printlogo


کد خبر: 267399تاریخ: 1402/7/8 00:00
اخبار

خوشحالی رئیس اتحادیه جودوی آسیا از پایان تعلیق ایران
آرش میراسماعیلی، رئیس فدراسیون جودوی ایران، در چارچوب برگزاری نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی هانگژو با رئیس اتحادیه جودوی آسیا دیدار و گفت‌وگو کرد. به گزارش روابط عمومی فدراسیون جودو، در این دیدار رسمی، «عبید الانزی‌» رئیس اتحادیه جودوی آسیا، پایان تعلیق 4 ساله جودوی ایران را به میراسماعیلی و خانواده بزرگ جودو تبریک گفت و برای جودوی ایران آرزوی موفقیت کرد. در این دیدار میراسماعیلی از رئیس اتحادیه جودوی آسیا برای سفر به ایران به صورت رسمی دعوت به عمل آورد که «عبید الانزی» ضمن تشکر از وی اعلام کرد بزودی به تهران سفر خواهد کرد. در این جلسه، طرفین درباره حضور تیم‌ ملی نوجوانان و جوانان جودوی ایران در مسابقات قهرمانی آسیا که آبان‌ماه به میزبانی لبنان برگزار خواهد شد، صحبت‌هایی را انجام دادند. ضمن اینکه میراسماعیلی درباره غیبت داوران جودوی ایران در سمینارهای داوری طی ۴ سال تعلیق نیز درخواست‌هایی را در حضور رئیس اتحادیه جودوی آسیا مطرح کرد، میراسماعیلی از الانزی خواست تا تعداد سهمیه‌های داوران ایرانی حاضر در کلاس‌های آزمون داوری را نسبت به گذشته افزایش دهد تا خلأ 4 ساله غیبت داوران ایرانی در سمینارهای داوری آسیا پر شود. شایان ذکر است که در ادامه این دیدارها، میراسماعیلی با وزیر ورزش کشور تاجیکستان نیز دیدار و گفت‌وگویی داشت که در این دیدار وزیر ورزش کشور تاجیکستان به صورت رسمی تیم‌ ملی جودو ایران را برای حضور در مسابقات جام ریاست‌جمهوری تاجیکستان دعوت کرد. این رقابت‌ها هفته آینده برگزار خواهد شد. در این دیدار میراسماعیلی از ارتباط خوب فدراسیون جودوی ایران و تاجیکستان توضیحاتی ارائه کرد.
***
غایب بزرگ کشتی ایران در بازی‌های آسیایی
آزادکار وزن ۹۲ کیلوگرم ایران پس از آنکه رقابت‌های قهرمانی جهان را به دلیل آسیب‌دیدگی از دست داد، به دلیل دور بودن از شرایط مناسب بدنی از ترکیب تیم‌ ملی برای حضور در بازی‌های آسیایی هم کنار گذاشته شد. به گزارش ایسنا، کامران قاسمپور چهره شاخص کشتی ایران و دارنده ۲ طلای جهان، چندی پیش به علت پارگی کشاله ران حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۲۳ در بلگراد صربستان را از دست داد. پس از این اتفاق قرار بود او در صورت رسیدن به شرایط مناسب بدنی عازم بازی‌های آسیایی چین شود اما بررسی‌های کادر فنی تیم‌ ملی نشان داد او شرایط مناسب بدنی برای حضور در این مسابقات را ندارد و مبارزه او در بازی‌های آسیایی می‌تواند به بدتر شدن شرایط این کشتی‌گیر منجر شود. بر همین اساس با توجه به اهمیت حفظ سلامت کامران قاسمپور به عنوان یکی از مدعیان اصلی وزن ۹۷ کیلوگرم برای حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، این کشتی‌گیر به بازی‌های آسیایی اعزام نمی‌شود و مجتبی گلیج، آزادکار وزن ۹۷ کیلوگرم ایران که در رقابت‌های قهرمانی جهان نیز از رسیدن به مدال بازماند، به عنوان جانشین قاسمپور عازم بازی‌های آسیایی خواهد شد. با توجه به قطعی ‌شدن این موضوع، قاسمپور در حال حاضر نیز اردوی تیم‌ ملی را ترک کرده است و در تمرینات حضور ندارد.
***
تیم ملی ایران سرانجام به ریودوژانیرو رسید
تیم ملی والیبال ایران برای حضور در مسابقات انتخابی المپیک به شهر ریودوژانیروی برزیل رسید.
رقابت‌های انتخابی المپیک در گروه مردان 8 تا 16 مهرماه 1402 به میزبانی ۳ کشور برزیل، چین و ژاپن برگزار می‌شود. تیم ملی والیبال ایران که توانست در بازی‌های آسیایی هانگژو عنوان قهرمانی را به دست بیاورد، پس از اتمام آن پیکارها راهی برزیل شد و سرانجام پس از سفری 60 ساعته بامداد روز جمعه به وقت برزیل به ریو رسید. کاروان والیبال ایران از چین راهی دوبی شد، از آنجا به سائوپائولو پرواز کرد و سپس با اتوبوس به ریودوژانیرو رسید. موضوع مهمی که در سفر ملی‌پوشان به ریو رخ داده، عدم رسیدن چمدان پزشکی به برزیل است. کاروان والیبال ایران برای پیگیری این موضوع چند ساعت را در فرودگاه معطل ماند اما سرانجام به نتیجه‌ای نرسید. به این ترتیب تیم‌ ملی والیبال ایران در شرایطی باید خود را برای مصاف با حریفان آماده کند که دستگاه‌های پزشکی همراه تیم نیست. اعضای تیم‌ ملی والیبال ایران پس از استراحت و صرف صبحانه ساعت 11 صبح نخستین جلسه آنالیز و هماهنگی را برگزار خواهند کرد.
***
هاشمی: فکر می‌کردم تاج برای کمک به هانگژو آمد اما...
دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: خودم تصور می‌کردم تاج به چین آمد تا به ما کمک کند اما وقتی آمد، 3 نفر از بهترین بازیکنان تیم امید رفتند. به گزارش فارس، سید مناف هاشمی در واکنش به ترک اردوی تیم امید توسط 3 بازیکن پرسپولیس اظهار داشت: وقتی این تیم 4 سال رها شده حتی اگر در این یک سال بالاترین امکانات را هم برایش در نظر بگیرید، باز هم به جایی نمی‌رسد. کار سختی است اما با این شرایط صعود بچه‌های ما به نیمه نهایی شبیه معجزه است. این اتفاق ساده نیست. بیشترین فوتبالیست را در منطقه داریم. هیچ‌کس از این لحاظ نمی‌تواند با ما رقابت کند. باشگاه‌‎های ما نیز خوب هستند و رنکینگ خوبی داریم. تیم‌ ملی بزرگسالان هم شرایط خوبی دارد. فدراسیون هم بانفوذ است و در آسیا جایگاه دارد. وی تصریح کرد: در این شرایط چگونه 5 سال نتوانستیم یک تیم امید داشته باشیم تا بچه‌ها از آن به بزرگسالان بروند؟ رضا عنایتی بابت گلایه از کمبود بازیکن حق دارد  اما تیم‌ ملی ما بدون پشتوانه به این مسابقات آمد. خودم تصور می‌کردم تاج به چین آمد تا به ما کمک کند اما وقتی آمد، 3 نفر از بهترین بازیکنان ما رفتند. این لطف نبود اما بچه‌ها به ما قول دادند دیدار با هنگ‌کنگ را ببرند و به جمع 4 تیم بروند. دبیرکل کمیته ملی المپیک عنوان کرد: اگر این اتفاق بیفتد پس از 21 سال تیم امید ما شبیه معجزه عمل کرده است. با تک‌تک بچه‌ها بیش از 10 بار صحبت کردم اما تنها هستیم.

Page Generated in 0/0043 sec