printlogo


کد خبر: 268643تاریخ: 1402/7/16 00:00
در چهاردهمین روز بازی‌های آسیایی کاروان ایران در کشتی آزاد 3 مدال طلا و در رشته شطرنج یک طلای تاریخی صید کرد
روز طلایی‌ایران

در چهاردهمین روز بازی‌های آسیایی کاروان ایران صاحب ۴ مدال طلا، ۲ مدال نقره و یک مدال برنز شد و به این ترتیب با ۱۳ طلا به رده هفتم صعود کرد. در چهاردهمین روز بازی‌های آسیایی هانگژو تیم‌ ملی کبدی مردان صاحب مدال نقره شد، یونس امامی، حسن یزدانی و امیرحسین زارع در کشتی آزاد صاحب مدال طلا شدند، فاطمه سعادتی در کاراته به مدال برنز رسید، تیم ملی شطرنج ایران صاحب مدال طلا شد، مجتبی گلیج در کشتی آزاد مدال نقره گرفت و علی داوودی در دسته فوق سنگین وزنه‌برداری مدال نقره کسب کرد. اکنون کاروان ایران با ۱۳ مدال طلا، ۲۱ نقره و ۱۹ برنز و مجموع ۵۰ مدال در رده هفتم است. 
* تاریخ‌سازی شطرنج‌بازان
تیم ملی شطرنج ایران به مدال طلای بازی‌های آسیایی رسید. شطرنج‌بازان ایران در مرحله نهم بخش استاندارد بازی‌های آسیایی با ترکیب پرهام مقصودلو، بردیا دانشور، پویا ایدنی و سیدمحمدامین طباطبایی مقابل تیم کره‌جنوبی به پیروزی 4 بر صفر رسید. پویا ایدنی توانست براحتی حریف خود گو این از کره‌جنوبی را شکست دهد. پرهام مقصودلو، لی جون را شکست داد و طباطبایی مقابل سه‌ یان پیروز شد. بردیا دانشور نیز مقابل حریف خود به پیروزی رسید. بنابراین ایران با نتیجه ۴ بر صفر و کسب ۸ امتیاز قهرمان این دوره از مسابقات شد. تیم ملی ایران در ۹ مرحله مقابل کره‌جنوبی، فیلیپین، مغولستان، بنگلادش، قزاقستان، چین و ازبکستان به برتری رسید و مقابل هند و ویتنام مساوی کرد و در صدر جدول مسابقات قرار گرفت. در این بخش ۱۳ تیم حضور داشتند. پیش از این شطرنج ایران در بخش سرعت بازی‌های آسیایی ۳ نماینده داشت؛ سیدمحمدامین طباطبایی در این بخش چهارم شد، مبینا علی‌نسب در رده چهارم ایستاد و پرهام مقصودلو که فقط تا پایان دور هفتم رقابت کرده بود، در رده بیست‌وپنجم قرار گرفت.
* یونس امامی؛ نخستین طلایی کشتی آزاد
در وزن ۷۴ کیلوگرم کشتی آزاد یونس امامی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۷ بر ۲ اوروزوبک توکتومامبتوف از قرقیزستان را شکست داد. وی در مرحله سوم با نتیجه ۱۰ بر ۲ لیو فنگ از چین را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۹ بر ۳ ماگومت اولویف از تاجیکستان را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. او در دیدار فینال حریف ژاپنی را شکست داد و به مدال طلا رسید.
* حسن یزدانی طلا گرفت
در وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد حسن یزدانی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر موخامد عبدالله‌یف از قرقیزستان را از پیش رو برداشت. وی در دور بعد با نتیجه ۱۰ بر صفر دولت میرات اورازگیلیوف از ترکمنستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت. یزدانی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر بیامباسورن بات اردن از مغولستان را شکست داد و در فینال هم برابر حریف هندی خود ۱۰ بر صفر پیروز و طلایی شد.
* گلیج به مدال نقره رسید
در وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی آزاد مجتبی گلیج در دور اول با نتیجه ۱۳ بر ۷ مقابل ماگومد ابراگیموف از ازبکستان به پیروزی رسید. وی در دور بعد با نتیجه ۴ بر ۲ گانخویاگ گانباتار از مغولستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۳ بر یک از سد علیشیر یرگالی از قزاقستان گذشت و به دیدار فینال راه یافت اما در رقابت برای رسیدن به مدال طلا مغلوب حریف بحرینی شد و به مدال نقره رسید.
* امیرحسین زارع طلایی شد
در وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد امیرحسین زارع در دور اول با نتیجه ۱۰ بر صفر زمان انور از پاکستان را مغلوب کرد. وی‌ در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر بوهیردون از چین را شکست داد و به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۱۱ بر صفر یوسوپ باتیرمورزایف از قزاقستان را از پیش رو برداشت و به دیدار فینال راه یافت. زارع در این دیدار با لخاگواگرل مونختور از مغولستان مبارزه کرد و با شکست وی به مدال طلا دست یافت.
* علی داوودی در وزنه‌برداری نقره گرفت
در پایان حرکت‌های یک‌ضرب دسته ۱۰۹+ کیلوگرم مسابقات وزنه‌برداری بازی‌های آسیایی گور میناسیان، وزنه‌بردار ارمنستانی‌الاصل تیم بحرین با مهار وزنه ۲۱۲ کیلوگرم ضمن شکستن رکورد بازی‌های آسیایی در صدر ایستاد و علی داوودی با رکورد ۱۹۲ کیلوگرم دوم شد و مدال نقره را به خود اختصاص داد. جانگابایف از ازبکستان با ۱۹۰ و آیت شریفی، دیگر نماینده ایران با ۱۸۵ کیلوگرم در رده‌های سوم و چهارم قرار گرفتند.
* شکست تیم‌ ملی کبدی ایران برابر هند
تیم ملی کبدی ایران در دیدار فینال این رشته در بازی‌های آسیایی به مصاف تیم‌ ملی هند رفت و در شرایطی که این دیدار به دلیل اعتراض طرفین به داوری حدود ۴۵ دقیقه متوقف شده بود، در نهایت با نفوذی که هندی‌ها در کنفدراسیون آسیا دارند با وجود حضور اورسجی، رئیس فدراسیون ایران که رئیس کنفدراسیون آسیا هم هست، در نهایت این مسابقه با برتری هندی‌ها به پایان رسید و تیم ایران نایب‌قهرمان شد.
* مهدی‌زاده مدال برنز را از دست داد
امیر مهدی‌زاده در وزن ۶۷- کیلوگرم کاراته در نخستین مبارزه خود برابر المصطفی از اردن قرار گرفت و با نتیجه ۷ بر صفر شکست خورد. مهدی‌زاده در شانس مجدد برابر شاراپوف تاجیکستانی قرار گرفت و با نتیجه یک بر صفر به پیروزی رسید و در ادامه برای کسب مدال برنز به حریف قرقیزستانی ۴ بر ۲ باخت و نتوانست به مدال برنز برسد.
* فاطمه سعادتی به مدال برنز رسید
در ادامه مسابقات کاراته فاطمه سعادتی در وزن ۵۵- کیلوگرم در نخستین مبارزه خود وانگ از ماکائو را شکست داد. وی در مرحله بعد برابر تسوی پینگ کیو، دارنده مدال طلا و نقره آسیا و طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ از چین‌تایپه ۴ بر صفر مغلوب شد و با حضور او در فینال به جدول شانس مجدد راه یافت. سعادتی برای کسب نشان برنز تای مای تام هوانگ از ویتنام را ۷ بر صفر شکست داد و به مدال برنز این بازی‌ها دست یافت.

Page Generated in 0/0056 sec