printlogo


کد خبر: 268660تاریخ: 1402/7/17 00:00
دور دنیا

حزب‌الله: صحنه نفوذ به شهرک‌ها یک روز نیز از لبنان تکرار خواهد شد
به گزارش سایت النشره، هاشم صفی الدین، رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان گفت: ورود اعضای مقاومت به شهرک‌هایی که گمان می‌شد امن و حفاظت‌شده هستند و به اسارت گرفتن تعداد زیادی از صهیونیست‌ها نشان‌دهنده خواری و ذلت آنها و قدرت فلسطینی‌های قهرمان و انتقام دهه‌ها ظلم است. ما می‌دانیم مقاومت در فلسطین جسور و ثابت‌قدم است و آن را در میادین مختلف جنگ ثابت کرد اما حمله به نوار مرزی و ایست‌ها و موانع نشان‌دهنده مهارت بالای نظامی و پیشرفته مقاومت است. صفی‌الدین گفت:‌ صحنه ورود به شهرک‌ها در نوار غزه همراه با حملات موشکی، یک روز نیز از لبنان و تمام مناطق مجاور فلسطین اشغالی تکرار خواهد شد و ده‌ها بار اتفاق خواهد افتاد.
***
وزیر اسبق دفاع آمریکا:
شکست اطلاعاتی اسرائیل پیامدهای دامنه‌داری خواهد داشت
وزیر اسبق دفاع آمریکا عملیات برق‌آسای فلسطینی‌ها علیه رژیم صهیونیستی را یک شکست اطلاعاتی خواند و پیش‌بینی کرد این اتفاق پیامدهای دامنه‌دار پایداری خواهد داشت.
مارک اسپر، وزیر اسبق دفاع آمریکا در مصاحبه‌ با شبکه فاکس‌نیوز گفت: «این یک اتفاق غافلگیر‌کننده بود که کاملا اسرائیلی‌ها را غافلگیر کرد. شما هیچ چیز نمی‌توانید بگویید اما این یک شکست اطلاعاتی بود».
مارک اسپر اضافه کرد: «فکر می‌کنم در عرصه میدانی با یک وضعیت تاکتیکی که هم برای شهروندان اسرائیلی و هم برای ارتش اسرائیل غم‌انگیز و وحشتناک است سر و کار داریم اما چنین شکستی تاثیراتی دامنه‌دار را در چند جهت خواهد داشت».
وزیر اسبق دفاع آمریکا همچنین گفت: «اینکه رخداد اخیر باعث شود اسرائیلی‌ها رو به حمایت از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بیاورند یا فروپاشی دولت او را موجب شود، نامشخص است».
اسپر اظهار کرد: «این هم یکی از تاثیرات این اتفاق است که تاکنون مورد بحث قرار نگرفته است». به نوشته پایگاه هیل، نتانیاهو روز شنبه بعد از عملیات برق‌آسای نیروهای مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی از جمله با موج حملات موشکی و پیشروی نیروهای مقاومت در اراضی اشغالی، علیه گروه حماس اعلام جنگ کرد.
خبرگزاری آسوشیتدپرس تایید کرد حماس در جریان این حمله چند غیرنظامی و سرباز صهیونیست را اسیر کرده است. طبق اعلام مقامات فلسطینی و گزارش رسانه‌های صهیونیستی تاکنون در جریان درگیری‌های نیروهای مقاومت و صهیونیست‌ها 300 فلسطینی شهید و دست‌کم 700 اسرائیلی نیز کشته شدند.
***
وال‌استریت‌ژورنال:
اسرائیل برای آزادی اسرای خود نزد حماس دست به دامن مصر شد
یک روزنامه آمریکایی با اشاره به اسرای صهیونیست در نوار غزه نوشت: «اسرائیل از مصر درخواست کرده درباره اسرا فورا با فلسطینی‌ها میانجیگری کند». روزنامه آمریکایی وال‌استریت‌ژورنال با اشاره به تعداد اسرای صهیونیستی که در نوار غزه هستند، نوشت: «اسرائیل از مصر برای مذاکره جهت آزادی فوری اسرای خود درخواست کمک کرد».
وال‌استریت‌ژورنال در ادامه به نقل از برخی مقامات مصری گزارش داد: «اسرائیل از مصر در میانجیگری برای آزادسازی صهیونیست‌هایی که جنبش حماس به اسارت درآورده، کمک خواست».
همچنین شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه تعداد اسرای صهیونیست که حماس و نیروهای مسلح فلسطینی در غزه بازداشت کردند، مشخص نیست، اعلام کرد سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی به درخواست این شبکه برای گفت‌وگو و ارائه توضیحی در این خصوص پاسخ نداده است. رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند ارزیابی‌های غیررسمی حاکی از این است که حدود ۷۵۰ صهیونیست هنوز مفقود هستند. این رسانه‌ها با تاکید بر اینکه درگیری‌ها پس از ۲۴ ساعت هنوز در کفر غزه و بئیری ادامه دارد، گزارش دادند «کنترل بر مناطق سدیروت، زیکیم، رعیم و صوفا محقق نشده است».
***
واشنگتن پست: اسرائیل تحقیر شد
واشنگتن پست اذعان کرد حملات مقاومت فلسطین به سرزمین‌های اشغالی شکستی برای رژیم صهیونیستی بوده و باعث تحقیر این رژیم شده است. این روزنامه آمریکایی در این باره اعلام کرد: «اندازه و گستره موشک‌هایی که مقاومت روز شنبه به سمت اسرائیل شلیک کرد، بی‌سابقه است». واشنگتن‌پست تایید کرد عملیات توفان الاقصی ارتش رژیم صهیونیستی و سرویس‌های اطلاعاتی این رژیم را غافلگیر کرد و پس از ماه‌ها هشدار مقامات امنیتی درباره بدتر شدن توان بازدارندگی، اتهامات و انتقادات تلخی را به همراه داشت.
***
جروزالم‌پست: ۳ برابر حادثه «11 سپتامبر» متحمل تلفات شدیم
سردبیر یک روزنامه صهیونیستی ضمن اشاره به تلفات عملیات توفان الاقصی مدعی شد: «با توجه به تعداد جمعیت اسرائیل، این معادل ۳ برابر حادثه ۱۱ سپتامبر است». «آوی مائر» سردبیر روزنامه جروزالم پست بامداد یکشنبه در مطلبی با اشاره به تلفات صهیونیست‌ها در عملیات‌های نیروهای مقاومت نوشت: با توجه به تعداد جمعیت اسرائیل، این معادل ۳ برابر حادثه ۱۱ سپتامبر است. این یک فاجعه است که اسرائیل تاکنون تجربه نکرده است.

Page Generated in 0/0057 sec