printlogo


کد خبر: 267316تاریخ: 1402/7/5 00:00
اخبار

بازدید وزیر راه‌وشهرسازی از خط متروی تهران - پرند
وزیر راه‌وشهرسازی به اتفاق «محسن هرمزی» معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری تهران، ضمن پیمایش میدانی طول خط متروی فرودگاه امام خمینی (ره) تا شهر جدید پرند، در جریان آخرین وضعیت پیشرفت عملیات اجرایی این پروژه قرار گرفت. در واپسین روزهای باقی‌مانده تا آغاز بهره‌برداری رسمی از ایستگاه و خط متروی تهران  – پرند، مهرداد بذرپاش در محل پروژه خط متروی شهر جدید پرند حاضر شد و ضمن استماع گزارش دست‌اندرکاران امر، خواستار رفع هر چه سریع‌تر موانع اجرایی طرح برای افتتاح آن در مهر سال جاری شد؛ این در حالی است که مسیر رفت و برگشت 19 کیلومتری در محدوده حدفاصل فرودگاه امام خمینی (ره) تا شهر جدید پرند، عملاً تاییدیه‌های لازم برای سیر قطارهای مترو را کسب کرده و ایستگاه پرند هم تکمیل شده است. بنا بر اعلام روابط ‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، درباره مسأله تأمین برق مطمئن و پایدار این خط نیز طبق توافق‌های صورت گرفته، مشکلات موجود در حال رتق و فتق بوده و به این ترتیب انتظار می‌رود طی هفته‌های آینده، پروژه خط متروی پرند پس از سال‌ها انتظار، به بهره‌برداری برسد.
***
ورود ۵۰۰ آمبولانس جدید به ناوگان اورژانس کشور تا پایان سال
رئیس سازمان اورژانس کشور از ورود ۵۰۰ دستگاه آمبولانس جدید به ناوگان خودرویی این سازمان تا پایان سال خبر داد. دکتر جعفر میعادفر در گفت‌وگو با ایسنا، در این‌باره گفت: اورژانس کشور در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی رشد پررنگ و گسترده‌ای داشت به طوری که امروز ۳۲۰۰ پایگاه زمینی اورژانس را در کشور داریم، علاوه بر آن در ۵۲ نقطه از کشور پایگاه‌های هوایی را ایجاد کرده‌ایم و در تمام جزایر کشور و عمده سواحل نیز پایگاه‌های اورژانس دریایی را برپا کرده‌ایم، البته برنامه داریم تا تعداد پایگاه‌ها را باز هم افزایش دهیم.  وی با بیان اینکه خدمات اورژانس در اضطراری‌ترین زمان ممکن برای مردم، به شکل کاملا رایگان به آنان ارائه می‌شود، گفت: برای افزایش کیفیت این خدمات، یکی از جدی‌ترین دغدغه‌های ما فرسودگی آمبولانس‌ها، همچنین تعداد آنها بود، در همین راستا نیز اقدامات خرید ۵۰۰ دستگاه آمبولانس را  انجام دادیم و در حال حاضر این آمبولانس‌ها در مرحله تولید است که برابر برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تا پایان سال وارد ناوگان اورژانس کشور خواهد شد. وی با بیان اینکه به دنبال افزایش بیشتر تعداد آمبولانس‌های کشور هستیم، اظهار کرد: این روند را تا زمان رفع فرسودگی ناوگان آمبولانس‌های کشور ادامه خواهیم داد و تا پایان سال مناقصه خرید ۵۰۰ دستگاه آمبولانس دیگر را نیز برگزار خواهیم کرد. 
***
مناسب‌سازی پیاده‌روهای منتهی به مدارس
شهردار منطقه ۱۴ از مناسب‌سازی پیاده‌روهای منتهی به مدارس و محیط پیرامونی فضاهای آموزشی منطقه به منظور تسهیل تردد دانش‌آموزان در فصل بازگشایی مدارس خبر داد. امیر یزدی با تاکید بر اهمیت بهسازی کالبد شهری برای بهبود زندگی با کیفیت شهروندان گفت: تجهیز و نوسازی مدارس و بهسازی محیط‌های پیرامونی  به این فضاها از جمله پیاده‌روها از پیش از ماه مهر آغاز شده و تا نیمه این ماه به اتمام می‌رسد. وی با اشاره به بیش از ۱۳۸۰ متر طول مرمت نهر و جداول، همچنین لکه‌گیری و مرمت نوار حفاری به متراژ ۴۶۷ مترمربع، روکش دستی آسفالت ۳۲۰ مترمربع  و ۲۰۲ مترمربع  پیاده‌روسازی در محدوده مدارس منطقه، گفت: فعالیت‌های عمرانی در پاییز با اجرای نهضت آسفالت و جمع‌آوری انهار   در خیابان‌های شناسایی شده به منظور رفع آبگرفتگی انهار برای تردد و رفاه دانش‌آموزان در زمان بارندگی در فصول پربارش در دستور کار قرار گرفته و اجرایی شده است.

Page Generated in 0/0074 sec