printlogo


کد خبر: 268606تاریخ: 1402/7/16 00:00
اخبار

کنسرت ارکستر سمفونیک تهران تمدید شد
کنسرت‌های ارکستر سمفونیک تهران مهرماه با ۲ اجرای تازه ادامه می‌یابد. ارکستر سمفونیک تهران که برای نخستین بار ۶ اجرا در یک ماه برگزار می‌کند، با قطعاتی جدید میزبان علاقه‌مندان خواهد بود. نخستین اجراهای پاییزه ارکستر سمفونیک تهران به رهبری منوچهر صهبایی، شب گذشته با استقبال مخاطبان به کار خود پایان داد. 
در پی این استقبال، ارکستر سمفونیک تهران برای ۲ شب دیگر و با قطعاتی متنوع به رهبری منوچهر صهبایی روی صحنه می‌رود. در این اجراها، اورتور «عروس فیگارو» اثر موتسارت، سمفونی شماره ۴۴ اثر هایدن، رومانس شماره ۲ در فاماژور اثر بتهوون و سمفونی شماره ۵ اثر شوبرت نواخته می‌شود. در این کنسرت، محمدرضا کریمی در قطعه رومانس بتهوون سولیست ویلن است.
تالار وحدت میزبان کنسرت تازه ارکستر سمفونیک تهران به رهبری منوچهر صهبایی است. این اجراها ۲۷ و ۲۸ مهرماه برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند جهت تهیه بلیت به سایت ایران کنسرت مراجعه کنند.
***
شهادت یک جانباز ۷۰ درصد
پیکر جانباز مسعود صاحبی که پس از ۳۷ سال تحمل درد و رنج ناشی از جراحات جانبازی شهید شد تشییع و خاکسپاری شد. به گزارش ایسنا، جانباز مسعود صاحبی  پس از ۳۷ سال تحمل درد و رنج ناشی از جراحات جانبازی از ناحیه فک و صورت به یاران شهیدش پیوست.
پیکر  این جانباز شهید  بعد از اقامه نماز جمعه توسط مردم نمازگزار و خانواده معظم شهدا و ایثارگران و مسؤولان شهر همدان تا چهارراه شریعتی تشییع و در گلزار مطهر شهدای همدان به خاک سپرده  شد.
مسعود صاحبی سال ۱۳۲۸ متولد شد و  ۶ اسفندماه ۱۳۶۵ در منطقه عملیاتی «کربلای ۵» در شلمچه دچار آسیب ترکش از ناحیه فک و صورت شد.
***
پردیس سینمایی ملت میزبان چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران
پردیس سینمایی ملت به عنوان خانه چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران معرفی شد.
پردیس سینمایی ملت میزبان هنرمندان، اهالی رسانه، منتقدان و عموم مخاطبان چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران خواهد بود.
این رویداد‌ که معتبرترین جشنواره سینمایی ایران شناخته می‌شود، از 27 مهر تا 2 آبان 1402 در ۲‌ بخش اصلی مسابقه سینمای ایران و مسابقه سینمای بین‌الملل و بخش‌های جنبی متعدد به دبیری مهدی آذرپندار برگزار خواهد شد. نمایش فیلم‌های ایرانی و خارجی راه‌یافته به رقابت این دوره از جشنواره و سایر برنامه‌های جنبی در ایام برگزاری آن، در سالن‌ها و فضاهای مختلف پردیس سینمایی ملت در جریان خواهد بود.
***
نمایش و نقد «زنبور کارگر» در فرهنگسرای ارسباران
فیلم سینمایی «زنبور کارگر» به کارگردانی افشین صادقی، امروز یکشنبه ۱۶ مهر در فرهنگسرای ارسباران اکران و پس از آن نقد و بررسی می‌شود. 
فیلم سینمایی «زنبور کارگر» ساخته‌ افشین صادقی امروز ساعت ۱۸ در سالن آمفی‌تئاتر فرهنگسرای ارسباران اکران و پس از آن با حضور افشین صادقی کارگردان، حسین مهری بازیگر، ستایش موسوی بازیگر، کورش جاهد کارشناس مجری و جمعی دیگر از عوامل فیلم نقد و بررسی می‌شود. 
این فیلم داستان و مضمون ملتهبی دارد و قصه آن درباره زنی است که خود را برای حضور در انتخابات مجلس آماده می‌کند اما یک اتفاق ناخواسته او را در مسیری سخت و ناهموار قرار می‌دهد. علاقه‌مندان برای حضور در پانصدونودودومین نشست باشگاه فیلم تهران می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند.
***
ویژه‌برنامه‌های هفته بزرگداشت جهانی حافظ
رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی از برگزاری ویژه‌برنامه‌های هفته بزرگداشت جهانی حافظ از ۱۵ تا ۲۱ مهرماه خبر داد.
محمود شالویی، رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، با حضور در برنامه سلام خبرنگار شبکه خبر گفت: «حافظ شیرازی» یکی از مفاخر ملی است که بر قله‌های جهانی نشسته است و تلاش ما این بود که بزرگداشت حافظ در یک روز خلاصه نشود، بلکه به یک هفته تسری یابد تا از رهگذر این اقدام، اندیشه این شاعر بلندآوازه ایرانی جهانی شود.
وی افزود: ویژه‌برنامه‌های هفته بزرگداشت جهانی حافظ از امروز در تالار اجتماعات شهید مطهری(ره) انجمن آثار و مفاخر فرهنگی تهران آغاز می‌شود و قرار است با برگزاری برنامه‌های متعدد و متنوع ۲۱ مهرماه در کنار آرامگاه وی در شیراز به پایان برسد. 
شالویی با بیان اینکه حافظ شیرازی حافظ قرآن بوده، افزود: این موضوع نقش مهم و موثری در شکل‌گیری اندیشه‌های وی دارد و معرفت در اشعار حافظ از آموز‌ه‌های قرآنی او منشا گرفته است. حافظ در جهان، تأثیرپذیری حافظ از قرآن، حافظ و عرفان، حافظ و دنیای امروز، حافظ و ادب فارسی (اثرپذیری و اثرگذاری)، حافظ در عرصه هنر و نظام نشانه‌شناسی حافظ (تأویل، تفأل و...)، عناوین روز‌های هفته بزرگداشت حافظ شیرازی است. همایش ملی و بین‌المللی بزرگداشت حافظ، از ۱۵ تا ۲۱ مهرماه، همراه با رویداد‌های مختلف فرهنگی و هنری در تهران، شیراز و شهر‌های مختلف کشور، همچنین در نمایندگی‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور برگزار خواهد شد.

Page Generated in 0/0051 sec