printlogo


کد خبر: 268656تاریخ: 1402/7/17 00:00
رئیس ساترا عنوان کرد
تشکیل ۹۳ جلسه شورای صدور مجوز در سال گذشته

رئیس ساترا در سیزدهمین جلسه مجمع «رصتا» تأکید کرد: این مجمع در راستای کمک به زیست‌بوم صوت‌ و تصویر فراگیر شکل گرفته است و وجود آن می‌تواند در تحقق اهداف و سیاست‌های کشور در حوزه صوت و تصویر فراگیر بسیار مفید باشد.
سیزدهمین جلسه مجمع رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران(رصتا) با حضور سعید مقیسه رئیس ساترا، حسین زارعی مدیرکل صدور مجوز ساترا و اعضای شورای راهبری مجمع «رصتا» برگزار شد. در این جلسه نمایندگان سکوهای «تابان تی‌وی»، «هاشور»، «اپیزود»، «آپرا»، «روستا تی‌وی»، «نمایش نت»، «هلدینگ پیشتاز»، «گپ فیلم» «شهر تی‌وی» و «آنتن» نیز حضور داشتند.
سعید مقیسه، رئیس سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی با اشاره به منحصربه‌فرد بودن مجمع «رصتا» تاکید کرد: این مجمع در راستای کمک به زیست‌بوم صوت‌ و تصویر فراگیر شکل گرفته است و وجود آن می‌تواند در تحقق اهداف و سیاست‌های کشور در حوزه صوت‌ و تصویر فراگیر بسیار مفید باشد.
وی با اشاره به بررسی‌های انجام شده درباره صدور مجوزهای تولید خاطرنشان کرد: هنوز 70 درصد طرح‌های دارای مجوز از ساترا به مرحله تولید نرسیده‌اند؛ ساترا در 40 هفته کاری سال 1401، 46 جلسه شورای تولید و 47 جلسه شورای انتشار و در مجموع ۹۳ جلسه شورای صدور مجوز تشکیل داد که نسبت به سال قبل از آن رشد 200 درصدی نشان می‌دهد. وی خاطرنشان کرد: حضور نمایندگان مجمع «رصتا» در شوراها و کارگروه‌های مختلف ساترا از جمله شورای صدور مجوز انتشار باعث شفافیت هر چه بیشتر مصوبات شوراهای ساترا شده و به خود تنظیم‌گری زیست‌بوم صوت‌ و تصویر فراگیر کمک کرده است.
مجمع «رصتا» همزمان با برگزاری نخستین نمایشگاه «رصتا» فعالیت خود را آغاز کرد. این مجمع با هدف مشارکت مؤثر فعالان صنعت در فرآیندهای تنظیم‌گری و ساماندهی امور مربوط به خدمات رسانه‌ای صوت‌ و تصویر فراگیر در فضای مجازی تشکیل شده است.

Page Generated in 0/0056 sec