printlogo


کد خبر: 268680تاریخ: 1402/7/17 00:00
اخبار

الحاق تجهیزات پیشرفته‌ نقطه‌زن و شبکه‌محور به نیروی زمینی ارتش
امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش صبح دیروز در سیزدهمین جشنواره مالک اشتر این نیرو گفت: ما با همکاری وزارت دفاع و ستاد کل نیرو‌های مسلح تجهیزات پیشرفته‌ای را وارد این نیرو کردیم که از قابلیت‌های بالایی همچون نقطه‌زن بودن و شبکه‌محوری برخوردارند و می‌توانند نیاز‌های نزاجا را پاسخ دهند.
نقطه‌زن بودن تسلیحات یکی از مولفه‌های مهم در حوزه تسلیحات نظامی است که این مهم چندی است در حوزه موشکی و پهپادهای انتحاری محقق شده است. البته شبکه‌محور بودن نیز دیگر مولفه راهبردی در حوزه نظامی است که از طریق آن می‌توان یک فروند یا تعداد بسیاری از به طور مثال پهپادها را هدایت و راهبری کرد.
گفتنی است نیروی زمینی ارتش ۲۲ فروردین امسال از الحاق تجهیزات نوین به ارتش با چهار ویژگی دورزن، نقطه‌زن، هوشمند و منطبق با فناوری‌های روز دنیا خبر داد. این تجهیزات شامل یک‌هزار و ۸۴ دستگاه انواع تجهیزات و تسلیحات جدید، بازآماد، بازتولید و تولیدی نیروی زمینی ارتش بود.
***
امیر آشتیانی:
پایان‌ حضور نامشروع نظامیان بیگانه در منطقه و سوریه ضروری است
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در گفت‌وگوی تلفنی با سپهبد «علی محمود عباس» وزیر دفاع سوریه اظهار کرد: ما در کنار مردم سرافراز و مقاوم سوریه ایستاده‌ایم و جمهوری اسلامی ایران بویژه وزارت دفاع و نیروهای مسلح آمادگی ارسال هرگونه کمک انسان‌‌دوستانه پزشکی و درمانی را چه در بعد نیروی انسانی متخصص و چه تجهیزات پزشکی دارد. امیر محمدرضا آشتیانی با بیان اینکه این حملات ناشی از تداوم حمایت اطلاعاتی، امنیتی و لجستیکی از تروریست‌ها با هدف ممانعت از شکل‌گیری ثبات و استقرار امنیت کامل در سوریه است، تاکید کرد: بی‌تردید مسؤولیت این رخداد غم‌انگیز متوجه حامیان خارجی گروه‌های تروریستی از جمله اشغالگران خاک سوریه است که عامل بی‌ثباتی در منطقه هستند.
آشتیانی با اشاره به حمله تروریستی به دانشگاه حمص افزود: با این حادثه معادلات عوض خواهد شد و دیگر هیچ عذر و بهانه‌ای پذیرفتنی نیست و حضور نامشروع و غیرقانونی نظامیان بیگانه در منطقه و سوریه باید هرچه سریع‌تر پایان یابد. وی تصریح کرد: عملیات قهرمانانه شما در پاسخ به خون‌های ریخته‌شده منجر به ریشه‌کن شدن تروریسم در خاک سوریه و حتی منطقه خواهد شد و وزارت دفاع و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با تمام توان در این راه کنار شما ایستاده است.
***
قدردانی وزیر کشور از میهمان‌نوازی اربعینی ملت و دولت عراق
وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران در دیدار عبدالامیر الشمری، همتای عراقی خود از مجموعه اقدامات و میهمان‌نوازی ملت و دولت عراق در آیین اربعین حسینی امسال قدردانی کرد. در این دیدار وزیران کشور ایران و عراق درباره مسائل دوجانبه و همچنین تحولات مهم منطقه‌ای و بین‌المللی تبادل نظر کردند. احمد وحیدی در این نشست از مجموعه اقدامات و تلاش‌های صورت‌گرفته توسط دولت و همچنین میهمان‌نوازی گرم ملت عراق از زائران اباعبدالحسین(ع) قدردانی و تشکر کرد.
***
آخرین جزئیات و مختصات «کپسول زیستی ایرانی» اعلام شد
رئیس سازمان فضایی ایران در گفت‌وگویی پیرامون آخرین جزئیات کپسول زیستی ایرانی اظهار داشت: «کپسول زیستی ایرانی» که در آستانه پرتاب قرار گرفته، قادر به حمل انسان نیست اما قابلیت‌های بسیار پیشرفته‌تری نسبت به کپسول قبلی دارد. این کپسول برای مدارگذاری انسان باید ویژگی‌های منحصربه‌فردی از حیث کنترل فشار، دما، کنترل سطح اکسیژن و شرایط زیستی مناسب به لحاظ پرتاب و شتاب وارده به انسان هم در مرحله پرتاب و هم در مرحله  بازگشت به سطح زمین را داشته باشد. حسن سالاریه گفت: این کپسول یک نمونه تحقیقاتی بوده و از جرم بالاتری برخوردار است و قابلیت‌های پیشرفته‌تری در زمینه حفظ شرایط حیاتی موجود در آن فراهم خواهد شد.
رئیس سازمان فضایی ایران تصریح کرد: نمونه بعدی که در تحقیق و توسعه قرار گرفته و قرارداد آن نیز منعقد شده است، هم جرم بالاتر و هم قابلیت‌های پیشرفته‌تری دارد. برای اینکه یک موجود زنده‌ای همچون انسان در کپسول قرار بگیرد باید در طول پرتاب، تمام شرایط مناسب برای زیست انسان را فراهم کند.
وی گفت: بالاترین سطح قابلیت اطمینان در محموله‌های فضایی، محموله‌ای است که در آن موجود زنده قرار می‌گیرد و در بین موجودات زنده نیز بالاتر از همه، شرایطی است که موجود زنده در آن قرار می‌گیرد. طبیعتا زمانی که به کپسول زیستی‌ای برسیم که قابلیت حمل انسان و مدارگذاری را داشته باشد یا حتی فرود و نشست در یک نقطه خاص را با یک شتاب مدنظر در آن منطقه‌ای که  قابل تحمل برای انسان‌ها باشد و بتواند شرایط زیستی را برای انسان فراهم کند، یعنی در آن صورت ما به بالاترین سطح از تکنولوژی فضایی رسیده‌ایم.
***
نایب‌رئیس مجلس:
با حماسه بزرگ مقاومت، ذلت و خواری بر دشمنان اسلام مستولی شد
مجتبی ذوالنور در جلسه علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به نمایندگی از تمام نمایندگان مجلس، حماسه بزرگ مقاومت به دست مومنان و مجاهدان فی سبیل‌الله را به ملت شریف ایران بویژه رزمندگان حوزه مقاومت تبریک می‌گویم.
نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما شاهد بودیم که با این حماسه، ذلت و خواری بر دشمنان اسلام مستولی شد و دشمنان قسم‌خورده را در بر گرفت.

Page Generated in 0/0060 sec