printlogo


کد خبر: 268657تاریخ: 1402/7/17 00:00
دیوارنگاره جدید میدان فلسطین تهران رونمایی شد
توفان هنرمندان ایرانی برای «توفان الاقصی»

هنرمندان طراح گرافیک، تصویرساز و نقاش ساعاتی پس از آغاز عملیات بزرگ «توفان الاقصی» در فلسطین، با خلق آثارشان توفان به پا کردند. همزمان با آغاز عملیات بزرگ «توفان الاقصی» در اراضی اشغالی که یکی از بزرگ‌ترین عملیات‌ها علیه رژیم اشغالگر قدس محسوب می‌شود، هنرمندان طراح گرافیک، تصویرساز و نقاش نیز آرام ننشستند و آثار خود را تنها ساعاتی پس از این عملیات در فضای مجازی منتشر کردند.
دیوارنگاره میدان فلسطین تهران نیز با محوریت عملیات بزرگ «توفان الاقصی» و با عنوان «آغاز عملیات بزرگ آزادی» نصب شد.
مسعود نجابتی، هنرمند طراح گرافیک و خط همزمان با عملیات «توفان الاقصی»، اثری طراحی و منتشر کرد.
سیدمسعود شجاعی‌طباطبایی نیز که سابقه خوبی در واکنش سریع به اتفاقات و حوادث دارد، اثری منتشر کرد.
کارلوس لطوف، هنرمند و کاریکاتوریست مطرح برزیلی که کارهایش به موضوعاتی چون ضدصهیونیسم، ضدجهانی‌سازی، ضدسرمایه‌داری و... اشاره دارد هم یک اثر برای عملیات «توفان الاقصی» منتشر کرد.
حسن روح‌الامین، هنرمند انقلابی و متعهد نیز با انتشار یک اثر جدید و یکی از آثار قدیمی خود، نسبت به عملیات «توفان الاقصی» واکنش نشان داد.
اثر جدید وی «فرار موش‌های کثیف» نام دارد، همچنین وی اثر «فاتح خیبر» خود را که سال ۱۳۹۷ خلق شده است، به مناسبت پیروزی غیرتمندانه مردم فلسطین در عملیات «توفان الاقصی» منتشر کرد.
محمدصابر شیخ‌رضایی نیز برای عملیات «توفان الاقصی» چندین طرح و پوستر طراحی کرده که یکی از آنها بیشتر جلب نظر کرده است.
شیخ‌رضایی در توضیح این پوستر نوشته است: «چگونه یک پوستر جلب سیاحان به فلسطین، نماد مقاومت (مردم فلسطین) شد؟»
شیخ‌رضایی به داستان یک یهودی اتریشی به نام «فرانس کراوس» اشاره دارد که همزمان با تبلیغات تشکیلات صهیونیستی در زمان ظهور هیتلر از اروپا گریخت و پوسترهای مختلفی برای گروه‌های صهیونیستی طراحی کرد که توسط انجمن توسعه گردشگری فلسطین نیز چاپ شد. پس از تأسیس رژیم غاصب اسرائیل در سال ۱۹۴۸، اکثر یهودیان اسرائیلی از سرزمین بین اردن و دریای مدیترانه به عنوان «فلسطین» یاد کردند و عبارت Visit Palestine در این پوستر سال‌ها برای جلب توریسم یا مهاجر استفاده می‌شد. شاکله این پوستر در طول 78 سال گذشته به عنوان نماد مقاومت فلسطین شناخته شده و باقی مانده است و مطابق رویدادهای متفاوت در این سرزمین توسط طراحانی از سراسر دنیا با تفسیرها و نشانه‌هایی جدید، تغییر می‌کند، همچنین میکائیل براتی هنرمند طراح و تصویرساز نیز به مناسبت پیروزی این عملیات طرحی را منتشر کرد.

Page Generated in 0/0061 sec