printlogo


کد خبر: 267469تاریخ: 1402/7/9 00:00
فرماندار نیویورک در پی بارش شدید باران و وقوع سیل مهیب در این شهر وضعیت فوق‌العاده اعلام کرد؛ سیل باعث توقف حرکت مترو و وسایل حمل‌و‌نقل در نیویورک شده است
هجوم سیل به نیویورک

گروه بین‌الملل: بارش بی‌سابقه باران در روز جمعه، سیستم فاضلاب شهر نیویورک را تحت‌ تاثیر قرار داد و باعث وقوع سیلابی شدید در این شهر شد. این باران موجی از سیلاب را در خیابان‌ها، زیرزمین‌ها، مدارس، متروها و وسایل نقلیه در همه مناطقِ این شهر که پرجمعیت‌ترین شهر آمریکاست، جاری کرد. دانشمندان این شرایط را به تغییرات اقلیمی در سطح دنیا ربط داده‌اند. به گفته مدیر هواشناسی نیویورک، «آب و هوای ما سریع‌تر از آنچه زیرساخت‌های ما می‌توانند پاسخ دهند، در حال تغییر است». 
سیل ناشی از وقوع توفان در نیویورک منجر به آبگرفتگی ایستگاه‌های مترو، خیابان‌ها و بزرگراه‌ها شده است. همچنین روز جمعه دست‌کم یک ترمینال نیز در فرودگاه «لاگواردیا» به دلیل وقوع سیل بسته شد. گزارش‌ها حاکی است تا ۲۰ سانتیمتر باران در برخی نقاط این شهر باریده است.
در همین حال «کتی هوکول»، فرماندار نیویورک در این باره گفت: این یک توفان خطرناک است. همچنین هوکول در شبکه اجتماعی «ایکس»- که قبلا به عنوان توئیتر شناخته می‌شد- نوشت: من در سراسر شهر نیویورک، «لانگ آیلند» و دره «هادسن» به دلیل بارش شدید باران که در سراسر منطقه شاهد آن هستیم، وضعیت اضطراری اعلام می‌کنم.
او از مردم خواست برای ایمنی خود اقدامات لازم را انجام دهند و هرگز در جاده‌های سیل‌زده رفت و آمد نکنند. تاکنون هیچ مورد قربانی یا مصدومیت شدید ناشی از وقوع سیل و حوادث مرتبط با آن در این منطقه گزارش نشده است. بارش شدید باران در این منطقه در پی رسیدن توفان استوایی «افلیا» است و این بارش‌ها در چند روز آینده هم ادامه دارد.
هوکول همچنین گفت: «این یک توفان خطرناک و دارای خطرات جانی است. این وضعیت ممکن است تا ۲۰ ساعت آینده ادامه داشته باشد». وی اضافه کرد پیامش به ساکنان نیویورک این است که «آب کشنده است». روز جمعه رسانه‌ها گزارش دادند بارش باران باعث تعطیلی بخش‌های زیادی از شبکه قطار شهری نیویورک شد و خیابان‌ها دچار آبگرفتگی شدید شدند. دست‌کم یکی از ۳ پایانه فرودگاه «لاگواردیا» هم بسته شد.
شبکه خبری ان‌بی‌سی گزارش داد دست‌کم ۲۳ میلیون نفر از شهروندان در نیوجرسی، نیویورک و کانکتیکت صبح جمعه از بارش شدید باران متاثر شدند و برای بخش‌هایی از لانگ‌آیلند، بروکلین، کوئینز، منهتن و نیوجرسی هشدار باران‌های سیل‌آسا صادر شد.
فیلم‌ها و تصاویر منتشرشده توسط کاربران در فضای مجازی نشان داد ایستگاه‌های قطار زیرزمینی پر از آب شده‌اند و خیابان‌ها به شکل دریاچه‌های کوچک درآمده‌اند. در ساعت‌های اوج ترافیک، هرج و مرج در یکی از خیابان‌های نزدیک منطقه منهتن موجب شد برخی رانندگان خودروی‌شان را رها کنند. به گزارش رسانه‌های آمریکایی، سیلاب به مترو و راه‌آهن نیویورک نفوذ و در فعالیت آنها اختلال ایجاد کرده است. فعالیت چند خط متروی نیویورک به حالت تعلیق درآمده است. رسانه‌ها گزارش دادند خیابان‌ها در بروکلین، منهتن، کوئینز، هوبوکن و نیوجرسی زیر آب رفته‌اند. گزارش‌ها حاکی از آن است که سیل در فرودگاه لاگواردیای نیویورک در پرواز هواپیماها اختلال ایجاد کرده است.
این سیل ۲ سال پس از آن رخ داد که بقایای توفان آیدا بارندگی‌های بی‌سابقه‌ای را در شمال شرق در پی داشت و دست‌کم 13 نفر را در شهر نیویورک، عمدتا در آپارتمان‌های زیرزمینی سیل‌زده کشت. اگرچه هیچ کشته یا زخمی شدیدی تاکنون گزارش نشده است اما توفان روز جمعه خاطرات ترسناکی را برانگیخت. مقامات شهری گفتند روز جمعه گزارش‌هایی مبنی بر آبگرفتگی 6 آپارتمان زیرزمین دریافت کردند اما همه ساکنان به سلامت از آن خارج شدند.
کتی هوکول فرماندار و اریک آدامز، شهردار نیویورک وضعیت اضطراری اعلام کردند و از مردم خواستند در صورت امکان در خانه بمانند اما مدارس باز بودند، دانش‌آموزان به کلاس می‌رفتند و بسیاری از افراد که سر کار می‌رفتند، فقط به این فکر می‌کردند که چگونه به خانه برسند. همه خطوط متروی نیویورک به حالت تعلیق درآمد و خدمات ریلی مترو - شمال از منهتن برای بیشتر روز به حالت تعلیق درآمد. مقامات ترانزیتی نیویورک گفتند که جاده راه‌آهن لانگ آیلند دچار مشکل شده و خدمات اتوبوسرانی در سطح شهر مختل شد. ترافیک اوایل روز در قسمتی از FDR Drive، شریان اصلی قسمت شرقی منهتن، سنگین بود و بسیاری رانندگان وسایل نقلیه خود را وسط خیابان رها کردند.
در خیابانی در محله ویلیامز بورگ جنوبی بروکلین، کارگران تا زانو در آب فرو رفته بودند و سعی می‌کردند در حالی که مقوا و دیگر زباله‌ها در آب شناور بودند، انسداد فاضلاب‌ها بر اثر توفان را باز کنند. برخی از مردم جعبه‌های بزرگ و تخته‌های چوبی را برای عبور از پیاده‌روهای سیل‌زده چیده بودند.
دیوید بنکس، رئیس مدرسه‌ای در نیویورک گفت: یک مدرسه در بروکلین تخلیه شد. به گزارش رویترز، در مامارونک، از حومه‌های شهر وستچستر در شمال شهر، مقامات اورژانس از قایق‌های بادی برای نجات افرادی که در ساختمان‌ها بر اثر سیل گرفتار شده بودند، استفاده کردند. تصاویر و فیلم‌های ویدئویی مردمی را نشان می‌داد که در میان آب‌هایی که تا زانوهای‌شان می‌رسید، حرکت می‌کردند، زیرا خیابان‌ها و متروها تحت تأثیر باران شدید قرار گرفتند. به نظر می‌رسد چندین ویدئوی منتشرشده در این باران‌ها از عواقب توفان آیدا است که طی هفته گذشته ایالت لوئیزیانا را درنوردید و اکنون، گردبادها و بادهای باران‌زای آن در اغلب بخش شمالی منطقه موسوم به «مید آتلانتیک» یکه‌تازی می‌کنند.

Page Generated in 0/0068 sec