printlogo


کد خبر: 268622تاریخ: 1402/7/16 00:00
اخبار

۸۵ هزار کامیون، اتوبوس و مینی‌بوس فرسوده جایگزین می‌شوند
طرح جایگزینی ۸۵ هزار دستگاه کامیون و کِشنده بالای ۱۰ تن، اتوبوس و مینی‌بوس فرسوده در شورای اقتصاد به تصویب رسید. در نهمین جلسه شورای اقتصاد که به ریاست محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهوری برگزار شد، با اجرای چند طرح وزارتخانه‌های صمت، راه و شهرسازی، اقتصاد و نیرو موافقت شد. در این جلسه درخواست مشترک وزارتخانه‌های صمت و راه و شهرسازی تحت عنوان طرح جایگزینی ۸۵ هزار دستگاه کامیون و کشنده بالای ۱۰ تن، اتوبوس و مینی‌بوس فرسوده بررسی و پس از ارائه گزارش دستگاه‌های اجرایی از برآورد تعداد، انواع خودروها، میزان و حداکثر صرفه‌جویی سوخت مصرفی در صورت اجرای طرح، با این درخواست موافقت شد. در این نشست درخواست وزارت امور اقتصادی و دارایی با عنوان «تعرفه شرکت‌های معتمد ارائه‌کننده خدمات مالیاتی» مطرح شد که پس از ارائه گزارش و توضیحات رئیس سازمان امور مالیاتی، این درخواست به تأیید رسید. استفاده از تسهیلات مالی خارجی (فاینانس) برای تجهیز آزمایشگاه مرکزی دانشگاه تهران، از دیگر مصوبات این جلسه بود که پس از ارائه گزارش دستگاه مربوط به تصویب رسید.
* شمار وسایل نقلیه در کشور از مرز ۴۰ میلیون دستگاه گذشت
رئیس پلیس راهور فراجا گفت: تعداد وسایل نقلیه کشور به بیش از ۴۰ میلیون دستگاه رسیده است که باید ساماندهی شوند. سردار سیدکمال هادیانفر در نشست شورای عالی حمل‌و‌نقل و ایمنی کشور که به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور با موضوع بررسی تصمیمات و برنامه‌های عملیاتی برای کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای تا پایان دولت سیزدهم برگزار شد، تاکید کرد: با توجه به رسیدن تعداد وسایل نقلیه در کشور به مرز ۴۰ میلیون دستگاه باید اقدام عاجل برای ساماندهی آنها و خروج دستگاه‌های اسقاطی و فرسوده صورت پذیرد. وی در ادامه با اشاره به عوامل تشدید تصادفات اظهار داشت: کمبود ناوگان عمومی درون‌شهری و برون‌شهری کشور، ضعف ایمنی خودروها، همچنین افزایش حجم ترددهای درون و برون‌شهری از جمله مهم‌ترین عوامل تشدید‌کننده تصادفات جاده‌ای بوده است. معاون اول رئیس‌جمهور در این جلسه، وزیر بهداشت را مکلف کرد تعداد مورد نیاز بالگرد و آمبولانس‌اورژانس برای نوسازی ناوگان امدادی کشور در مسیرهای درون و برون‌شهری را به دولت ارائه کند تا با همکاری وزارت راه و شهرسازی نیازهای کشور در این بخش تامین شود.
***
آماده‌باش امدادگران استان‌های مرزی در پی زلزله افغانستان
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر روز گذشته با اشاره به وقوع زلزله بالای 6 ریشتر در افغانستان، از آماده‌باش امدادگران در استان‌‎های مرزی کشور خبر داد. محمودی با اشاره به وقوع زلزله ۶.۳ ریشتری در افغانستان گفت: صبح امروز (شنبه 15 مهر) ساعت ۱۰:۱۱ به وقت تهران، زلزله 6.3 ریشتری در عمق 7 کیلومتری، در ۴۰ کیلومتری شمال غرب شهر هرات به وقوع پیوست. وی ادامه داد: با توجه به اینکه محل وقوع این زلزله در ۲۸۱ کیلومتری شهر مشهد است و زلزله در استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی نیز احساس شده است، امدادگران و نجاتگران در این 2 استان در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند. بر اساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، بزرگ‌ترین پس‌لرزه زلزله در افغانستان به بزرگی 5.7  ریشتر بوده است.
***
توزیع ۴۰۰۰ پزشک متخصص و فوق‌تخصص بین دانشگاه‌های پزشکی
معاون درمان وزارت بهداشت از توزیع ۴۰۰۰ پزشک متخصص و فوق‌تخصص در دانشگاه‌های و دانشکده‌های کشور تا پایان مهرماه جاری خبر داد. سعید کریمی دیروز در جمع خبرنگاران با اشاره به توزیع پزشک متخصص و فوق‌تخصص اظهار کرد: تصمیم داریم تا پایان مهرماه پزشکان متخصص و فوق‌تخصص را بین ۶۳ دانشگاه و دانشکده در کشور توزیع کنیم. وی افزود: در مجموع ۴۰۰۰ پزشک متخصص و فوق‌تخصص تا پایان مهرماه در کشور توزیع خواهند شد که عمدتا برای مناطق محروم در نظر گرفته شده‌اند. معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در برخی شهرها کمبود پزشک با یک متخصص برطرف خواهد شد، اضافه کرد: این پزشکان متخصص و فوق‌تخصص در همه رشته‌ها هستند. وی گفت: این پزشکان بنا بر صلاحدید دانشگاه علوم پزشکی لرستان در مراکزی که نیاز است به کار گرفته خواهند شد. معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: درباره ماندگاری پزشکان و پرستاران و کادر درمان، پرداخت مطالبات و معوقات آنان هماهنگی‌های لازم انجام شده و روزبه‌روز شرایط بهتر خواهد شد.

Page Generated in 0/0056 sec