printlogo


کد خبر: 267401تاریخ: 1402/7/8 00:00
در ششمین روز مسابقات آسیایی هانگژو با مدال نقره مهدی الفتی، نخستین مدال ایران در ژیمناستیک پس از 80 سال به دست آمد
نقره طلایی

پنجمین و ششمین روز نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی با 2 مدال طلا و همچنین مدال‌های ارزشمند دیگری به رنگ نقره و برنز برای کاروان کشورمان همراه بود. در روز پنجم این مسابقات ووشوکاران به 2 مدال طلا دست یافتند تا ایران موقتا صعود دوپله‌ای در جدول توزیع مدال‌ها داشته باشد اما تکواندوکاران با وجود پرمدال بودن نتوانستند به مدال طلا برسند و به کار خود با ۸ مدال نقره و برنز پایان دادند. در این روز چند ورزشکار کشورمان به خاطر کسب مدال طلا یا از دست دادن طلا اشک ریختند. الهه منصوریان در ووشو یکی از این ورزشکاران بود که پس از شکست در فینال برابر حریف چینی اشک ریخت. صبری هم پس از کسب مدال طلا و هنگام اهتزاز پرچم ایران اشک از چشمانش جاری شد. 
* دومین طلایی ایران از ووشو آمد
در مسابقات ووشو افشین سلیمی به مصاف «ساموئل ماربون» از اندونزی رفت و حریفش را ناک اوت کرد و به برتری رسید و صاحب مدال طلا شد. 
* سومین طلای کاروان ایران به صبری رسید
یوسف صبری آخرین نماینده ووشوی ایران در مسابقات پایانی بخش ساندا در وزن ۷۵- کیلوگرم به مصاف «کای فلینگ» از ماکائو رفت و با برتری مقابل این رقیب به نشان طلا دست یافت تا پرونده تیم‌ملی ووشو در این مسابقات با 2 طلا، 3 نقره و یک برنز بسته شود. 
* شگفتی نوشاد عالمیان کامل نشد
در ادامه مسابقات تنیس روی میز نوشاد عالمیان برابر هاریموتو از ژاپن شکست خورد و از دور مسابقات بخش انفرادی کنار رفت. با وجود ارائه بازی زیبا از نوشاد عالمیان که تماشاگران را به وجد آورد اما در نهایت هاریموتو ۴ بر ۲ پیروز شد تا ملی‌پوش کشورمان از دور مسابقات کنار برود و پیروزی در بخش تیمی را تکرار نکند. 
* کسب نخستین مدال تاریخ ژیمناستیک ایران
مهدی الفتی، ژیمناست ارزنده کشورمان در رقابت با رقبای سرسختش در فینال پرش خرک بازی‌هایی آسیایی هانگژو با عملکردی عالی موفق به کسب مدال نقره شد. الفتی بعد از ۸۰ سال این مدال را برای ژیمناستیک به دست آورد. 
* شکست نزدیک هندبال برابر کویت
تیم ملی هندبال ایران در نخستین دیدار از مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف کویت رفت که در پایان این مسابقه با نتیجه ۲۴ بر ۲۲ به سود کویتی‌ها پایان یافت. تیم‌ ملی هندبال ایران در دومین بازی این مرحله شنبه ۸ مهر باید مقابل بحرین قدرتمند صف‌آرایی کند. 
* پیروزی شیرین برادران عالمیان در تنیس روی میز
نیما و نوشاد عالمیان در مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های تنیس روی میز دوبل مردان، در یک دیدار جذاب، نزدیک و نفسگیر با کامبک رویایی بازی ۲ بر صفر باخته را مقابل یانگ‌چن و لیائوتینگ از چین‌تایپه با نتیجه ۳ بر ۲ بردند و راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شدند. 
* نوروزیان به مدال نرسید
در پایان دور مقدماتی مسابقات تفنگ ۵۰ متر 3 وضعیت آقایان، پوریا نوروزیان با امتیاز ۵۸۴ به عنوان نفر هشتم راهی فینال شد و در پایان جایگاه هشتم را به خود اختصاص داد. مهیار صداقت با ۵۸۲ و امیرمحمد نکونام با ۵۷۶ امتیاز به ترتیب در رده‌های دوازدهم و بیستم ایستادند. تیم تفنگ ۵۰ متر 3 وضعیت کشورمان نیز با ترکیب پوریا نوروزیان، مهیار صداقت و امیرمحمد نکونام در رده پنجم ایستاد. 
* تیراندازان تپانچه به فینال نرسیدند
در پایان دور مقدماتی مسابقات تیراندازی تپانچه ۱۰ متر هانیه رستمیان، گلنوش سبقت‌الهی و مینا قربانی با امتیازهای ۵۷۳ و ۵۷۱ ،۵۷۰ به ترتیب در رده‌های پانزدهم، بیستم و بیست‌وسوم ایستادند. در بخش تیمی نیز تیم ایران با ترکیب هانیه رستمیان، گلنوش سبقت‌الهی و مینا قربانی با ۱۷۱۴ امتیاز در بین ۱۴ تیم در جایگاه پنجم ایستاد. 
* بازی‌های آسیایی تحت تأثیر جشن ملی چین
ششمین روز بازی‌ها با روز ملی چین همزمان شد؛ روزی که با جشن و اهتزاز پرچم و رژه به منظور نمایش قدرت چین همراه است. به بهانه روز ملی چین، تعطیلاتی در نظر گرفته می‌شود که یک هفته ادامه دارد و به «هفته طلایی» معروف است. البته روال کار و زندگی حداقل در دهکده بازی‌ها مانند روزهای قبل است اما گویا در این شهر هم کارگران و کارخانه‌ها تعطیلند. 
***
مهدی الفتی بعد از نایب‌قهرمانی در آسیا:
دیگر زنگ تفریح نیستیم
ملی‌پوش ژیمناستیک ایران پس از کسب مدال نقره بازی‌های آسیایی هانگژو گفت: با این مدال ثابت کردم دیگر در آسیا زنگ تفریح نیستیم. مهدی الفتی بعد از کسب مدال نقره بازی‌های آسیایی گفت: بعد از چند سال که نمایندگان ایران نتوانستند مدال بگیرند، من توانستم این کار را انجام دهم و از این حیث خیلی خوشحالم. وی که خوشحالی‌اش از کسب مدال نقره را با در دست داشتن پرچم جمهوری اسلامی ایران نشان داد، درباره این حرکت خود گفت: قبلا زنگ تفریح دیگر کشورها بودیم اما توانستم با پرچم کشورم ثابت کنم می‌توانیم روی سکوی آسیایی و جهانی باشیم.

Page Generated in 0/0057 sec