printlogo


کد خبر: 267428تاریخ: 1402/7/8 00:00
پس از ناکامی در سالروز اغتشاشات، تیر جریان ضدایرانی برای ایجاد آشوب و ناامنی در زاهدان هم به سنگ خورد
دومینوی شکست
* وزیر اطلاعات از خنثی‌سازی ترور زنجیره‌ای چند مولوی، قاضی و پاسدار در کشور خبر داد

گروه سیاسی: وزیر اطلاعات از خنثی‌سازی تلاش برای ترور زنجیره‌ای چند مولوی، قاضی و پاسدار در کشور خبر داد.
حجت‌الاسلام سیداسماعیل خطیب روز پنجشنبه در جمع اعضای هیات‌های نظارت استانی سراسر کشور در مشهد با بیان اینکه  دشمنان به دنبال ناامن کردن مرز‌های شرقی کشور هستند، افزود: دشمنان در بازه زمانی هشتم مهرماه تلاش داشتند چند مولوی، پاسدار، قاضی و... را در کشور ترور کنند و طرفین را مقصر این حادثه جلوه دهند و به اختلافات قومی - مذهبی دامن بزنند.
وزیر اطلاعات تصریح کرد: دشمنان به‌دنبال ناامن کردن مرزهای شرقی کشور هستند و لازم است علمای شیعه، اهل سنت و مسؤولان هوشیار باشند. 
گفتنی است پیش‌تر وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای از خنثی‌سازی 30 انفجار همزمان در تهران و بازداشت 28 تروریست توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) خبر داده بود.
در این اطلاعیه آمده بود: سربازان گمنام امام زمان(عج) توطئه‌ سبعانه انجام 30 انفجار تروریستیِ همزمان در مراکز پرجمعیت تهران را کشف، خنثی‌سازی و تمام عوامل آن را دستگیر کردند. انفجارهای مورد بحث با هدف شکستن اقتدار امنیتی و ارائه‌ تصویری بی‌ثبات از کشور، ایجاد یأس و هراس در جامعه و تحریک به بلوا و اعتراض، دقیقا برای مقطع سالگرد اغتشاشات سال گذشته برنامه‌ریزی شده بودند.
یکی دیگر از اقدامات وزارت اطلاعات که در روزهای اخیر رسانه‌ای شد کشف 400 بمب بود که تروریست‌ها قصد داشتند 40 عدد از آنها را در هیئات مذهبی منفجر کنند. وزیر اطلاعات پیش‌تر در این باره گفته بود: «در این مدت ما حدود 400 بمب جمع کردیم که بنا بود بیش از 40 عدد از آنها در ایام دهه محرم در هیات‌ها منفجر شود».
* شکست‌های متمادی جریان ترور
سال گذشته جریان موسوم به «زن، زندگی، آزادی»، آشوب و اغتشاش را با توهمات خیالی خود، در قالب یک جنبش جا ‌‌زد و از این طریق برای کاسبی در محضر اربابان غربی، بازارگرمی می‌کرد. مشخصا مولفه اصلی و پیشران هر جنبشی، همکاری داوطلبانه مردم است؛ امری که اهداف آن جنبش را با اهداف مردم یک‌کاسه کرده و از خلال همین، آمیختگی همه‌جانبه اجتماعی هم به پیش می‌رود. اگر این مساله برای هر جنبشی محقق نشود، مشخصا امکان تداوم آن جنبش وجود نخواهد داشت و عملا نمی‌توان نام جنبش بر آن نهاد، چراکه مشارکت مردمی و آمیختگی اهداف جنبش با مردم واقع نشده است. 
در مورد آشوب‌های سال گذشته نیز عملا همین اتفاق رخ داد؛ ناجنبشی که با عقاید، ارزش‌ها و اهداف و منافع مردم در تضاد بود، مشخصا همراهی بدنه‌ اجتماعی را همراه خود حس نمی‌کرد و به همین خاطر هم در مسیر رسیدن به مقصود شوم خود، با شکست مواجه شد. از همین جا بود که ناجنبش ززآ، وارد فاز ترور شد؛ فاز جدیدی که مشخصا در قالب اعتراف به شکست پروژه‌ قبلی تلقی شده و همگان را به این یقین می‌رساند که آشوب‌گران و اهداف‌شان، با اهداف و ارزش‌های مردم انقلابی در تضاد بوده و به سبب عدم توفیق در همراه کردن مردم، به بن‌بستی رسیدند که جز ترور، راه فراری برای آن نمی‌پندارند. 
در متن این پروژه، برجسته ‌کردن رهبران ترور در ایران نیز مورد توجه قرار گرفت و با استفاده از ابزار رسانه و تبلیغات روانی به این مساله نیز دامن ‌زده شد. از رهبران قاتل تجزیه‌طلب کومله و دموکرات گرفته، تا یکی از یاران قدیمی عبدالمالک ریگی و عضو رسمی گروه تروریستی جندالشیطان به نام عبدالغفار نقشبندی، گستره‌ افرادی را تشکیل می‌داد که در جهت تلاش همه‌جانبه ضدانقلاب برای پیشبرد پروژه ترور در ایران تشکیل شده بود. نهایتا اما در این پروژه‌ هم آنها شکست خوردند. نتایج زنجیره‌ آشوب، اغتشاش، ترور و ناامنی و منتهی شدن‌ همگی‌شان به شکست، نشان داد تمام این پروژه‌ها هم نتوانسته در تحمیل شکست به مردم و جمهوری اسلامی ایران موفق ظاهر شود. خنثی‌سازی زنجیره‌ای عملیات‌ها و دستگیری عوامل آنها که بعضا با داعش نیز در ارتباط بودند، شاهد مثال موثقی برای عدم توفیق‌ آشوب‌گران و مالیدن پوزه‌ تمام آنها به خاک است.
* از 25 شهریور تا 7 مهر؛ تنفس مصنوعی جریان آشوب در سالگردها نیز به نتیجه نرسید
بعد از گذشت یک سال از شکست آشوب‌های 1401، در آستانه سالگرد این اتفاقات، رسانه‌های ضدانقلاب تمام تلاش خود را به کار بستند تا 25 شهریورماه، خیابان‌های ایران را ملتهب کرده و از مفر به وجود آمده نیز سوءاستفاده کنند. با وجود تقلای این جریانات و استفاده حداکثری از سران آشوب سال گذشته و تلاش برای تحریک توده‌های مردم، 25 شهریورماه آرام‌تر از هر روز دیگر سال به پایان رسید و همه‌ تقلاها به در بسته خورد. این شکست، تودهنی مردم و همچنین عدم همراهی آنها با فراخوان‌های کاسبان خونی که در کشورهای اروپایی و آمریکا به مردم پیشنهاد اغتشاش و آشوب می‌دادند، آغازی بر شکست‌های پروژه‌ آشوب در سال جدید بود؛ شکستی که به همین‌جا ختم نشده و در تمام فراخوان‌ها جز فلاکت و عجز در برابر ایمان راسخ مردم، چیز دیگری را برای‌شان به ارمغان نیاورد.
در جدیدترین این تلاش‌ها، رسانه‌های ضدانقلاب تلاش کردند در سالروز جمعه‌ خونین زاهدان، از هر حربه‌ای برای وانمود این مساله که سیستان‌وبلوچستان آبستن حوادث تلخ است، استفاده کرده و فضای استان را ناامن جلوه دهند. هشتم مهرماه سال گذشته، برخی فرصت‌طلبان از شرایط آشوب‌ها استفاده کرده و با حمله به کلانتری و ایضا انجام برخی اقدامات خرابکارانه در نقاطی از زاهدان، در مسیر پروژه‌ دشمنان ایران اسلامی حرکت کردند. حالا در سالروز این حوادث، ضدانقلاب تلاش می‌کند با واژگون نمایاندن اتفاقات سال گذشته، بدنه‌ قومی و مذهبی سیستان‌وبلوچستان را تحریک کرده و به خیال خود شرایط را برای ناامن‌سازی این خطه از ایران فراهم آورد. این بار هم اما شکست دیگری در کارنامه آنان برای اختلاف‌افکنی و دامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی به ثبت رسید و نتوانستند در ارائه‌ تصویری ناامن از ایران، به موفقیت برسند.
سیدمجید میراحمدی، معاون امنیتی -  انتظامی وزیر کشور طی گفت‌وگویی پیرامون عدم استقبال مردم زاهدان از فراخوان ضدانقلاب اظهار داشت: مردم زاهدان در قبال این فراخوان‌ها هوشیار بودند و بعد از اتمام نماز جمعه به جز ۴۰ - ۳۰ نفر از اراذل و اوباش که شعارهایی سر دادند، با بی‌اعتنایی سایرین مواجه شده و از ترس به داخل مسجد برگشتند تا از برخورد و دستگیری نیروهای امنیتی و انتظامی در امان باشند.
وی افزود: بقیه نمازگزاران با آرامش و بدون هرگونه اقدامی و با بی‌اعتنایی کامل محل را ترک کردند و این هم شکست دومی بود که ضدانقلاب بعد از ۲۵ شهریور با آن مواجه شد. بنگاه‌های دروغ‌پرکنی اینترنشنال و بی‌بی‌سی در حال انتشار اخبار کذبی هستند که دروغ محض بوده و شهر در شرایط کامل عادی و آرام است.
همچنین شمس‌آبادی، دادستان مرکز سیستان‌و‌بلوچستان روز گذشته پیرامون تصاویر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر تیراندازی در اطراف مسجد مکی، گفت: برخلاف فراخوان‌هایی که از روز‌های قبل برای ایجاد تجمع در استان منتشر شده بود، مردم بخوبی شرایط را مدیریت کردند، در فراخوان‌ها شرکت نکردند و اتفاق خاصی هم رخ نداد.
وی افزود: نمازگزاران در مسجد مکی حاضر و بعد از اقامه نماز، مسجد را ترک کردند.
دادستان مرکز استان سیستان‌و‌بلوچستان در ادامه بیان کرد: از صبح جمعه تردد در شهر شرایط عادی دارد و تیراندازی‌ای رخ نداده است.
شمس‌آبادی همچنین گفت: تصاویر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر زخمی شدن عده‌ای در اطراف مسجد مکی جدید نیست و هیچ اتفاقی رخ نداده است.

Page Generated in 0/0069 sec