printlogo


کد خبر: 268668تاریخ: 1402/7/17 00:00
اخبار

حمایت کمیته‌امداد از 1.2 میلیون مددجوی روستایی در کشور
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد از حمایت این نهاد از یک میلیون و ۱۹۲ هزار مددجوی روستایی در کشور خبر داد. حسین خدرویسی با اعلام این خبر افزود: در حال حاضر کمیته امداد حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار خانوار نیازمند در سراسر کشور را تحت حمایت دارد. وی افزود: از این تعداد یک میلیون و ۷۵ هزار نفر در شهرها و یک میلیون و ۱۹۲ هزار نفر نیز ساکن مناطق روستایی هستند. معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد، ارائه خدمات کمک معیشت، درمان، ارائه جهیزیه به نوعروسان روستایی و تامین لوازم ضروری زندگی را از خدمات کمیته امداد به مددجویان روستایی عنوان کرد و افزود: علاوه بر این، مددجویان روستایی از خدمات فرهنگی و تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان نیز برخوردارند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، خدرویسی خاطرنشان کرد: همچنین خدمات تامین مسکن در روستاها برای مددجویان در اولویت کمیته امداد بوده و با اجرای تفاهمنامه‌های مسکن با بنیاد مستضعفان و سپاه پاسداران و بسیج، تمام مددجویان روستایی صاحب مسکن خواهند شد.
***
تولید و نصب ۶۰ یونیت پله برقی تا پایان امسال در پایتخت
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران از نصب ۶۰ یونیت جدید پله برقی‌ تا پایان امسال خبر داد. رضا صیادی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران، از نصب ۶۰ یونیت جدید پله برقی‌ تولید داخل تا پایان امسال خبر داد و افزود: در کنار نصب یونیت‌های جدید، اتفاق دیگری که رقم خواهد خورد تکیه بر تولید داخل و بومی‌سازی یونیت‌های پله‌برقی است. این اتفاق حاکی از آن است ما از برندهای ژاپنی و چینی بی‌نیاز شده‌ایم. صیادی در ادامه توضیحاتی در رابطه با شرکت تولیدکننده یونیت‌ها داد و گفت: شرکت تولید‌کننده یونیت که در شهرک صنعتی قرار دارد یکی از شرکت‌های معتبر داخلی است که ما بازدید مفصلی از آنجا داشته‌ایم. بالای ۹۰ درصد از تولیدات‌شان، مخصوصا مهم‌ترین قطعه یونیت را که موتور آن است در داخل تولید می‌کنند. مدیرعامل سازمان زیباسازی در انتها بیان کرد: در آینده نزدیک تعدادی از این یونیت‌ها به مرور زمان، با شیب ملایم شیبی که قابل استفاده برای معلولان و کم‌توانان باشد تبدیل به رمپ می‌شود. زمانی که شهرهای پیشرفته در دنیا را نظاره می‌کنیم هیچ شهری مانند تهران یونیت ندارد و این گزاره قابل اثبات است که این یونیت‌ها و این پله‌های برقی بدون ضابطه و نگاه کارشناسی که در شهر ایجاد شده ‌است، باید اصلاح شوند.
***
معاون علمی رئیس‌جمهور خبر داد
تولید بازی بر اساس نیازهای ‌شناختی کشور
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور با اشاره به رونمایی از نماد اعتباربخش محصولات ‌شناختی گفت: این نماد به بازی‌سازان کمک می‌کند بر اساس نیازهای ‌شناختی کشور بازی تولید کنند. آیین رونمایی از نماد اعتباربخش محصولات حوزه ‌شناختی دیروز با حضور روح‌الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور برگزار شد. معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه بازی در تربیت و رشد فرزندان نقش کلیدی دارد، اظهار کرد: به دلیل مشغله‌ها و محدودیت‌های زمانی، امروز راهی جز سرگرم کردن کودکان و نوجوانان با بازی‌های سازنده نیست. دهقانی در ادامه به رسوخ روزافزون فناوری‌های‌ شناختی و توسعه صنعت و فناوری اطلاعات به واسطه رشد فناوری بازی‌های دیجیتال اشاره کرد و گفت: توسعه سخت‌افزارهای رایانه‌ای و استقبال روزافزون نسبت به بازی‌های جدید، نشان‌دهنده ظرفیت‌های این حوزه است. وی ضمن بیان این مطلب که حوزه‌ شناختی به قدری می‌تواند حائز اهمیت باشد که در اقتدار و امنیت یک کشور تأثیرگذار باشد، تصریح کرد: در حوزه بازی‌های رایانه‌ای و فضای مجازی می‌توان موقعیت‌هایی را ایجاد و شبیه‌سازی کرد که در فضای واقعی، مواجهه و ایجاد آن کار راحتی نیست. وی افزود: کارکردهای حوزه ‌شناختی در درمان، سرگرمی، تربیت، آموزش و اقتدار‌آفرینی بخوبی شناخته شده است و تنظیم‌گری و رگولاتوری می‌تواند ضمن اثربخش کردن هرچه بهتر این حوزه و شناسایی و معرفی ابزارهای کارآمد، به توسعه بازار این حوزه نیز کمک کند.
***
راه‌اندازی مرکز نوآوری پزشکی در کشور با مشارکت همراه اول
تفاهمنامه همکاری همراه اول و دانشگاه علوم پزشکی تهران برای راه‌اندازی و توسعه مرکز نوآوری مشترک منعقد شد. تفاهمنامه «راه‌اندازی و توسعه مرکز نوآوری مشترک» دانشگاه علوم پزشکی تهران و همراه اول ۱۵ مهر ۱۴۰۲ با حضور مهدی اخوان‌بهابادی مدیرعامل همراه اول، حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران و مدیران ارشد هر 2 مجموعه در برج همراه برگزار شد. رویکرد این تفاهمنامه، توسعه خدمات حوزه سلامت دیجیتال، هوش مصنوعی و فناوری‌های نوین در آموزش پزشکی با تکیه بر توان و فعالیت‌های دانش‌بنیان است. در این جلسه اخوان‌بهابادی گفت: بیش از ۱۰۰ میلیون سیمکارت واگذار شده در کشور داریم و با تکیه بر این ظرفیت، سرویس‌های بومی و سکوهای دیجیتال متعددی را توسعه داده‌ایم. قناعتی اظهار داشت: اجرای این تفاهمنامه می‌تواند منجر به توسعه پلتفرمی شود که مورد استفاده سایر مراکز دانشگاهی نیز قرار گیرد و حتی رغبت مشتریان بین‌المللی را نیز برانگیزد.

Page Generated in 0/0058 sec