printlogo


کد خبر: 267443تاریخ: 1402/7/9 00:00
اخبار

بلاتکلیفی مهاجم جدید استقلال یک ماهه شد
مهاجم آرژانتینی که با تایید جواد نکونام برای عقد قرارداد با آبی‌پوشان به تهران آمده است، پس از گذشت یک ماه هنوز بلاتکلیف مانده و مشکلش برای پیوستن به جمع آبی‌پوشان حل نشده است. به گزارش مهر، یک ماه پیش بود که باشگاه استقلال با گوستاوو بلانکو، مهاجم آرژانتینی به توافق رسید تا بتواند خط حمله خود را تقویت کند. پس از گذشت ۱۵ روز از انتشار این خبر بلانکو به ایران آمد تا قرارداد خود را امضا کند اما با گذشت ۱۵ روز از حضور وی در ایران هنوز قراردادی با این بازیکن امضا نشده است. خبرنگار مهر کسب اطلاع کرد مسؤولان باشگاه هنوز با مدیر برنامه‌های این بازیکن بر سر قرارداد در حال مذاکره هستند و هنوز مشخص نیست که گوستاوو بلانکو با استقلال توافق نهایی خواهد داشت یا خیر. این بازیکن از آنجایی که هنوز تکلیفش برای همکاری با استقلال مشخص نشده است، هر چند در محل تمرینات آبی پوشان حاضر می‌شود اما به تمرین اختصاصی می‌پردازد و تاکنون در تمرینات گروهی شرکت نکرده تا وضعیت قراردادش مشخص شود. در این مورد گفته می‌شود رقم قراردادی که باشگاه استقلال با بلانکو توافق کرده بیش از سقف بودجه این باشگاه است و حل این مشکل دردسرهایی را برای مسؤولان تیم آبی تهران به وجود آورده است. بلانکو تست‌های پزشکی را برای پیوستن به استقلال در ترکیه گذرانده است و قراردادش در صورت قطعی شدن ۲ فصل خواهد بود. گوستاوو بلانکو بازی در ‌ایبار، رئال اویدو، آنتالیا اسپور و مالاگا را در کارنامه دارد.
***
شروع سخت سامورایی‌ها در والیبال انتخابی المپیک
تیم ملی والیبال ژاپن به سختی فنلاند را در رقابت‌های انتخابی المپیک شکست داد. به گزارش ایسنا، در روز اول مسابقات انتخابی المپیک، 2 تیم والیبال ژاپن و فنلاند به مصاف هم رفتند که این بازی با پیروزی سخت ۳ بر ۲ سامورایی‌ها همراه بود. ژاپن در 5 ست و به ترتیب با نتایج ۲۵ بر ۱۷، ۲۵ بر ۱۵، ۲۵ بر ۲۷، ۱۹ بر ۲۵ و ۱۵ بر ۱۲ به پیروزی دست یافت تا ضمن از دست دادن یک امتیاز، پیروز نخستین بازی خود در رقابت‌های انتخابی المپیک باشد. ژاپن در این رقابت ۵۴ حمله موفق داشت و این در حالی بود که فنلاند ۵۰ امتیاز در حمله کسب کرد. فنلاند در دفاع ۱۳ امتیاز به دست آورد و ژاپن در این بخش ۶ پوئن کسب کرد تا فنلاند در این زمینه تیم برتر میدان باشد. در بخش سرویس، ژاپن ۱۴ امتیاز و فنلاند ۵ امتیاز به دست آوردند. ژاپن از اشتباهات فنلاند ۳۵ امتیاز کسب کرد و این در حالی بود که فنلاند از اشتباهات سامورایی‌ها ۲۸ امتیاز به دست آورد. در دیگر دیدار این رقابت‌ها، بلغارستان قاطعانه با نتیجه ۳ بر صفر چین میزبان را مغلوب کرد. این بازی در ۳ ست و به ترتیب با نتایج ۲۵ بر ۱۸، ۲۵ بر ۱۹ و ۲۵ بر ۱۴ به سود بلغارستان پایان یافت.
***
داور ژاپنی؛ قاضی دیدار الدحیل - پرسپولیس
قضاوت دیدار تیم‌های فوتبال الدحیل قطر و پرسپولیس ایران در هفته دوم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا برعهده داور ژاپنی خواهد بود. عوامل برگزاری مسابقه پرسپولیس و الدحیل از روز دوم مسابقات مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا یکی پس از دیگری وارد دوحه شده‌اند تا خود را آماده برپایی این دیدار مهم از گروهی کنند که در زمره سخت‌ترین گروه‌های این دوره رقابت‌ها قرار دارد. مسؤول برگزاری و ناظر این مسابقه، «تاه سن نی» از مالزی است که طبق برنامه پروازی، در دوحه حضور دارد. ارزیاب داوری هم سعدالفضل از کویت است. داوری این مسابقه بر عهده «کیمورا هیرویوکی» از ژاپن خواهد بود که همراه دو کمک خود و داور چهارم روز جمعه راهی دوحه شد. «واتانابه کوتا»، «تاکاجی تاکومی» و «تانیموتو ریو» به ترتیب به عنوان کمک یک، کمک 2 و داور چهارم او را همراهی می‌کنند، همچنین داور VAR لیدا جامپی و دستیار وی هم «آراکی یوسوکه» از ژاپن خواهند بود.
***
جدال مجتبی گلیج با «قاتل اسطوره‌ها» در هانگژو
احمد تاج‌الدینوف داغستانی در بازی‌های آسیایی هانگژو جدال حساسی این بار با مجتبی گلیج برای کسب طلای بازی‌های آسیایی خواهد داشت. به گزارش سایت wrestag، نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو در حال برگزاری است و رقابت‌های کشتی نیز به زودی شروع می‌شود. بر این اساس کشورهای آسیایی ترکیب قدرتمندی برای حضور در این رقابت‌ها به چین اعزام می‌کنند که بعضی از آنها چندی پیش در رقابت‌های جهانی بلگراد درخشیدند. به نظر می‌رسد رسیدن به طلای بازی‌های آسیایی کمتر از رسیدن به طلای جهانی نیست. برای درک این موضوع کافی است به ترکیب ایران برای بازی‌های آسیایی هانگژو نگاهی بیندازید. 5 کشتی‌گیر از 6 کشتی‌گیر اعزامی ایران به بازی‌های آسیایی از جمله حسن یزدانی قهرمان المپیک در وزن ۸۶ کیلوگرم و امیر زارع قهرمان ۱۲۵ کیلوگرم جهان، در مسابقات جهانی بلگراد شرکت کرده‌اند اما یکی از ستاره‌های مسابقات هانگژو احتمالا احمد تاج‌الدینوف قهرمان جهان در وزن ۹۷ کیلوگرم است. این کشتی‌گیر داغستانی برای تیم‌ ملی بحرین رقابت خواهد کرد. به احتمال زیاد  او با مجتبی گلیج ملی‌پوش ایرانی برای رسیدن به طلا رقابت خواهد کرد. گلیج در جدال با عبدالرشید سعدالله‌یف پیش افتاد اما در ثانیه‌های پایانی نتوانست برتری خود را حفظ کند. او در نیمه‌نهایی قهرمانی جهان ۲۰۲۱ نیز مقابل کایل اسنایدر آمریکایی به همین شکل بازنده شد. احمد تاج‌الدینوف توانست در جهانی بلگراد قاطعانه 2 اسطوره‌ کشتی جهان یعنی کایل اسنایدر آمریکایی و عبدالرشید سعدالله‌یف از روسیه را از پیش رو بردارد. 

Page Generated in 0/0057 sec