printlogo


کد خبر: 267330تاریخ: 1402/7/5 00:00
در هفته‌های اخیر تیم‌های متعدد تروریستی که قصد کشتار مردم ایران را داشتند، توسط نهادهای اطلاعاتی - امنیتی کشورمان شناسایی و منهدم شدند
بمب‌هایی که خنثی شد

گروه سیاسی: اگر در اغتشاشات سال قبل که به بهانه فوت مهسا امینی در کشور به راه افتاد، جریان ضدایرانی با ایجاد آشوب و اغتشاش به دنبال تولید ناامنی در داخل کشورمان بود، در ماه‌های اخیر شاهد پیشبرد پروژه ناامنی در قالب تروریسم آشکار هستیم.
عدم همراهی مردم ایران با جریان آشوب و بی‌توجهی به فراخوان‌های متعددی که گروه‌های ضدایرانی به منظور تحریک جامعه ایرانی برای از سرگیری اغتشاشات صادر می‌کردند، باعث شده این جریان به صورت مستقیم سراغ اجرایی کردن پروژه ترور و کشتار مردم ایران برود. تیم‌های متعدد ترور و خرابکاری که در هفته‌های اخیر از سوی نهادهای اطلاعاتی و امنیتی کشور شناسایی و منهدم شده‌اند، گواهی بر تغییر رویکرد جریان ضدایرانی از اغتشاش به سمت تروریسم عریان است که کشتار وسیع مردم ایران را دنبال می‌کند.
* خنثی‌سازی 30 انفجار همزمان در تهران
یکشنبه هفته جاری (2 مهر 1402) وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای از کشف و خنثی‌سازی توطئه30 انفجار همزمان در تهران و بازداشت 28 تروریست توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) خبر داد. بنا بر اطلاعیه وزارت اطلاعات در این رابطه، طی سلسله عملیات‌هایی همزمان در استان‌های تهران، البرز و آذربایجان غربی، چند پایگاه و خانه‌ تیمی تروریست‌ها هدف حمله قرار گرفت  و 28 نفر از اعضای شبکه‌ تروریستی مذکور بازداشت شدند. این عناصر، وابسته به گروهک داعش بودند و تعدادی از آنها سابقه‌ همراهی با تکفیری‌ها در سوریه یا حضور در افغانستان، پاکستان و اقلیم کردستان عراق را در کارنامه خود دارند.
* کشف 400 بمب توسط وزارت اطلاعات
یکی دیگر از اقدامات وزارت اطلاعات در مقابله با جریان تروریسم که در هفته‌های اخیر رسانه‌ای شد، کشف 400 بمب انفجاری بود که تروریست‌ها قصد داشتند 40 عدد از آنها را در هیئات مذهبی منفجر کنند. وزیر اطلاعات با حضور در یک برنامه تلویزیونی در این باره گفت: «در این مدت (روزهای منتهی به سالگرد آشوب‌های 1401) حدود 400 بمب جمع کردیم که بنا بود بیش از 40 عدد از آنها در ایام دهه محرم در هیات‌ها منفجر شود».
علاوه بر این، طبق اعلام رسمی وزارت اطلاعات، در یک سال اخیر نزدیک به 200 تروریست وابسته به غرب توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) در وزارت اطلاعات و دیگر نهادهای اطلاعاتی و امنیتی بازداشت شده‌اند. همچنین بنا بر اظهارات حجت‌الاسلام خطیب وزیر اطلاعات، «حدود 200 تروریست دستگیر شده‌اند که ۲۰ درصد دستگیری‌ها در تهران اتفاق افتاده است؛ تروریست‌هایی که اختصاص به داعش ندارند و تروریست‌های نوپدید و مخلوق غربی‌ها هستند».
* کشف شبکه بزرگ بمب‌گذاری
روزهای ابتدایی مرداد، وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران با صدور اطلاعیه‌ای از خنثی‌سازی پروژه خرابکاری تیم‌های تروریستی وابسته به رژیم صهیونیستی خبر داد.
اعضای این شبکه‌ گسترده‌ تروریستی قصد انجام اقدامات متعدد خرابکارانه در استان‌های تهران، کرمان، اصفهان، کهگیلویه‌وبویراحمد، کردستان و مازندران را داشتند. از این هسته‌های تروریستی 43 بمب با قدرت تخریب بالا و قابلیت کنترل از راه دور که آماده شده بودند نیز کشف و خنثی شد.
* دستگیری اعضای گروهک تروریست ارتش مردمی
دستگیری اعضای گروهک تروریستی موسوم به «ارتش مردمی» در داخل کشور توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) یکی دیگر از اقداماتی بود که در ماه‌های اخیر صورت گرفت. گروهک ارتش مردمی به سرکردگی شاهین لو خواننده (رَپِر) گروه TMBAX در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نسبت به سازماندهی عناصر و هسته‌های تروریستی در داخل کشور فعال بود. سیامک تدین طهماسبی نقاش ساکن هلند، رابط اصلی عوامل گروهک در داخل کشور و طراح اصلی اقدامات تروریستی گروهک ارتش مردمی است. جوانان پس از ارتباط با این تروریست‌ها از طریق فضای مجازی به انجام اقداماتی چون تحویل بمب و انفجار آن در پمپ بنزین و فروشگاه‌های زنجیره‌ای، شبکه‌های گاز‌رسانی، ادارات دولتی و .... دعوت می‌شدند، حتی اقلام انفجاری نظیر بمب و.... نیز تحویل سوژه‌ها شده بود که با رصد اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) قبل از انجام بمب‌گذاری دستگیر شدند.
* ضربه به شبکه اغتشاش
علاوه بر شناسایی و انهدام تیم‌های تروریستی که قصد کشتار در سالروز آغاز اغتشاشات 1401 را داشتند، وزارت اطلاعات شبکه گسترده‌ای را که در تدارک ایجاد اغتشاش و ناامنی در کشور بود نیز زیر ضربه برد. در همین رابطه شهریور امسال سازمان اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات توانستند با پیگیری‌های اطلاعاتی مشترک تعدادی از اعضای یک شبکه سازماندهی اغتشاشات را شناسایی کنند و تحت ضربه قرار دهند.
اعضای این شبکه که با حمایت مالی وزارت خارجه آمریکا، هدایت مؤسسات معاندی همچون مؤسسه خانه آزادی و مؤسسه خشونت‌پرهیزی برای دموکراسی (NID) و با مدیریت یکی از عناصر سیاسی خارج‌نشین، مشغول شبکه‌سازی زنان و برنامه‌ریزی برای نقش‌آفرینی در اغتشاشات بودند، با برگزاری دوره‌های مجازی و رایگان برای فعالان حوزه زنان و جامعه مدنی، عناصری از داخل و خارج از کشور را تحت آموزش قرار می‌دادند. این مؤسسه که آخرین کارگاه آموزشی خود را تیر سال جاری برای فعالان حوزه زنان در خارج از کشور، توسط یکی از خبرنگاران رسانه‌های معاند در مؤسسه آموزشی - امنیتی سواز انگلستان برگزار کرده بود، قصد داشت در روزهای ۱۶ و ۲۳ شهریور سال جاری نیز دوره‌ای فشرده و محرمانه با حضور جمعی از فعالان مدنی و کنشگران حوزه زنان، در بستر فضای مجازی با هدف ایجاد آمادگی و ارائه دستور کار به آشوبگران داخلی برای احیای فضای تنش و اغتشاش برگزار کند. وزارت اطلاعات همچنین در هفته‌های منتهی به سالگرد اغتشاشات توانست طی عملیاتی پیچیده و دقیق لیدرهای تجمعات ضدایرانی را در کشورهای آلمان، آمریکا و انگلیس که در اغتشاشات اخیر نقش‌آفرینی داشتند و فعالیت‌هایی علیه ایران انجام داده بودند دستگیر و به ایران منتقل کند.

Page Generated in 0/0055 sec