printlogo


کد خبر: 267313تاریخ: 1402/7/5 00:00
محمدهادی ساروی، دارنده مدال برنز جهان در گفت‌وگو با «وطن امروز»:
در المپیک جبران می‌کنم

زهره فلاح‌زاده: رقابت‌های جهانی کشتی فرنگی ۳۰ شهریور آغاز شد و تا ۲ مهر در شهر بلگراد صربستان ادامه یافت. در پایان این رقابت‌ها تیم ایران با کسب یک مدال طلا، یک نقره و ۳ برنز به عنوان نایب قهرمانی رسید. درست است میانگین سنی تیم‌ ملی کشتی فرنگی ما نسبت به سال‌های گذشته پایین آمده بود اما انتظارات از تیمی که چند عضو قهرمان جهان و المپیک داشت، بیش از اینها بود. البته باید این نکته را هم در نظر داشت که تیم کشتی فرنگی ما سال قبل با کسب ۲ نقره و یک برنز در رده چهارم جهان ایستاده بود.
پس از کسب مقام دومی ایران در رقابت‌های جهانی کشتی فرنگی صربستان، خبرنگار «وطن امروز» با محمدهادی ساروی، کشتی‌گیر وزن ۹۷کیلوگرم ایران که به مدال برنز جهان دست یافت، گفت‌وگوی کوتاهی داشت. ساروی جزو آن دست از دوبنده‌پوشان تیم ‌ملی بود که کارشناسان و علاقه‌مندان به کشتی انتظار کسب طلا توسط او داشتند اما این اتفاق رخ نداد. با این حال ملی‌پوش کشورمان توانست با ایستادن در جایگاه سوم، سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس را کسب کند.
***
* از سطح مسابقات بگویید.
به دلیل اینکه سال قبل از المپیک بود، مسابقات سطح خیلی بالایی داشت. همه آمده‌ بودند سهمیه بگیرند.
* همه فکر می‌کردند رقابت نهایی بین شما و آرتور الکسانیان، قهرمان جهان و المپیک از ارمنستان باشد اما غافلگیر شدید و به فینال نرسیدید!
من خودم هم منتظر بودم به فینال بروم و با آرتور کشتی بگیرم اما پای فینال با باخت مقابل گابریل روسیلو کیندلان از کوبا از صعود باز‌ماندم. همین حریف کوبایی به فینال رفت و قهرمان شد تا نه من و نه آرتور به قهرمانی نرسیم. من با باخت به حریف کوبایی غافلگیر شدم. کشتی خوبی گرفتم و فکر نمی‌کردم مسابقه به این شکل پیش رود. کادر فنی آنالیز خوبی داشت، برنامه داشتیم و در نهایت در یک رقابت نزدیک شکست خوردم.
* حالا با وجود حریف کوبایی، کار در المپیک سخت‌تر هم شده، درست است؟
در المپیک قطعا به فکر جبران هستم. امیدوارم بتوانم مدال خوشرنگ بگیرم. همین که توانستم سهمیه المپیک بگیرم هم خوب است.

Page Generated in 0/0052 sec