printlogo


کد خبر: 267477تاریخ: 1402/7/9 00:00
نقره بریمانلو در کوراش، برنز در تیراندازی و صعود تاریخی به نیمه‌نهایی پینگ‌پنگ
مدال‌هایی که کمتر از طلا نیستند

* تاریخ‌سازی برادران عالمیان 
در هفتمین روز نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی ورزشکاران کشورمان برای رسیدن به مدال‌های بیشتر در ۱۱ رشته با حریفان خود رقابت کردند که مهم‌ترین مدال را بریمانلو در رشته کوراش  با یک نقره برای‌مان کسب کرد. 
* تاریخ‌سازی تنیس روی میز با صعود به نیمه‌نهایی
تیم دوبل تنیس روی میز ایران متشکل از نوشاد عالمیان و نیما عالمیان، در مرحله یک‌چهارم نهایی بازی‌های آسیایی به مصاف ژاپن با ترکیب «میزوکی اویکاوا» و «سورا ماتسوشیما» رفت و با نتیجه ۳ بر صفر به برتری دست یافت تا ضمن صعود به نیمه‌نهایی، مدال برنز خود را قطعی کند. این نخستین مدال تنیس روی میز ایران در بخش دوبل در تاریخ بازی‌های آسیایی محسوب می‌شود.
* بریمانلو به مدال نقره رسید
در روز نخست مسابقات کوراش مجیدوحید بریمانلو دور نخست به مصاف «چونگ هوانگ» از ویتنام رفت و این رقیب خود را ۸ بر صفر شکست داد. بریمانلو در دومین مبارزه خود به مصاف «چانگ چان» از چین تایپه رفت و با برتری مقابل حریف خود راهی مرحله نیمه‌نهایی شد و مدال برنز خود را قطعی کرد. وی در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف «خیراندیش» از تاجیکستان رفت و این رقیب خود را نیز با ضربه فنی شکست داد و به فینال رسید اما در شکست دادن حریف ازبک ناموفق بود و به مدال نقره بسنده کرد.
* رمضان‌پور از دور مسابقات بوکس کنار رفت
در ادامه رقابت‌های بوکس در وزن ۹۲+ کیلوگرم ایمان رمضان‌پور مقابل حریفی از هند روی رینگ رفت و با قبول شکست برابر وی از دور مسابقات کنار رفت. رمضان‌پور که در بازی نخست مقابل حریفی از کره‌جنوبی به برتری دست یافته بود، در مرحله یک‌چهارم‌ نهایی از «نارندر» از هندوستان شکست خورد.
* هندبال شانس صعود را از دست داد
تیم ملی هندبال مردان کشورمان در دومین دیدار خود در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف بحرین رفت و با قبول شکست ۲۰ به ۲۹ برابر این تیم شانس صعود به جمع ۴ تیم برتر را از دست داد.
* تیم ملی بسکتبال به یک‌چهارم نهایی رسید
در مسابقات مرحله مقدماتی تیم‌ ملی بسکتبال ایران به مصاف قزاقستان رفت و با برتری ۸۶ بر ۶۰ برابر این تیم صدرنشین‌گروه خود شد و به طور مستقیم به مرحله یک‌چهارم راه یافت.
* صعود تیم بسکتبال ۳ نفره ایران
تیم بسکتبال ۳ نفره ایران با ترکیب احسان دلیرزهان، محمدمهدی رحیمی و امیرحسین یازرلو به مصاف هند رفت و با برتری ۱۹ بر ۱۷ برابر این تیم راهی مرحله یک‌چهارم شد. مغولستان حریف ایران در این مرحله است.
* اسکیت‌بازان به خط پایان نرسیدند
مسابقات تیم‌ ملی اسکیت سرعت ایران در ماده ۱۰ هزار متر با حضور نهال مقدم‌رحمانی و سیده‌مهشید کیایی در بخش بانوان آغاز شد. در حین رقابت و طی کردن مسافت ۱۰ هزار متر، نهال مقدم و سیده‌مهشید کیایی نتوانستند زمان مد نظر را به ثبت برسانند و قبل از رد شدن از خط پایان به کار خود پایان دادند.
* تیم تپانچه ایران به مدال برنز رسید
در هفتمین روز بازی‌های آسیایی، نمایندگان تیراندازی کشورمان در تپانچه ۱۰ متر میکس با ترکیب هانیه رستمیان و امیر جوهری‌خو در خط آتش قرار گرفتند. در پایان دور مقدماتی تیم ایران با امتیاز ۵۷۵ پس از هند و چین در رده سوم قرار گرفت. نمایندگان کشورمان برای کسب مدال برنز به مصاف پاکستان رفتند و با پیروزی برابر این تیم به مدال برنز رسیدند.
* اسکیت مردان هم حذف شد
مسابقات تیم‌ ملی اسکیت سرعت در ماده 10 هزار متر با امیر بهزادی و آزاد همتی در بخش مردان ادامه یافت. در حین رقابت و طی کردن مسافت ۱۰ هزار متر نمایندگان ایران نتوانستند زمان مد نظر را به ثبت برسانند و قبل از رد شدن از خط پایان به کار خود پایان دادند.
* آقامیرزایی به فینال کایاک صعود کرد
در مسابقات کانو و کایاک تک‌نفره و ۲ نفره ۵۰۰ و ۱۰۰۰ مردان بازی‌های آسیایی علی آقامیرزایی در خط ۲ کایاک هزار متر تک‌نفره مردان با ورزشکارانی از تاجیکستان، هنگ‌کنگ، اندونزی، قزاقستان و سنگاپور به رقابت پرداخت که با زمان ۳ دقیقه و ۴۹ ثانیه به عنوان نفر دوم از خط پایان عبور کرد و راهی فینال شد.
***
ادای دین به استاد شهید
هانیه رستمیان و امیر جوهری که دیروز مدال رشته تیراندازی را کسب کردند، هنگام شادی دریافت مدال، نسبت به شهید محافظ رهبری که استادشان بود، ادای دین کردند. آنها عکس شهید اکبری را در دست گرفتند. شهید حسن اکبری از افسران آموزشی سپاه ولی امر بود که در حال انجام مأموریت آموزشی و تمرین، به دلیل نقص سلاح  در اردیبهشت  1395 به شهادت رسید. پیکر این شهید در قطعه ۲۶ گلزار شهدای بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شده است.

 


Page Generated in 0/0061 sec