printlogo


کد خبر: 268633تاریخ: 1402/7/16 00:00
اخبار

ایجاد 224 هزار فرصت شغلی در روستاهای کشور
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در نمایشگاه روستاآباد گفت: امسال 224 هزار فرصت شغلی در مناطق روستایی کشور ایجاد شده است. امیرحسین مدنی دیروز گفت:‌ امسال 224 هزار فرصت شغلی در مناطق روستایی ایجاد شده که توسط سامانه رصد اشتغال قابل رهگیری است. وی افزود: سهم روستاییان و عشایر بر اساس نسبت جمعیت از منابع حساب پیشرفت و عدالت و سایر تسهیلات تکلیفی 26 درصد است و پیگیری می‌کنیم این سهم پرداخت شود. معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور همچنین گفت: امروز به مناسبت روز ملی روستا و عشایر 2 هزار پروژه اقتصادی در سراسر کشور شامل پروژه‌های کوچک، متوسط و حتی بزرگ در نواحی صنعتی شامل پروژه‌های احیایی و صنایع خرد راه‌اندازی می‌شود که 10 هزار میلیارد تومان در این پروژه‌ها سرمایه‌‌گذاری شده است. مدنی همچنین گفت: در مجموع 34 هزار پروژه در کشور در مناطق روستایی اجرا شده که طی دو سال گذشته 680 هزار شغل ایجاد کرده است. وی همچنین درباره آسفالت راه روستایی گفت: 4 هزار کیلومتر آسفالت روستایی انجام شده و امسال هم قرار است 3 هزار کیلومتر دیگر از راه‌های روستایی آسفالت شود.
***
عضویت 2.5 میلیون روستایی در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور گفت: از جمعیت ۹ میلیون نفری جامعه روستاییان و کشاورزان و عشایر کشور 2.5 میلیون نفر به عضویت صندوق بیمه اجتماعی عشایر درآمدند. بیت‌الله برقراری در گفت‌وگوی رادیویی اظهار داشت: از زمان استقرار دولت سیزدهم ۶۰۰ هزار نفر به عضویت صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و کشاورزان و عشایر درآمدند و ۹۰ درصد اعضا نیز به تمدید بیمه‌نامه خود اقدام کردند. وی افزود: 2 میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از واجدین شرایط بیمه اجتماعی به عضویت صندوق درآمدند و انتظار می‌رود با اطلاع‌رسانی‌هایی که از طریق سازمان شهرداری‌ها و دهیاری کشور، نمازهای جمعه‌ و سفرهای استانی می‌شود، مشارکت مردم برای عضویت از خدمت‌رسانی این صندوق بیشتر شود. برقراری، این بیمه را اختیاری دانست و ادامه داد: دولت در بودجه امسال ۱۶۵ درصد بودجه این صندوق را افزایش داده که نشانه عزم دولت برای توسعه خدمت‌رسانی به روستاییان، کشاورزان و عشایر کشور بوده است. مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر تصریح کرد: کسانی که عضو صندوق بیمه اجتماعی می‌شوند مستمری بازنشستگی خواهند گرفت. وی عضویت در صندوق بیمه اجتماعی را برای ۱۸ تا ۵۰ ساله‌ها عنوان کرد و گفت: اعضا در این صندوق در ۸ سطح تعیین‌شده از حداقل ماهیانه ۵۰ تا حداکثر ۲۵۰ هزار تومان پرداخت عضویت خواهند داشت تا به تناسب درآمد خود از خدمات این صندوق بهره ببرند.
***
مراسم روز ملی صادرات با حضور رئیس‌جمهور برگزار می‌شود
معاون ارتقای کسب‌وکارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارات ایران از برگزاری مراسم روز ملی صادرات با حضور رئیس‌جمهور خبرداد. به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، سید‌محمد‌صادق قنادزاده با بیان اینکه 29 مهر به عنوان روز ملی تجلیل از صادرکنندگان ملی و نمونه شناخته می‌شود، درباره فرآیند انتخاب صادرکنندگان نمونه گفت: فرآیند ثبت‌نام و ارزیابی صادرکنندگان نمونه از چند ماه قبل شروع شده که یک بخش از این ارزیابی، شامل خوداظهاری و بخشی هم شامل آمار عملکرد صادرات شرکت‌‌ها است. قائم‌مقام ستاد روز ملی صادرات با بیان اینکه امسال به لحاظ شکلی و محتوایی تغییرات اساسی در فرآیند انتخاب صادرکنندگان نمونه و ممتاز صورت گرفته است، افزود: به لحاظ شکلی مهم‌ترین تغییر این است که فرآیند انتخاب صادرکننده نمونه به صورت سامانه‌ای انجام شده است، به‌گونه‌ای که عمده ارزیابی از صورت دستی و کارگروهی خارج و به صورت سامانه‌ای و فراخوان داده از طریق سامانه‌های رسمی کشور انجام شده است. قنادزاده تاکید کرد: این شیوه ارزیابی باعث شده شفافیت و دقت در فرآیند انتخاب صادرکنندگان نمونه امسال افزایش و حواشی کاهش یابد. قنادزاده با اشاره به اهمیت صادرات کالاهای با ارزش افزوده بالاتر افزود: امسال 5 مورد از صادرکنندگان برتر را از میان شرکت‌های صاحب محصولات با ارزش افزوده بالاتر و شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور انتخاب خواهیم کرد. معاون ارتقای کسب‌وکارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت ایران و قائم مقام ستاد برگزاری روز ملی صادرات اظهار داشت: امسال و در روز ملی صادرات، متفاوت از سال‌های گذشته از یک تعاونی برتر نیز تجلیل می‌شود. همچنین از بین‌ ‎SMEها (شرکت‌های کوچک و متوسط) یک منتخب و از میان شرکت‌های مدیریت صادرات نیز یک شرکت در میان صادرکنندگان برتر حضور خواهد داشت و نهایتا 5 مورد از صادرکنندگان نمونه و برتر امسال از بین شرکت‌های حوزه صادرات خدمات اعم از خدمات فنی و مهندسی، گردشگری و صنایع خلاق  انتخاب خواهند شد. 
به گفته وی، در مجموع و در کنار صادرکنندگان ممتاز، نهایتا 50 صادرکننده نمونه انتخاب و تندیس صادرکننده برتر به آنها تقدیم می‌شود. قنادزاده اظهار داشت: امسال حدود 550 تقاضا برای حضور در فرآیند صادرکننده نمونه داشتیم که از هفته‌ها قبل ارزیابی این تقاضاها در دستگاه‌های مختلف و بر اساس شاخص‌های تدوین‌شده آغاز شده و بخشی هم که به صورت سامانه‌ای و ارزیابی کمّی بوده، در حال انجام است و در نهایت طی روزهای آینده اسامی صادرکنندگان نمونه نهایی و در روز ملی صادرات اعلام می‌شود. قنادزاده افزود: براساس برنامه‌ریزی انجام شده، 29 مهرماه و همزمان با روز ملی صادرات، تندیس برترین صادرکنندگان کشور با حضور رئیس‌جمهور اهدا و از آنها تقدیر خواهد شد.

Page Generated in 0/0057 sec