنرانی در جمع هیسپانیک‌های کنگره «گروه سیاه‌پوستان کنگره» را تحسین کرد؛ اقدامی که شنوندگان را متحیر کرد. این اشتباه توسط رئیس‌جمهور ایالات متحده هنگام سخنرانی در چهل‌وششمین جشن سالانه موسسه هیسپانیک کنگره در واشنگتن رخ داد. بایدن ۸۰ ساله از خواهر نورما پیمنتال، مدیر اجرایی خیریه کاتولیک درست قبل از انجام این اشتباه، قدردانی کرد.
از سوی دیگر نظرسنجی مشترک ‌ای‌بی‌سی‌نیوز و واشنگتن‌پست در روز یکشنبه نشان داد ۴۴ درصد پاسخ‌دهندگان بر این باورند رفاه مادی آنها از زمان روی کار آمدن دولت بایدن کاهش یافته است که بیشتر از هر رئیس‌جمهور دیگر ایالات‌متحده از زمانی است که این دو رسانه این نظرسنجی‌ها را در سال ۱۹۸۶ راه‌اندازی کردند.
بر اساس این نظرسنجی، تنها ۳۷ درصد آمریکایی‌ها عملکرد بایدن به عنوان رئیس‌جمهور ایالات متحده را تایید می‌کنند، در حالی که ۵۶ درصد آن را تایید نمی‌کنند. سیاست‌های اقتصادی او تنها با ۳۰ درصد و سیاست‌های مهاجرت با ۲۳ درصد تایید شده است.
تقریباً سه‌چهارم (۷۴ درصد) بر این باورند بایدن ۸۰ ساله برای کاندیداتوری دوباره خیلی پیر است که ۶ درصد بیشتر از ماه مه است. رسانه‌ها همچنین می‌گویند در صورتی که تعطیلی مجدد دولت تا پایان سال مالی در ۳۱ سپتامبر اتفاق بیفتد، ۴۰ درصد آمریکایی‌ها شخصاً بایدن و اعضای حزب دموکرات ایالات متحده در کنگره را مقصر می‌دانند.
در بحبوحه کاهش محبوبیت بایدن، اقدامات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا توسط ۴۸ درصد جمعیت موثر تلقی می‌شود که ۱۰ درصد بیشتر از زمان پایان ریاست جمهوری وی در سال ۲۰۲۱ است.
علاوه بر این، ۶۲ درصد رای‌دهندگان دموکرات و متمایل به دموکرات فکر می‌کنند حزب باید «کسی غیر از بایدن» را برای نامزدی در انتخابات ۲۰۲۴ معرفی کند.

Page Generated in 0/0052 sec