printlogo


کد خبر: 267434تاریخ: 1402/7/9 00:00
اخبار

برگزیده جشنواره تئاتر بسیج در تماشاخانه مهر روی صحنه می‌رود
نمایش «تکه‌های سنگین سرب» به کارگردانی سعید رضانژاد از فردا ۱۰ مهرماه در تماشاخانه مهر روی صحنه می‌رود.
نمایش «تکه‌های سنگین سرب» به نویسندگی ایوب آقاخانی و به کارگردانی سعید رضانژاد از 10 الی 14 مهرماه ساعت 18 در تماشاخانه مهر حوزه هنری روی صحنه می‌رود.
تکه‌های سنگین سرب یک بیوگرافی درباره شهید دکتر مصطفی چمران است که به زوایای جدید شخصیت چمران نظر دارد و برای بازشناسایی آن به بخشی از زندگی او در خارج از کشور پرداخته و توانسته عنوان نمایش برگزیده سیزدهمین جشنواره تئاتر بسیج در سال 1401 را کسب کنند و جوایز زیر را به خود اختصاص دهد: دوم کارگردانی، دوم بازیگری زن، تقدیر بازیگری مرد و تقدیر طراحی صحنه.
در این نمایش رضا ربوی و نیلوفر علیپور کامران به ایفای نقش پرداخته و سایر عوامل عبارتند از: طراح صحنه میثم حبیبی، طراح لباس هاله زرخورد، مدیر تولید بهرام محرم‌زاده، طراح پوستر و موسیقی زنده‌یاد فرشید امن‌اللهی.
مخاطبان می‌توانند برای تهیه بلیت 
به سایت تیوال مراجعه کنند.
***
فصل جدید «ماجرا» روی آنتن شبکه 4
فصل جدید «ماجرا» با عنوان ماجرای محمد رسول‌الله(ص) از 8 مهر به مدت 3 شب روی آنتن شبکه 4 رفته است.
شبکه 4 با فرا‌رسیدن ایام ولادت حضرت محمد مصطفی(ص)، برنامه «ماجرا» را با عنوان «ماجرای محمد رسول‌الله‌(ص)» در 3 قسمت با سردبیری حمید سبحانی‌صدر روی آنتن ‌برد.
«ماجرا» برنامه‌ای است گفت‌وگو محور که به موضوعات و ماجراهای تاریخی شامل تاریخ اسلام و تاریخ معاصر می‌پردازد. این برنامه علمی و پژوهشی با طرح موضوعات تخصصی تاریخی، از حضور پژوهشگرانی استفاده می‌کند که در موضوع برنامه دارای کتاب یا مقالات پژوهشی بوده یا سوابق برجسته‌ای در مطالعات تاریخی داشته باشند.
موضوعات و مهمانان این فصل شامل: «پیامبر و ماجرای صلح» با حضور حجت‌الاسلام حامد منتظری‌مقدم، پژوهشگر و عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی؛ «پیامبر، اقتصاد و بازار» با حضور حجت‌الاسلام علی‌اکبر جبار، نویسنده و پژوهشگر در تاریخ و سیره معصومین(ع) و «پیامبر، مسأله زن و حجاب» با حضور  محمدرضا شاه سنایی پژوهشگر و استاد دانشگاه است. «ماجرای محمد رسول‌الله (ص)» از شنبه ۸ مهر به مدت ۳ شب از ساعت ۲۱:۱۵ روی آنتن شبکه 4 رفته است. تهیه‌کنندگی این فصل از برنامه را سیدیزدان ملک‌آبادی بر عهده دارد.
***
بررسی فیلم «بی‌رؤیا» و مستند «انیو» در «نقد سینما»
سی‌وپنجمین قسمت برنامه «نقد سینما» به نقد و بررسی فیلم‌ سینمایی «بی‌رؤیا» و مستند «انیو» اختصاص داشت. 
برنامه تلویزیونی «نقد سینما» به تهیه‌کنندگی یوسف بچاری، در سی‌وپنجمین قسمت خود که ۷ مهرماه از شبکه چهار سیما پخش شد، به سراغ تحلیل فیلم‌ «بی‌رویا» و مستند «انیو» رفت.
میز نقد سینمای ایران که این هفته میزبان آرش فهیم منتقد و محمد صابری روزنامه‌نگار سینمایی بود، به نقد و بررسی فیلم سینمایی «بی‌رویا» پرداخت. این اثر سینمایی به کارگردانی آرین وزیردفتری که هم‌اکنون اکران آنلاین شده است، برای نخستین بار در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و توانست در ۳ بخش مختلف نامزد دریافت سیمرغ بلورین شود و در همین راستا طناز طباطبایی، موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن برای بازی در این فیلم شد. همچنین «میز نقد سینمای جهان» این هفته سراغ مستند «انیو» رفته است و مهمانان این بخش محمدرضا مقدسیان و آرش خوشخو هستند. این اثر ساخته جوزپه تورناتوره، پرتره‌ای جامع از آهنگسازی است که 2 بار برنده جایزه اسکار شده است؛ موریکونه یکی از تأثیرگذارترین و پرکارترین موسیقیدانان قرن بیستم به شمار می‌رود که بیش از ۵۰۰ موسیقی متن فیلم را به ثمر رسانده است.
مسعود سخاوت‌دوست، آهنگساز سرشناس سینما و تلویزیون نیز این هفته مهمان میز گفت‌وگوی ویژه با موضوع «موسیقی فیلم» به میزبانی امیررضا مافی بود. فصل چهارم برنامه تلویزیونی «نقد سینما» به تهیه‌کنندگی یوسف بچاری، میزبانی امیررضا مافی و با مشارکت سازمان سینمایی سوره، هر هفته جمعه‌ها ساعت ۲۲:۳۰ از شبکه 4 سیما به صورت زنده روی آنتن می‌رود.

Page Generated in 0/0069 sec