printlogo


کد خبر: 267326تاریخ: 1402/7/5 00:00
اخبار

پیام تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت حجت‌الاسلام کلانتر
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای روز سه‌شنبه در پیامی درگذشت عالم مجاهد حجت‌الاسلام‌والمسلمین آقای حاج سیداحمد کلانتر را تسلیت گفتند. متن پیام رهبر حکیم انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
درگذشت عالم مجاهد جناب حجت‌الاسلام‌‌والمسلمین آقای حاج سیداحمد کلانتر رحمت‌الله‌علیه را به همسر و فرزندان مکرم و دیگر بازماندگان و ارادتمندان ایشان تسلیت عرض می‌کنم. ایشان در دوران مبارزه با طاغوت مدت‌های طولانی در صحنه‌های دشوار حضور یافته و متحمل سختی‌های فراوان شدند، پس از پیروزی انقلاب اسلامی به مجاهدت خود ادامه دادند و 2 فرزند عزیزشان به شهادت رسیدند. از خداوند متعال علو درجات و رحمت و مغفرت الهی را مسالت می‌نمایم.
***
در تماس تلفنی رؤسای جمهور ایران و روسیه تأکید شد
حل مسائل قفقاز جنوبی در منطقه و پرهیز از دخالت بیگانگان
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی روز گذشته در پاسخ به تماس تلفنی «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، روند مراودات 2 کشور را مطلوب ارزیابی و بر تسریع در اجرای توافقات و طرح‌های مشترک فیمابین، از جمله در زمینه‌های ترانزیت، حمل‌ونقل، تبادل انرژی و تکمیل کریدور شمال ـ جنوب تاکید کرد.
رئیس‌جمهور با قدردانی از حمایت روسیه برای عضویت ایران در گروه بریکس، گفت: بریکس یکی از سازمان‌های نوظهور موثر در شکل‌دهی به جهان چندقطبی و زمینه‌ای مناسب برای گسترش تعاملات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی ایران، روسیه و دیگر کشورهای عضو است. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه نیز در این مکالمه تلفنی اظهار داشت: حجم تجارت 2 کشور در سال گذشته شاهد رکوردشکنی بود. رئیس‌جمهور روسیه با ابراز امیدواری نسبت به اجرایی شدن هر چه زودتر خط‌آهن رشت ـ آستارا و اتصال خطوط ریلی ایران، آذربایجان و روسیه به یکدیگر و با اشاره به تاثیر قابل ملاحظه آن بر افزایش تبادلات تجاری بین این کشورها، ایران را شریک راهبردی روسیه دانست. روسای جمهور ایران و روسیه در این مکالمه تلفنی، ضمن مرور آخرین وضعیت تحولات منطقه‌ای بر لزوم حل‌وفصل مسائل منطقه قفقاز جنوبی در گفت‌وگو میان 2 کشور و نیز گفت‌وگوها در قالب «3+3» و پرهیز از دخالت بیگانگان در موضوعات مربوط به منطقه تاکید کردند.
***
قالیباف: 
شورای راهبری برنامه هفتم توسعه تشکیل می‌شود
رئیس مجلس در جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه در پاسخ به تذکر چند نفر از نمایندگان گفت: تاکنون نمایندگان چندین تذکر درباره مواردی داده‌اند که همه این موارد توسط معاونت قوانین و نظارت مجلس در آخرین روز بررسی می‌شود. محمدباقر قالیباف افزود: یکی از این تذکرات مربوط به بحث قراردادهای خارجی است که حتما اصل ۸۱ درباره آنها رعایت می‌شود. هر اتفاق مالی قطعا گردش خزانه دارد و اگر در بخشی هم نیامده باشد حتما گردش خزانه اضافه می‌شود. قالیباف ادامه داد: گزارش‌ها به صورت سه‌ماهه یا سالانه یا فصلی ارائه می‌شود و معاونت قوانین و نظارت این موضوع را لحاظ می‌کند. در بحث تنظیم آیین‌نامه‌ها نیز معاونت قوانین و نظارت در بندهایی که ذکر نشده باشد آن را تصحیح می‌کنند. رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در آخرین ماده برنامه هفتم توسعه نیز پیش‌بینی شده یک شورای راهبری  با ترکیب مجلس شورای اسلامی و دولت به منظور نظارت عمومی تشکیل شود. وی ادامه داد: درباره آیین‌نامه‌ها نیز تاکید شده که پس از تصویب و ابلاغ برنامه تا قبل از سال ۱۴۰۳ زمان‌بندی تهیه آیین‌نامه‌ها معین شود.
***
امیر ایرانی: 
ناوگروه ۸۶ نماد عزت کشور بود
فرمانده نیروی دریایی ارتش با تشریح محدوده اجرای ماموریت و مسیر پیمایش دریانوردی ناوگروه ۸۶ گفت: گردش به دور دنیا آن هم با ناوی که توسط متخصصان ایرانی ساخته شد و برای نخستین بار اتفاق افتاد یک تاریخ‌سازی مهم بود. امیر دریادار شهرام ایرانی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره اهمیت دریا و توجه به امنیت دریایی اظهار داشت: در مامویت ناوگروه ۸۶، در کنار اقتدار نظامی، اقتدار در تمام بخش‌ها را شاهد بودیم و به نوعی نماد عزت ایران رقم خورد. وی با بیان اینکه در این ماموریت دریادلان ارتش برای نخستین بار در تاریخ کشور به آب‌های اقیانوس آرام ورود و در آنجا دریانوردی کردند، تصریح کرد: در طول این مدت و در شرایط سخت توفانی که در برخی مواقع در اقیانوس آرام و اطلس شاهد بودیم، مسیرهایی را طی کردیم که باور آن برای خیلی‌ها سخت بود. فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: در طول مسیر با زیرساخت‌های مخابراتی که توسط جوانان نخبه ایرانی ایجاد شده بود، حتی یک ثانیه هم ارتباط ما قطع نشد و سامانه‌های ارتباطی به هیچ وجه ایراد پیدا نکرد که این نشان از تولید محصول باکیفیت ایرانی و ملی است. امیردریادار ایرانی با تاکید بر اینکه ایران امروز یک ابرقدرت است، تصریح کرد: در ماموریتی که توسط ناوگروه ۸۶ رقم خورد تمام مردم عزیز کشورمان در آن شریک هستند و ما نیز قدردان آنان هستیم.

Page Generated in 0/0074 sec