printlogo


کد خبر: 267417تاریخ: 1402/7/8 00:00
اخبار

پیام رهبر انقلاب به مناسبت هفته دفاع‌مقدس
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در پیامی به مناسبت هفته دفاع‌مقدس و روز تجلیل از شهدا و ایثارگران تاکید کردند باید پیام شهیدان را به درستی بشنویم و از آن برای آبادی دنیا و آخرت بهره گیریم.
پیام رهبر حکیم انقلاب اسلامی که بعدازظهر پنجشنبه توسط حجت‌الاسلام موسوی‌مقدم، نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، در گلزار شهدای بهشت زهرای تهران قرائت شد، به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
فرصت روزهای خاطره‌انگیز دفاع ‌مقدس را برای سلام بر شهیدان عزیز و تعظیم در برابر ارواح مطهر آنان مغتنم می‌شمارم.
شهیدان، ستارگان راهنمایند؛ الگوهای بی‌زوال برای همه‌ ما و نسل‌های پس از مایند؛ رفتار آنان درس است؛ انگیزه‌های آنان حکمت است. پیام آنان را باید به درستی بشنویم و از آن برای آبادی دنیا و آخرت در همه‌ دوره‌ها و نسل‌ها بهره بگیریم.
سلام خداوند و اولیائش بر شهیدان عزیز
1402/7/6
***
امیر دریادار ایرانی: 
برنامه آینده نیروی دریایی ارتش حضور در قطب جنوب است
فرمانده نیروی دریایی ارتش در برنامه «صبح بخیر ایران» ضمن گرامیداشت هفته دفاع ‌مقدس با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری مدظله‌العالی در بیانات حکیمانه خود، نیروی دریایی ارتش را یک نیروی راهبردی خطاب کردند، گفت: ما سال ۱۴۰۱ تلاش کردیم گامی در راستای منویات مقام معظم رهبری مدظله‌العالی برداریم که در شأن مردم ایران باشد و بتوانیم در دریا حضور قدرتمندی داشته باشیم.
امیر دریادار شهرام ایرانی با اشاره به این موضوع که کشورهای خارجی همواره در تلاش بودند مانع حضور ایران در دریا شوند، گفت: ما در نیروی دریایی ارتش این مانع و ترس را از میان برداشتیم و در اوج توطئه کشورهای بیگانه این افتخار بزرگ، یعنی حضور ناوگروه ۸۶ در آب‌های بین‌المللی را رقم زدیم. برخی کشورها سعی می‌کنند با تعریف یک هژمونی و هندسه قدرت برای خود، قدرت و حضور در آب‌های بین‌المللی را فقط ویژه خود بدانند اما ناوگروه ۸۶ با انجام موفقیت‌آمیز ماموریت خود، هژمونی قدرت‌های جهانی را شکست. فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به برنامه آینده نیروی دریایی ارتش که حضور در قطب جنوب است، تصریح کرد: برنامه ما در آینده این است که پرچم پر افتخار ایران را در قطب جنوب نیز بالا ببریم و یک کار مشرک نظامی و علمی در آن منطقه اجرا کنیم.
***
خطیب موقت جمعه تهران: 
پرتاب ماهواره «نور 3» رقم‌ خوردن برگ زرین جدیدی به دست سپاه است
حجت‌الاسلام کاظم صدیقی امام‌جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه ۷ مهر ضمن تبریک هفته وحدت گفت: رمز وحدت، قرآن و قبله است اما قرآن و قبله، مبین و راهنما می‌خواهد تا خط کعبه را به ما نشان دهد. تبیین آیات قرآن راهنما می‌خواهد اما محبت پیامبر در دل‌ها این چنین نیست و این ۳ ایجاد وحدت می‌کنند.
امام‌جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرمایش حضرت علی(ع) بیان کرد: امیرالمومنین علی‌(ع) به مالک می‌گوید فقط به مؤمنان محبت نداشته باش، بلکه به همه از جمله مسیحی‌ها و یهودی‌ها و فرقه‌های دیگر محبت داشته باش. در واقع آغوش محبت است که وحدت را ایجاد می‌کند. امام جمعه موقت تهران همچنین با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به سازمان ملل اظهار کرد: سفر رئیس‌جمهور به سازمان ملل، افتخار آفرید و ایشان با یک ابتکار کم‌سابقه، قرآن را به عنوان پرچم وحدت و عزت جامعه اسلامی بالا برد و به جهانیان گفت سوزاندن قرآن، مفاهیم و معارف قرآن و انسان‌سازی و منشأ وحدت بودن قرآن را نمی‌سوزاند.
حجت‌الاسلام صدیقی در ادامه به اقدام سپاه طی چند روز گذشته مبنی بر پرتاب ماهواره «نور ۳» به فضا اشاره کرد و گفت: برگ زرین جدیدی به دست سپاهیان قهرمان و افتخارآفرین ما رقم خورد که ارسال ماهواره نور به فضا بود و در مدار ۴۵۰ کیلومتری زمین قرار گرفت، همچنین از سربازان گمنام امام زمان(عج) که موفق به کشف باندهای ترور و کشف ۳۰ مورد بمب‌گذاری شدند، تقدیر می‌کنم که مانع شهادت جمع کثیری از مردم شدند.
***
سخنگوی شورای نگهبان: 
انتخابات پیش ‌رو با قانون اصلاح‌شده برگزار می‌شود
هادی طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان روز پنجشنبه در نخستین همایش اعضای هیات‌های نظارت استانی سراسر کشور با شعار «انتخابات قوی، منظم و موثر» در مشهد گفت: انتخابات پیش‌رو با قانون اصلاح‌شده برگزار خواهد شد و شورای نگهبان بر اساس آن به نظارت بر انتخابات خواهد پرداخت. وی افزود: از این رو لازم است جلسات و کارگاه‌های آموزشی برای اعضای هیات‌های نظارت و دفاتر استانی شورای نگهبان برگزار شود.
طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی چند بار میان کمیسیون شوراها، صحن علنی مجلس، شورای نگهبان، هیأت عالی نظارت و صحن مجمع تشخیص رفت و برگشت داشت. این طرح 57 بند دارد که هیات عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام به یکی از بندهای آن که همان برگزاری انتخابات تناسبی در تهران بود ایراد گرفت، این مساله موجب شد مواد دیگر طرح هم برای تصویب تحت تاثیر قرار گیرند تا اینکه مجلس تصمیم گرفت بند مورد اختلاف را حذف کند.
در نهایت با حذف بند تناسبی شدن انتخابات در تهران شرایط برای تبدیل دیگر مصوبات اصلاحی مجلس درباره انتخابات به قانون و برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس بر اساس این اصلاحات و با قانون جدید فراهم شد.

Page Generated in 0/0063 sec