printlogo


کد خبر: 267408تاریخ: 1402/7/8 00:00
اخبار

دستگیری عامل شهادت 2 مأمور پلیس ایذه
فرمانده انتظامی استان خوزستان از دستگیری عامل شهادت 2 مامور پلیس ایذه در شهرستان دزفول خبر داد. سردار سیدمحمود میرفیضی با اعلام این خبر اظهار کرد: در پی شهادت 2 مامور پلیس (علی غلامی و سلمان غریبی) در دوم مردادماه امسال در شهرستان ایذه که در آن عملیات یکی از عاملان به هلاکت رسیده و یک نفر دیگر متواری شده بود، دستورات ویژه برای دستگیری قاتل فراری صادر شد. وی افزود: پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان خوزستان با اشراف اطلاعاتی و تلاش شبانه‌روزی محل اختفای قاتل هر 2 شهید را در شهرستان دزفول شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضایی، در یک عملیات منسجم و غافلگیرانه با همکاری پلیس نوپو و انتظامی دزفول او را دستگیر کردند.  فرمانده انتظامی استان خوزستان با اشاره به دستگیری یکی از بستگان قاتل که اقدام به اختفای او کرده بود، تصریح کرد: مخلان نظم و امنیت، عوامل ناامنی، اشرار و کسانی که بخواهند به هر نحوی خدشه‌ای به امنیت آحاد مردم وارد کنند، بدانند پلیس قاطعانه و برابر قانون با آنها برخورد خواهد کرد.
***
اکران طرح‌‌‌های «قهرمانان شهر» به یاد آتش‌‌نشا‌نان در فضای شهری
همزمان با ۷ مهر روز آتش‌‌نشانی و ایمنی، طرح‌‌های‌ فرهنگی «قهرمانان شهر» توسط سازمان زیباسازی شهر تهران در پایتخت اکران شد. به گزارش اداره ارتباطات و امور بین‌الملل سازمان‌ زیباسازی شهر تهران، همزمان با ۷ مهر روز آتش‌‌نشانی و ایمنی، طرح‌های «قهرمانان شهر» به پاس تجلیل و یادبودی از حماسه‌آفرینی‌ها و فداکاری و ایثار آتش‌نشانان توسط سازمان زیباسازی در فضای شهری پایتخت اکران فرهنگی شد. بر اساس این گزارش، در روز 7 مهر 1359 وقتی دشمن بعثی به پالایشگاه آبادان حمله هوایی کرد، آتش‌نشانان منطقه و شهرهای اطراف برای مهار آتش به پالایشگاه اعزام شدند اما حین عملیات خاموش کردن آتش، مجددا هواپیماهای دشمن اقدام به بمباران پالایشگاه می‌کنند که منجر به شهادت تعداد زیادی از آتش‌نشانان می‌شود.  طرح تعیین روز آتش‌نشانی و ایمنی در سال 1379 توسط ستاد هماهنگی امور ایمنی و آتش‌نشانی کشور پیشنهاد و توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور تایید شد. این روز با هدف ترویج ایمنی و پیشگیری از حوادث در سطح کشور و همچنین یادآوری حماسه‌آفرینی‌ها و ازخودگذشتگی‌های آتش‌نشانان میهن اسلامی در عرصه دفاع‌ مقدس نامگذاری شده است.
***
دومین مرکز درمانی شهدای ۱۵ خرداد به بهره‌برداری رسید
آیین افتتاح دومین مرکز درمانی شهدای ۱۵خرداد در خانه احسان محله مطهری تهران با حضور علی آقامحمدی رئیس ستاد تحول ۲۰۲۰ محلات کم‌برخوردار، علی عسگری معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و حمیدرضا علیان‌زادگان مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد برگزار شد. آقامحمدی، رئیس ستاد تحول ۲۰۲۰ محلات کم‌برخوردار با تقدیر از حمایت موثر بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در عملیاتی شدن ماموریت‌های حوزه سلامت و جمعیت در محلات کم‌برخوردار و درخواست تداوم این رویکرد، هدف از راه‌اندازی این مراکز را حل مشکلات مردم محله در زمینه بهداشت و درمان دانست و گفت: امیدواریم با توسعه بیمه سلامت و استقرار پزشک خانواده، همه افراد دارای پرونده پزشکی شوند تا شناسایی و پیشگیری از بیماری‌ها تسهیل شود. عسگری، معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام نیز ضمن گرامی‌داشت هفته دفاع‌ مقدس و ادای احترام به خانواده معظم  شهدا، از مجموعه اقدامات بنیاد ۱۵ خرداد در محلات کم‌برخوردار کشور و همکاری پیوسته این نهاد با قرارگاه تحول و توانمندسازی محلات محروم ستاد اجرایی تجلیل و گزارشی از مجموعه اقدامات گسترده ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق و محلات کم‌برخوردار کشور ارائه کرد. مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد نیز در حاشیه این مراسم با اشاره به اینکه ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای بازسازی و تجهیز درمانگاه شهدای ۱۵ خرداد در محله شهید مطهری از سوی این بنیاد هزینه شده است، گفت: این مرکز دارای بخش‌های زنان، مامایی، دندانپزشکی، پزشک عمومی، واکسیناسیون و مراقب سلامت است. علیان‌زادگان  درباره نحوه خدمت‌رسانی مرکز درمانی شهدای ۱۵ خرداد اظهار کرد: ویزیت افراد نیازمند و کمتربرخورداری که از طرف مسؤول خانه احسان محله به این مرکز معرفی می‌شوند، کاملا رایگان است.

Page Generated in 0/0048 sec