printlogo


کد خبر: 267392تاریخ: 1402/7/8 00:00
طرح تأمین مسکن برای اهالی واجد شرایط فرهنگ و هنر و رسانه ساکن تهران در پرند به اجرا در می‌آید
کلنگ شهر هنر به زمین خورد

گروه فرهنگ و هنر: «تسهیلات خودرو و مسکن به خبرنگاران پرداخت می‌شود»؛ این خبری بود که وزیر فرهنگ و ارشاد چند روز پیش در سفر به استان کهگیلویه‌وبویراحمد درباره آن صحبت کرد.  محمدمهدی اسماعیلی در ادامه افزود: تسهیلات مختلف از جمله خودرو و مسکن برای خبرنگاران بررسی شده و تسهیلات مورد نیاز تامین و پرداخت می‌شود. همچنین ایمان شمسایی، مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع اصحاب رسانه استان کهگیلویه‌وبویراحمد با اشاره به حمایت‌های همه‌جانبه دولت از حوزه فرهنگ و هنر، گفت: دولت سیزدهم برای ۴۵۹ روزنامه‌نگار که شرایط لازم برای خانه‌دار شدن را داشتند، مسکن تامین کرده است.
اوایل خرداد امسال بر اساس توافق صندوق اعتباری هنر با وزارت راه‌وشهرسازی امکان ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن برای اعضای صندوق اعتباری هنر و دارندگان هنر کارت فراهم شد. بر اساس توافق، رایزنی و پیگیری‌های انجام‌شده از سوی صندوق اعتباری هنر با وزارت راه و شهرسازی، امکان ثبت‌نام اعضای صندوق در سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن فراهم شده است. بر این اساس کد ملی تمام ۹۸ هزار عضو صندوق هنر به وزارت راه‌وشهرسازی اعلام و سامانه ثبت‌نام برای اعضای این صندوق باز شده است.
 اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآن و عترت سراسر کشور عضو صندوق اعتباری هنر می‌توانند در صورت تمایل و دارا بودن شرایط مندرج در سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن تا هشتم خرداد سال جاری (بدون تمدید مهلت) و بدون مراجعه حضوری به ادارات راه‌وشهرسازی، صرفا از طریق لینک https://saman.mrud.ir نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.
این گزارش می‌افزاید: این اقدام با هدف تامین مسکن اصحاب فرهنگ و هنر که همواره مورد تاکید دولت مردمی است انجام شده است. صندوق اعتباری هنر تلاش دارد با توجه به اهداف و سیاست‌های نوین خود افزون بر ارائه خدمات تکلیفی نظیر ارائه خدمات بیمه‌ای ضمن رایزنی با نهاد‌های مختلف، بتواند شرایط اعطای تسهیلات بیشتر را برای اعضای این صندوق فراهم آورد.
سیدمجید پوراحمدی، مدیرعامل صندوق اعتباری هنر هم در تشریح این موضوع اظهار کرد: خرداد امسال با دستور ویژه محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با پیگیری‌های انجام شده، امکان ثبت‌نام اعضای صندوق اعتباری هنر در طرح نهضت ملی مسکن طی توافق صندوق با وزارت راه و شهرسازی فراهم شد. بر اساس فراخوان و اطلاع‌رسانی‌های انجام شده، حدود 8 هزار نفر از اعضای تحت پوشش صندوق هنر در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند که 5 هزار نفر از افراد واجد شرایط در سراسر کشور شناخته شدند و از این تعداد بیش از یکهزار و ۷۰۰ نفر را هنرمندان ساکن استان تهران تشکیل می‌دهند.
پوراحمدی افزود: پس از شناسایی هنرمندان واجد شرایط، در مرحله اول، فرآیند تشکیل پرونده برای ۵۷۰ هنرمند متقاضی مسکن هنرمندان ساکن تهران با اولویت افراد متاهل دارای فرزند آغاز شده است و با ارسال پیامک به این گروه از اعضا، اطلاع‌رسانی لازم نیز صورت گرفته است. مدیرعامل صندوق اعتباری هنر بیان کرد: با هماهنگی‌های انجام شده بین صندوق اعتباری هنر، معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت راه‌وشهرسازی، در یکی از مناسب‌ترین نقاط شهر جدید پرند قطعه زمینی برای ساخت بخشی از مسکن هنرمندان در نظر گرفته شده است که در روزهای آینده با تکمیل پرونده نخستین گروه هنرمندان معرفی شده شامل ۵۷۰ نفر از فعالان فرهنگی و هنری دارای فرزند ساکن تهران، کلنگ ساخت مسکن هنرمندان و ایجاد شهر هنر توسط وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و راه‌وشهرسازی به زمین‌ زده خواهد شد.
پوراحمدی یادآور شد: با توجه به اینکه بر اساس ضوابط و مقررات وزارت راه‌وشهرسازی بخشی از مراحل فرآیند تکمیل پرونده در دفاتر اسناد رسمی طی می‌شود، با برنامه‌ریزی و هماهنگی انجام شده نزدیک‌ترین دفتر اسناد رسمی به محل صندوق اعتباری هنر برای این موضوع در نظر گرفته شده است و با هدف حمایت از اعضای صندوق، هزینه دفترخانه شامل تعهدنامه و ضمانت‌نامه مجموعا به مبلغ ۶۱۶ هزار تومان نیز توسط صندوق برای هر نفر پرداخت می‌شود.۵۷۰ نفر از اعضایی که پیامک دریافت کردند، مطابق برنامه زمانی اعلام شده با در دست داشتن مدارک اعلام شده برای تشکیل و تکمیل پرونده خود به صندوق اعتباری هنر مراجعه کنند و به تدریج و بر اساس برنامه زمانبندی برای سایر گروه‌ها و هنرمندان واجد شرایط ثبت‌نام شده در تهران و سایر استان‌ها نیز پیامک ارسال خواهد شد.

Page Generated in 0/0051 sec