printlogo


کد خبر: 267403تاریخ: 1402/7/8 00:00
چه بلایی در انتظار کاتالان‌هاست
آژیر خطر در بارسلونا

با متهم شدن بارسلونا در پرونده نگریرا، یوفا حالا دست بازتری برای محرومیت این باشگاه از رقابت‌های اروپایی دارد و هر اتفاقی محتمل است. پیشرفت در تحقیقات پرونده نگریرا و متهم شدن بارسلونا به جرم رشوه‌خواری، می‌تواند عواقب بسیار سختی برای باشگاه کاتالان در سطح اروپایی داشته باشد. به طور خاص، حضور آنها در لیگ قهرمانان ممکن است با خطر جدی مواجه شود. حکم قاضی خواکین آگیره، رئیس دادگاه تحقیقاتی شماره یک بارسلونا، پرداخت‌های این باشگاه به نگریرا در طول سال‌های 2001 تا 2018 را جرم عنوان کرده است. در این دستور آمده است: «اینجا جرم پرداخت رشوه صورت گرفته است، صرف نظر از اینکه فساد سیستماتیک داوری اسپانیا به دلیل چنین پرداخت‌هایی اثبات شده باشد یا خیر».
به این ترتیب موضوعی که برای یوفا در تابستان در حالت آماده‌باش و تعلیق رها شده بود، یک بار دیگر فعال شد. هیات استیناف یوفا تصمیم گرفت رای خود در رابطه با پذیرش بارسلونا در مسابقات اروپایی امسال را به حالت تعلیق درآورد، اگرچه قبلا هشدار داده بود ممکن است به صورت رسمی یا به درخواست بازرسان اخلاق و انضباطی (EDI)، پرونده از سر گرفته شود. در واقع یوفا تصمیم گرفت ابتدا منتظر رای قاضی اسپانیایی بماند و این رای حالا حکم می‌کند که بارسا مرتکب جرم شده است. اکنون 2 حکم برای بارسا متصور است: حکم انضباطی، که ممکن است اعلامش مدت زمان بیشتری طول بکشد، و عدم شرکت در مسابقات یوفا، که فوری‌تر خواهد بود.
در یادداشت یوفا در 27 جولای آمده است: «بارسلونا به طور موقت برای شرکت در مسابقات لیگ قهرمانان پذیرفته شده است. حق این سازمان برای تصمیم‌گیری درباره پذیرش یا حذف بارسلونا از مسابقات باشگاهی یوفا در آینده محفوظ است. بارسلونا موظف است به طور فعال از پیشرفت تحقیقات در حال انجام و ارائه تمام اسناد و اطلاعات درخواستی، یوفا را مطلع کند». طبق ادعای آ.اس، موضع ایده‌آل یوفا این است که منتظر یک حکم نهایی باشد تا بتواند تصمیم رسمی را اتخاذ کند. با این حال، اگر تحقیقات مقامات اسپانیا به اندازه کافی مشهود باشد و بازرسان اخلاق و انضباطی (EDI) چنین تصمیمی بگیرند، آنها می‌توانند باشگاه‌ها را صرف‌نظر از اینکه آیا محکوم شده‌اند یا نه، از شرکت در مسابقات خود حذف کرده یا به آنها مجوز حضور بدهند.

Page Generated in 0/0044 sec