printlogo


کد خبر: 268652تاریخ: 1402/7/17 00:00
اخبار

دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) رنگ «توفان الاقصی» به خود گرفت
از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) به مناسبت عملیات «توفان الاقصی» رونمایی شد. دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) به مناسبت انجام عملیات «توفان الاقصی» مردم فلسطین علیه رژیم صهیونیستی بامداد دیروز ۱۶ مهر نصب و رونمایی شد.
در توضیح این دیوارنگاره نوشته شده است: «اگر فلسطین در این صحنه رویارویی شجاعانه‌ای که امروز برای خود به وجود آورده است، موفق شود، موفقیت همه دنیای اسلام است/ رهبر معظم انقلاب 9/3/1402»
طراحی گرافیک دیوارنگاره «توفان الاقصی» که محصول خانه طراحان انقلاب اسلامی است، توسط صالح کوشکی انجام شده است.
همزمان با عملیات «توفان الاقصی» در فلسطین، هنرمندان ایرانی و خارجی بسیاری از طرح‌ها و ایده‌های خود را در قالب پوستر و اثر نقاشی منتشر کردند.
***
پیکر آتیلا پسیانی فردا وارد ایران می‌شود
رئیس هیات مدیره خانه تئاتر از ورود پیکر آتیلا پسیانی به ایران و تشکیل کمیته‌ مشترک برای برگزاری مراسم تشییع این هنرمند فقید خبر داد.
به گزارش تسنیم، ایرج راد درباره جزئیات آیین بدرقه آتیلا پسیانی توضیحاتی ارائه داد. وی با اشاره به زمان ورود پیکر آتیلا پسیانی به ایران به تسنیم گفت: کمیته‌ای برای استقبال از پیکر مرحوم و برگزاری مراسم خاک‌سپاری تشکیل شده تا برنامه‌ریزی لازم در این زمینه به‌شکلی که درخور شأن آتیلا پسیانی هنرمند خوب تئاتر، سینما و تلویزیون است، انجام شود. قرار است پیکر آتیلا پسیانی سه‌شنبه وارد ایران شود. طبیعتا آن روز نمی‌توان تشییع را انجام داد و فعلا زمان قطعی خاک‌سپاری این هنرمند فقید مشخص نیست، از طرفی تصمیمی هم مبنی بر مکان وداع قطعی نشده است.
رئیس هیات‌مدیره خانه تئاتر همچنین به این نکته اشاره کرد که پیکر این هنرمند در قطعه هنرمندان به خاک سپرده خواهد شد.
گفته می‌شود در زمان حاضر ستاره پسیانی در فرانسه است و مراحل قانونی بازگشت پیکر مرحوم آتیلا پسیانی را پیگیری می‌کند. جمعه چهاردهم مهرماه آتیلا پسیانی بعد از تحمل یک دوره بیماری درگذشت. پسیانی در فرانسه دار فانی را وداع گفت و بدون شک درگذشت وی ضایعه‌ای دردناک برای سینما، تئاتر و تلویزیون ایران است.
***
کنسرت طلیسچی در اسپیناس پالاس برگزار شد
علیرضا طلیسچی در حالی در سالن رویال هال هتل اسپیناس پالاس تهران روی صحنه رفت که تولد خود را با هوادارانش جشن گرفت. علیرضا طلیسچی که متولد هفتم مهرماه است، طی چند شب گذشته توسط ارکستر خود با نواخته شدن آهنگ «تولدت مبارک» روی استیج در حضور هوادارانش غافلگیر شد و پیش از فوت کردن شمع‌های تولدش گفت: مطمئنا دارم خاطره‌انگیزترین تولد زندگی‌ام را تجربه می‌کنم و با فوت کردن این شمع‌ها آرزو می‌کنم لبخند و آرامش از لب‌ها و زندگی ایرانی جماعت نرود. 
«زندگی جونم»، «تو فکر می‌کنی کی‌ای»، «نفس کی بودی تو»، «ای دل خودم»، «نه نمیارم»، «ای داد بر من»، «دیوونه دوست داشتنی»، «لیلا»، «یه دریا نریم»، «دل به دل»، «قاف»، «سختگیر»، «به تو چه»، «آخرش قشنگه»، «قرار نبود» و «ای دل غافل» از جمله قطعات اجرایی این کنسرت بودند. 
طرفداران طلیسچی در حالی روی استیج سالن چند هزار نفری اسپیناس پالاس با شمارش معکوس هوادارانش شمع‌های تولدش را فوت کرد که تماشاگران لحظه‌ای دست از تشویق او برنداشتند. 
محمد عارف (گیتار نایلون)، پارسا رفیع (گیتار الکتریک)، نیما اشکباری (بیس)، امیرحسین آزموده (پرکاشن)، ادوارد دانیال‌زاده (درامز) و مسیح منتظری (گیتار الکتریک) اعضای ارکستر علیرضا طلیسچی به رهبری امیر بهادر دهقان نوازنده کیبورد را تشکیل می‌دادند. مجید رضوی، شهاب رمضان، والایار و... از جمله میهمانان این کنسرت بودند.
***
امین زندگانی مجری یک تلنت‌شو اقتصادی شد
امین زندگانی، بازیگر سینما و تلویزیون اجرای مسابقه تلویزیونی «شکوفا» را که یک تلنت‌شو اقتصادی است برعهده خواهد داشت.
مسابقه بزرگ تلویزیونی «شکوفا» این روز‌ها در مرحله پیش‌تولید است تا پس از مراحل تولید به پخش در تلویزیون برسد. امین زندگانی اجرای این تلنت‌شو را بر عهده دارد. این مسابقه یک برنامه سرگرمی با محور شرکت‌های دانش‌بنیان است که در قالب تلنت‌شو تولید می‌شود و کارآفرینان و شرکت‌های دانش‌بنیان وارد یک رقابت بزرگ می‌شوند. مدل اهدای جایزه در این برنامه با روش تامین مالی جمعی کرادفاندینگ (Crowdfunding) انجام خواهد شد تا سرمایه مورد نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور کشور تامین شود. در این روش شرکت‌های برنده در هر قسمت از این مسابقه تا سقف ۱۵۰ میلیارد ریال سرمایه جذب می‌کنند. 
هدف این مسابقه، معرفی طرح‌های سرمایه‌پذیر شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و خلاق به کلیه شهروندان (سرمایه‌گذاران) علاقه‌مند است و اصل آورده سرمایه‌گذاران در طرح‌های حاضر در مسابقه شکوفا، توسط صندوق نوآوری و شکوفایی تضمین می‌شود. حضور شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و خلاق کشورمان در این مسابقه تلویزیونی، آزاد و رایگان است و هیچ هزینه‌ای از آنها برای حضور در برنامه دریافت نخواهد شد. پیش‌تولید این مسابقه به تهیه‌کنندگی موسسه فرهنگی - هنری هشت اقلیم و با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری آغاز شده است.

Page Generated in 0/0055 sec