printlogo


کد خبر: 267440تاریخ: 1402/7/9 00:00
پوتین: سراسر روسیه از دونباس و مناطق جدید حمایت می‌کند
روزهای سخت زلنسکی

رئیس‌جمهوری روسیه در سالگرد الحاق مناطق در سابق اوکراینی که جامعه جهانی آن را به رسمیت نشناخته است، اعلام کرد تمام مناطق روسیه در کمک و حمایت از مناطق جدید دخیل هستند. 
 به گزارش خبرگزاری تاس، ولادیمیر پوتین دیروز در روزی که مسکو آن را «روز اتحاد مجدد جمهوری‌های خلق لوهانسک و دونتسک و مناطق خرسون و زاپروژیا با روسیه» نامیده، گفت: امروز ما در حال ساخت آینده مشترک‌مان با همدیگر هستیم. تمام مناطق ما یک حمایت پدرانه واقعی از شهرها و مناطق دونباس و نووروسیا می‌کنند. وی در جریان یک سخنرانی برای مردم روسیه اظهار داشت: یک سال پیش در ۳۰ سپتامبر یک رویداد تاریخی اتفاق افتاد که موافقتنامه‌هایی برای متحد کردن 4 منطقه جدید به روسیه امضا شد. 
رئیس‌جمهوری روسیه افزود: میلیون‌ها ساکن دونباس و مناطق زاپروژیا و خرسون انتخاب کردند با سرزمین پدری‌شان باشند. پوتین خاطرنشان کرد: این تصمیم آگاهانه، به طور جمعی از طریق همه‌پرسی و با رعایت کامل هنجارهای بین‌المللی اتخاذ شده است. غرب همه‌پرسی سال گذشته در این مناطق و برگزاری انتخابات در اوایل ماه جاری میلادی را محکوم کرده است. یک مراسم روز جمعه در میدان سرخ مسکو به مناسبت سالگرد الحاق این مناطق برگزار شد. روسیه همچنین هفته گذشته اعلام کرد رؤسای جمهوری لوهانسک و دونتسک (2 منطقه الحاقی) با اکثریت آرای پارلمان تعیین شدند. ولادیمیر پوتین ۳۰ سپتامبر سال ۲۰۲۲ بعد از برگزاری همه‌پرسی، سند الحاق 2 منطقه دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین و همچنین خرسون و زاپروژیا در جنوب این کشور به خاک روسیه را امضا کرد. این مناطق به همراه شبه‌جزیره کریمه که روسیه در سال ۲۰۱۴ به خاک خود ضمیمه کرد، یک‌پنجم خاک اوکراین را تشکیل می‌دهد. ارتش روسیه کنترل کامل بر هیچ یک از این 4 منطقه (دونتسک، لوهانسک، زاپروژیا و خرسون) ندارد. اوکراین و متحدان غربی‌اش الحاق این مناطق به روسیه را «غیرقانونی» می‌دانند. 
* مدودف: مناطق جدیدی به روسیه می‌پیوندند
معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه گفت: روسیه عملیات نظامی ویژه را تا نابودی رژیم نازی در اوکراین و آزادی سرزمین‌های اولیه روسیه ادامه خواهد داد. دیمیتری مدودف در تلگرام نوشت: روسیه به پیروزی خواهد رسید و حتی مناطق جدید بیشتری در داخل آن وجود خواهد داشت. مدودف در سالروز پیوستن لوهانسک و دونتسک، زاپروژیا و خرسون به روسیه در یک همه‌پرسی نوشت: امروز روز اتحاد مجدد مناطق جدید با روسیه است. یک سال پیش، در همه‌پرسی، ساکنان آنها تصمیم سرنوشت‌سازی گرفتند؛ با وطن خود باشند. این انتخاب نه‌تنها به نمادی از احیای عدالت تاریخی، بلکه همچنین به نمادی از اتحاد مردم روسیه، اراده و فداکاری عظیم آنها تبدیل شد. 
* حکم جدید پوتین برای جذب 130 هزار نیروی نظامی
رئیس‌جمهور روسیه حکم جذب 130 هزار نیروی نظامی تازه‌نفس را برای ارتش این کشور صادر کرد. ولادیمیر پوتین دیروز فرمانی را برای جذب ۱۳۰ هزار نیروی جدید امضا کرد. به نوشته وبگاه «میامی هرالد»، پوتین در فرمانی به نام «روز اتحاد مجدد» که طی آن سال گذشته الحاق مناطق «لوهانسک»، «دونتسک»، «زاپروژیا» و «خرسون» به روسیه را مورد تاکید قرار داد، از گسترش خدمت نظام برای افراد ۱۸ تا ۲۷ ساله از اول اکتبر تا 31 دسامبر خبر داد. دریاسالار «ولادیمیر تسیملیانسکی»  معاون رئیس ستاد کل ارتش روسیه گفت: «نیروهای تازه‌نفس به لوهانسک و دونتسک اعزام نخواهند شد». 
* رئیس مجلس نمایندگان آمریکا: کمک به اوکراین باید از لایحه بودجه حذف شود
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت با هدف جلوگیری از تعطیلی دولت فدرال، هرگونه کمک به اوکراین باید از لایحه بودجه ایالات متحده حذف شود. به گزارش راشاتودی، روز جمعه مجلس نمایندگان آمریکا نتوانست با هدف تمدید بودجه دولت پس از ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۳ لایحه لحظه آخری را به تصویب برساند. این لایحه با ۲۳۲ رای مخالف و ۱۹۸ رای موافق رد شد. کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا پس از این رای‌گیری به «سی‌ان‌ان» گفت: فکر می‌کنم ما یک لایحه بدون اوکراین نیاز داریم و می‌توانیم در نهایت از این طریق آن را تصویب کنیم. مک کارتی همچنین هشدار داد اگر سنا، اوکراین را در این لایحه بگنجاند و به جای آمریکا روی اوکراین تمرکز کند، فکر می‌کنم با مشکلات جدی روبه‌رو شویم. وی در پیامی که بعدا در ایکس منتشر کرد، تاکید کرد: این لایحه نادرست از سوی سنا شامل کمک به کی‌یف راه به جایی نمی‌برد و از همان ابتدا رد می‌شود. مجلس نمایندگان آمریکا ۲۴ ساعته برای آنکه راه‌حلی برای عدم تعطیلی دولت فدرال بیابد، کار می‌کند. 
* وزیر خارجه انگلیس: حمایت از اوکراین سخت و دردناک است
وزیر خارجه انگلیس دیروز گفت حمایت از اوکراین در جنگش با روسیه سخت و دردناک است. «جیمز کلورلی» در مصاحبه با هفته‌نامه سیاسی «هاوس» درباره ادامه حمایت‌ها از اوکراین در جنگ با روسیه گفت: این سخت و دردناک است اما اگر ما تزلزل و لغزش کنیم، کار فقط سخت‌تر و دردناک‌تر خواهد شد. وی با بیان اینکه موضع دولت انگلیس درباره این موضوع قاطع است، افزود: خستگی ناشی از جنگ وجود دارد و این یک «مساله بزرگ» است. 

Page Generated in 0/0063 sec