printlogo


کد خبر: 267461تاریخ: 1402/7/9 00:00
اخبار

درخواست رئیسی از خانواده شهدا از موضع صاحبان انقلاب مطالبه‌گری کنید
رئیس‌جمهور روز گذشته در دیدار جمعی از خانواده شهدای مدافع امنیت در اصفهان با بیان اینکه ایثار و فداکاری این شهدا سنگ بنای امنیت و اقتدار کشور است، بیان کرد: شهادت مظلومانه این شهدا موجب روشنگری در جامعه شد و بسیاری از کسانی که در اغتشاشات دچار ابهام و تردید شده بودند، دریافتند مساله دشمن حجاب و حقوق زنان نیست، بلکه مشکل‌شان اصل نظام، انقلاب و امنیت کشور است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در بخش پایانی سفر یک‌روزه خود به اصفهان با خانواده‌های 4 تن از شهدای مدافع امنیت این استان دیدار و گفت‌وگو کرد.
رئیسی در دیدار خانواده‌های شهیدان اسماعیل چراغی، محسن حمیدی، محمدحسین کریمی‌دلیکانی و محسن رضایی که در جریان اغتشاشات سال گذشته به شهادت رسیدند، با بیان اینکه شهدای مدافع امنیت به دلیل مظلومیت مضاعف جایگاه خاصی نزد مردم دارند، افزود: امنیت امروز کشور مرهون این شهداست که برای دفاع از نظام و انقلاب اسلامی و همچنین امنیت کشور سینه سپر کردند و مظلومانه به شهادت رسیدند.
رئیس‌جمهور در ادامه عدم استقبال مردم از فراخوان‌های متعدد دشمن و ضد انقلاب در سالگرد حوادث سال گذشته را یکی از برکات خون مطهر شهدای مدافع امنیت دانست و گفت: این شهدا از آنجا که مظلومانه و در مقابل چشم مردم به شهادت رسیدند، خون‌شان در جامعه موجب روشنگری شد و بسیاری از آنها که دچار ابهام و تردید شده بودند نیز دریافتند مساله دشمن حجاب و حقوق زنان نیست، بلکه مشکل اصلی آنها اصل این نظام و انقلاب و امنیت و اقتدار کشور است.
رئیسی با بیان اینکه ایثار و فداکاری شهدای مدافع امنیت سنگ بنای امنیت و اقتدار کشور است، افزود: اگر چه داغ این شهدا برای خانواده‌های‌شان سنگین است اما یاد و نام این شهیدان و آثار و برکات خون‌شان در جامعه ماندگار خواهد شد.
رئیس‌جمهور در ادامه خانواده معظم شهدا را پرچم‌های برافراشته ایثار و شهادت در جای‌جای کشور دانست و خطاب به آنها گفت: هرگز از آرمان این شهدا عقب‌نشینی نکنید، از موضع صاحبان این انقلاب، مسائل و مشکلات را مطالبه کنید، دولتمردان و مسؤولان نیز افتخارشان خدمتگزاری به مردم بویژه خانواده شهداست و بدانید در بخش‌های مختلف کشور خادمان مردم برای رفع مشکلات شبانه‌روزی در حال کار و تلاشند.
***
وزیر کشور عراق: 
گروه‌های مسلح مخالف ایران را از نوار مرزی شمالی به جای دیگر انتقال دادیم
وزیر کشور عراق در گفت‌‌وگو با شبکه العربیه گفت ارتش عراق گروه‌های مسلح مخالف ایران (گروه‌های تروریستی و تجزیه‌طلب) را از نوار مرزی شمالی میان 2 کشور به جای دیگر انتقال داد.
عبدالامیر الشمری اعلام کرد مرزهای ایران با اقلیم کردستان به طور کامل در کنترل نیروهای عراقی است.
منابع العربیه هفته گذشته نیز مدعی شدند مقرهای تروریست‌های کرد مخالف ایران به نقاطی دور از مرز مشترک 2 کشور منتقل شد.
این منابع گزارش دادند نیروهای مرزبانی عراق در مرز مشترک با ایران مستقر شده‌اند.
پیش‌تر فواد حسین، وزیر خارجه عراق گفته بود کشورش ملتزم و متعهد به اجرای توافق امنیتی میان عراق با جمهوری اسلامی ایران است.
وی گفته بود: ما اقدامات لازم را برای حذف گروه‌های مخالف از مرز عراق و ایران انجام داده‌ایم و قانون اساسی ما به هیچ طرفی اجازه نمی‌دهد از خاک عراق برای حمله به کشورهای همسایه استفاده شود.
***
وزیر کشور:
از همه طیف‌های فکری در پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس شرکت کردند
وزیر کشور در همایش اعضای هیات‌های نظارت استانی سراسر کشور که با عنوان «انتخابات قوی، منظم و موثر» برگزار شد، با بیان اینکه امسال قله حرکت ما بحث انتخابات است، گفت: انتخابات‌ رویداد حساسی در سرنوشت کشور است و همیشه انتخابات اهمیت زیادی پیدا می‌کند اما امسال این انتخابات یک ویژگی دارد.
احمد وحیدی ادامه داد: ۴ راهبرد انتخاباتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بسیار مهم است اما بحث مشارکت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وزیر کشور با بیان اینکه بحمدالله مجریان و ناظران تعامل خوبی با یکدیگر دارند، گفت: امروز مسؤولیت بزرگی (انتخابات) بر گردن ما قرار گرفته که انجام این امر نیازمند مجاهدت بزرگی است.
وحیدی همچنین به برخی ادعاها مبنی بر اینکه مردم از انتخابات ناامید و منزوی شده‌اند، اشاره و تاکید کرد: ثبت‌نام‌ حدود ۴۹ هزار نفر در مرحله پیش ثبت‌نام که از همه طیف‌های فکری هستند، نشان داد اینگونه نیست.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بندهایی از سیاست‌های کلی انتخابات ابلاغی رهبر معظم انقلاب گفت: بسترسازی برای اجرایی شدن این سیاست‌ها از وظایف ما است که باید در این راستا تلاش کنیم.
وزیر کشور تاکید کرد: باید هنجارهای انتخابات را در فرهنگ عمومی نهادینه کنیم، چرا که نظام ما یک نظام مردم‌سالار و موجب افتخار ما است.
وحیدی در پایان انتخابات را امانت سنگینی دانست و خاطرنشان کرد: این امانت سنگین امروز بر عهده ما است که ان‌شاءالله امین خوبی باشیم و انتخابات نمونه‌ای برگزار کنیم.

Page Generated in 0/0061 sec