printlogo


کد خبر: 268614تاریخ: 1402/7/16 00:00
اخبار

توضیح یک داور درباره اتفاق جنجالی کبدی
یکی از داوران ایرانی حاضر در سالن برگزاری مسابقات کبدی بازی‌های آسیایی هانگژو درباره وقفه در دیدار تیم‌های ملی ایران و هند توضیحاتی داد. حسین آقایی داور ایرانی حاضر در سالن برگزاری رقابت‌های کبدی بازی‌های آسیایی هانگژو، در این زمینه اظهار کرد: اعضای تیم هند به نحوه قضاوت داوران معترض بودند. وی ادامه داد: طبق قانون اگر مهاجم هند بازیکن ایران را لمس کرده و مدافع ما از خط بیرون رفته باشد، نتیجه یک - یک صحیح بود اما هندی‌ها معتقد بودند بازیکن ما را لمس نکردند و خود مدافع ایران از زمین خارج شد که در این صورت باید ۴ امتیاز به هندی‌ها می‌دادند. وی ادامه داد: در قوانین ذکر شده که کار به ویدئوچک کشیده شود. باید رای ۲ داور اول و دوم ثبت شود که آنها هم گفته بودند بازیکن ما توسط مهاجمان هندی لمس شده است اما متأسفانه با نفوذی که هندی‌ها در مسائل داوری داشتند رأی به سود آنها اعلام شد. مشکلات داوری از نخستین بازی همراه تیم‌ ملی ایران بود، به‌گونه‌ای که برای بازی‌های ما داور هندی قضاوت می‌کرد اما برای دیدارهای هند از داوران ایرانی استفاده نمی‌کردند. شایان ذکر است تیم‌ ملی هند موفق شد این دیدار را با نتیجه ۳۳ بر ۲۹ به سود به اتمام برساند و عنوان قهرمانی این دوره از مسابقات را از آن خود کرد.
***
زارع: طلای آسیایی و جهانی را به آستان قدس تقدیم می‌کنم
ملی‌پوش وزن ۱۲۵ کشتی آزاد کشورمان مدال‌های طلایی را که در بازی‌های آسیایی و مسابقات جهانی به دست آورد، به آستان مقدس امام رضا(ع) تقدیم کرد. امیرحسین زارع پس از کسب مدال طلای وزن 125 کیلوگرم کشتی آزاد در بازی‌های آسیایی هانگژو اظهار داشت: در ابتدا تشکر می‌کنم از شما به خاطر پوشش و حمایت قلبی‌ای که از ورزشکاران داشتید. مردم ما را دعا کردند و انرژی خوبی برای ما فرستادند. وی در ادامه افزود: از کادر فنی که مدت‌هاست از خانواده دور بودند و مانند پدر کنار ما بودند، تشکر می‌کنم. امیدوارم این روند را بخوبی ادامه و خودم را ارتقا دهم تا در المپیک با مدال طلا دل مردم را شاد کنم. از عوامل و پرسنل فدراسیون، کادر فنی، خانواده‌ام، ملت ایران و مربیان سازنده‌ای که من را به اینجا رساندند، قدردانی می‌کنم. آزادکار کشورمان در پایان گفت: مدال طلای آسیایی و جهانی را به آستان مقدس امام رضا(ع) تقدیم می‌کنم.
***
مجوز بازی بازیکن فرانسوی سپاهان چگونه صادر شد؟
سازمان لیگ درباره صدور کارت بازی بازیکن فرانسوی سپاهان توضیحاتی ارائه کرد. به گزارش روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران، بنا بر اعلام سازمان لیگ و کارگروه ناظر بر قراردادها، قرارداد بازیکن فرانسوی باشگاه سپاهان (برایان دابو) منطبق با دستورالعمل و سقف بودجه ناظر بر قراردادهای ورزشی توسط آن باشگاه اصلاح و تحویل سازمان لیگ شد. سازمان لیگ و کارگروه ناظر بر قراردادها ضمن تشکر و قدردانی از باشگاه سپاهان درباره انجام اصلاح قرارداد مذکور نسبت به صدور مجوز و کارت این بازیکن برای حضور در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا اقدام کرده و حضور او در مسابقات مذکور از این تاریخ بلامانع است.
***
جنجال در فوتسال آسیا به‌خاطر پرچم رژیم صهیونیستی
یک دیدار از مرحله مقدماتی جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ به‌خاطر وجود پرچم رژیم اشغالگر قدس با حاشیه‌هایی همراه بود. تیم ملی فوتسال عراق عصر شنبه در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا 2024 مقابل تیم‌ ملی مالزی صف‌آرایی کرد و با نتیجه 2 بر یک به برتری رسید. مطابق گزارش خبرگزاری «شفق نیوز» عراق، مدیریت تیم‌ ملی فوتسال این کشور پیش از شروع این مسابقه به دلیل وجود پرچم رژیم اشغالگر قدس در سالن مجموعه ورزشی ساموی شهر فرغانه ازبکستان و نبود پرچم عراق، حاضر به برگزاری بازی نشد. علی عیسی، مدیر تیم‌ ملی عراق اعتراض خود را به AFC اعلام کرد و گفت عراقی‌ها در شرایطی وارد زمین می‌شوند که پرچم عراق به ‌جای پرچم رژیم صهیونیستی در سالن برافراشته شود. فراس بحرالعلوم عضو فدراسیون فوتبال عراق در این باره به خبرگزاری «شفق نیوز» گفت: از هیچ تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا تا زمانی که مقابل اصول کشورمان باشد، نمی‌ترسیم. از وجود پرچم اسرائیل در سالن غافلگیر شدیم و اوضاع آشفته‌ای ایجاد شد. ما هم موضع بسیار محکمی برابر این اقدام نامطلوب گرفتیم.
***
جزئیات ورود تماشاگران برای جشن قهرمانی پرسپولیس
برگزاری نشست هماهنگی مدیران برای بازی پرسپولیس و گل‌گهر با بررسی نحوه ورود هواداران زن به ورزشگاه آزادی همراه بود. نشست هماهنگی مدیران برای بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان به ریاست صالحیان، ناظر مسابقه، مسؤولان برگزاری مسابقه و نمایندگان ۲ تیم، دیروز در سازمان لیگ برگزار شد. بر اساس مصوبات این جلسه، پرسپولیس یکدست قرمزپوش خواهد بود و دروازه‌بان هم طوسی به تن خواهد کرد. به این ترتیب، رنگ لباس برای گل‌گهر، سرمه‌ای و زرد خواهد بود. در این جلسه تاکید شد بر اساس مصوبه شورای تأمین استان برای این بازی، ۲ هزار و ۲۰۰ نفر از بانوان می‌توانند به عنوان تماشاگر در ورزشگاه حضور یابند که ورودی آنها به ورزشگاه صرفا از پارکینگ شماره 2 خواهد بود. بانوان نباید سراغ دیگر ورودی‌ها بروند و ضروری است از همراه داشتن کیف و وسایل شخصی خودداری کنند. آقایان می‌توانند از هر دو ورودی شرقی و غربی استفاده کنند. بلیت فروشی برای این مسابقه همچنان ادامه دارد و تماشاگران امروز در پایان مسابقه می‌توانند شاهد مراسم اهدای جام قهرمانی سوپر جام فوتبال ایران به پرسپولیس باشند. دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان ساعت ۱۹:۱۵ یکشنبه در هفته هفتم رقابت‌های لیگ بیست‌وسوم برگزار می‌شود.

Page Generated in 0/0057 sec