printlogo


کد خبر: 268683تاریخ: 1402/7/17 00:00
رئیس جمهور و مقامات نظامی و سیاسی کشورمان ضمن تقدیر از عملیات توفان الاقصی، بر فروپاشی نزدیک رژیم صهیونیستی تأکید کردند
دست مریزاد به مقاومت
هنیه در گفت‌و‌گوی تلفنی با رئیسی: نبرد تازه آغاز شده و با پیروزی قاطع پایان خواهد یافت

گروه سیاسی: حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابراهیم رئیسی دیروز در تماس‌های جداگانه با «زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی و «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی درباره تحولات فلسطین گفت‌وگو کرد.
وی همچنین با صدور پیامی ضمن تبریک پیروزی درخشان مقاومت اسلامی فلسطین علیه رژیم تجاوزکار صهیونیستی، بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از دفاع مشروع ملت فلسطین تاکید کرد.
* رئیسی: دشمن صهیونیست بداند معادله تغییر کرده و جنگ‌طلبی به ضرر آنهاست
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابراهیم رئیسی به مناسب پیروزی‌های نیروهای مقاومت در پیامی با بیان اینکه انباشت ظلم و بی‌عدالتی بر ملت مظلوم فلسطین، استمرار توهین و اهانت به زنان و زندانیان و هتک حرمت بیت‌المقدس و قبله اول مسلمین، همیشگی نیست، تاکید کرد‌: بی‌تردید رژیم صهیونیستی و حامیان آن مسؤول به خطر افتادن امنیت ملت‌های منطقه هستند و باید در این زمینه پاسخگو باشند.
متن کامل پیام رئیس‌جمهور به شرح زیر است‌:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
ان تنصرو الله ینصرکم و یثبت اقدامکم
و سرانجام، آه ملتی مظلوم به توفان بر ظالمان تبدیل شد. خورشید نصرت الهی بار دیگر از فلسطین طلوع کرده و قلوب مومنین را شاد، آزادگان جهان را سرافراز و ظالمان را خوار و زبون کرده است.
سلام و درود خدا و همه بندگان صالح و آزاده‌اش بر ملت مقاوم و رشید فلسطین که در حرکتی تاریخ‌ساز، جهان ظلم را به وحشت انداخت و شگفت‌زده کرد.
سلام بر مقاومت و همه دلیرمردانش که توهم زندگی زیر سایه اسارت رژیم تجاوزکار صهیونیستی را یکسره به دور انداخت و آنگاه با در دست گرفتن ابتکار عمل نشان داد اراده پولادین که ریشه در ایمان به خداوند و تکیه بر مردم خود داشته باشد، بر همه تجهیزات و تسلیحات غلبه می‌کند.
جمهوری اسلامی ایران همه جهان را دعوت به مشاهده این حقیقت می‌کند که انباشت ظلم و بی‌عدالتی بر ملت مظلوم فلسطین، استمرار توهین و اهانت به زنان و زندانیان و هتک حرمت بیت‌المقدس و قبله اول مسلمین، همیشگی نیست و با مقاومت ملت‌ها مواجه می‌شود. بی‌تردید رژیم صهیونیستی و حامیان آن مسؤول به خطر افتادن امنیت ملت‌های منطقه هستند و باید پاسخگو باشند. جمهوری اسلامی از دفاع مشروع ملت فلسطین دفاع می‌کند و قاطعانه بر این باور است که همان‌طور که پروردگار متعال در قرآن می‌فرماید: «و‌لله العزه و لرسوله و للمومنین»؛ عزت ریشه در ایمان، مقاومت و وحدت دارد. عزت ملت‌ها در مصالحه با ظلم به دست نمی‌آید و عادی‌سازی اسارت ملت آزاده فلسطین، نشدنی است.
دولت‌های مسلمان نیز باید همگام با امت اسلام در پشتیبانی از ملت فلسطین صادقانه وارد میدان شوند. دشمن صهیونیستی نیز بداند معادله تغییر کرده است؛ جنگ‌طلبی به ضرر صهیونیست‌هاست. ملت فلسطین پیروز این میدان است.
سلام بر مقاومت از فلسطین و لبنان و سوریه تا عراق و افغانستان و یمن، سلام بر غزه‌ قهرمان و مقاوم، سلام بر حماس و جهاد و همه گروه‌های مقاومت، سلام بر جوانان شجاع و غیور فلسطین، سلام بر امام خمینی و امام خامنه‌ای که ملت‌ها را به صراط مقاومت رهنمون و حمایت کردند و سلام بر شهدای مقاومت و شهید عزیز حاج قاسم سلیمانی.
* هنیه: نبرد «توفان الاقصی» تازه آغاز شده است
جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس درباره اوضاع فلسطین تلفنی گفت‌وگو کردند.
در این بیانیه آمده است سیدابراهیم رئیسی از اقدامات مبارزان حماس تمجید و به اسماعیل هنیه اعلام کرد ایران حامی مقاومت و ملت فلسطین است.
هنیه نیز به رئیسی گفت نبرد «توفان الاقصی» تازه آغاز شده است و با یک پیروزی قاطعانه به ‌پایان خواهد رسید.
هنیه همچنین در این گفت‌وگوی تلفنی خاطرنشان کرد: «در پاسخ به تلاش‌ها برای سیطره بر قدس صدها اسرائیلی را کشته و اسیر کردیم».
رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس همچنین گفت به ‌رغم امکانات و قدرت رژیم صهیونیستی، مقاومت توانست توازن آن را بر هم بزند و وارد پایگاه‌هایش شود.
* سردار باقری: کابوس فروپاشی رژیم صهیونیستی به یقین تبدیل شد
روز گذشته رئیس ستاد کل نیروهای مسلح درباره عملیات غرورآفرین حماس در برابر رژیم اشغالگر اسرائیل پیامی صادر کرد. در متن پیام سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری آمده است: عملیات ترکیبی و غرورآفرین گروه‌های مبارز فلسطینی تحت عنوان «توفان الاقصی» علیه مواضع و استحکامات رژیم تا بن دندان مسلح صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی، بار دیگر هیبت دروغین و قدرت پوشالی این رژیم اشغالگر را به اثبات رساند.
این پیام افزود: رزمندگان مقاومت فلسطینی در این عملیاتی غافلگیرانه که از هوا، دریا و زمین علیه مواضع ارتش رژیم صهیونیستی تدارک دیده بودند، صحنه‌های درخشانی از مقاومت و ایستادگی یک ملت رنج دیده و تحت ستم را به منصه ظهور نشاندند؛ ملتی که پس از چند دهه ظلم و ستم تحمیلی، اکنون به پشتوانه نسل جوان با انگیزه و متکی بر اسلام و در سایه اعتماد به وعده الهی، به چنان قدرتی دست یافته است که تحلیلگران و استراتژیست‌های نظامی جهان را به حیرت واداشته است.
در بخشی دیگر از پیام سرلشکر باقری آمده است: اگر روزی انتفاضه سنگ تنها ابزار دفاعی ملت بی‌دفاع فلسطین بود، امروز اما مبارزان فلسطینی به توانمندی و رشدی رسیده‌اند که قادرند در یک عملیات ترکیبی پیچیده، با شلیک هزاران راکت و موشک، ضربات سهمگینی به دشمن صهیونیستی وارد سازند و توان پدافندی و گنبد آهنین او را به تمسخر بگیرند.
این پیام در ادامه خاطرنشان کرد: این جنگ‌افزارهای دفاعی آنگاه که با روحیه شهادت‌طلبی جوانان باانگیزه فلسطینی همراه می‌شود، چنان قدرتی تولید می‌کند که همچون سیلی بنیان‌کن، هیمنه رژیم صهیونیستی را فرو می‌پاشد.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح یادآور شد: حرکت توفنده توفان الاقصی، محصول خشم مقدسی است که دشمن صهیونیستی نسبت به خود در ملت تحت ستم فلسطین کاشته و اکنون باید درو کند.
سرلشکر باقری افزود: توفان الاقصی کابوس فروپاشی رژیم صهیونیستی را برای سران این رژیم به یقین تبدیل و ثابت کرد برخی تلاش‌های مذبوحانه مانند نمایش مضحک روند عادی‌سازی، قادر نخواهد بود روند رو به افول و فروپاشی خانه عنکبوت را کند یا به تأخیر بیندازد.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بیان کرد: ضمن تبریک این پیروزی غرورآفرین به مبارزان و مجاهدان فلسطینی، رجاء واثق دارم، دیر نخواهد بود روزی که جوانان فلسطینی، مسجد الاقصی را از اسارت دشمن صهیونیستی آزاد خواهند کرد. این وعده الهی است که ظلم پایدار نخواهد ماند و اراده مردم مظلوم فلسطین بر ظالمان پیروز خواهد شد. بشارت قرآنی «الیس الصبح بقریب» افق روشنی به روی مجاهدان گشوده است.
* ولایتی: عملیات توفان الاقصی روند فروپاشی رژیم صهیونیستی را تسهیل و تسریع خواهد کرد
همچنین علی‌اکبر ولایتی، مشاور رهبر انقلاب و دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در پیامی با اشاره به رویدادهای جاری در فلسطین اشغالی گفت: عملیات پیروزمندانه توفان ‌الاقصی که قطعا روند فروپاشی رژیم صهیونیستی را تسهیل و تسریع خواهد کرد، نویدبخش نابودی قریب‌الوقوع رژیم صهیونیستی است.
متن پیام به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
انا فَتَحْنَا لَکَ فَتْحًا مُبِینًا
تصاویر منتشره از عملیات مقاومت اسلامی فلسطین علیه رژیم جنایتکار صهیونیستی که استحکامات و هیمنه این رژیم را در هم شکست فتح بزرگی است که موجب وحشت همراه با بهت و حیرت دشمنان و سرور و خوشحالی مسلمانان در اقصی نقاط جهان بویژه در غرب آسیا شده است. دوران تحکم و زورگویی رژیم تروریست صهیونیستی به پایان رسیده و آنچه امروز در سرزمین‌های اشغالی رخ می‌دهد، تجلی‌‌بخش کوچکی از قدرت و اقتدار انباشته جبهه مقاومت اسلامی در فلسطین است. عملیات توفان ‌الاقصی که پاسخی به جنایات مستمر رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی است، قطعا موازنه قدرت در فلسطین اشغالی را به صورت بنیادین تغییر داده و رژیم صهیونیستی را بیش از پیش در موضع ضعف قرار خواهد داد. این عملیات پیروزمندانه که قطعا روند فروپاشی رژیم صهیونیستی را تسهیل و تسریع خواهد کرد، نویدبخش نابودی قریب‌الوقوع رژیم صهیونیستی است. این پیروزی بزرگ و راهبردی را که یک هشدار جدی به تمام سازشکاران در منطقه است، به پیشگاه حضرت ولیعصر(عج)، آحاد امت اسلام، همچنین ملت غیور فلسطین، فرماندهان و رزمندگان گروه‌های مقاومت اسلامی، همچنین خانواده شهدا و مجروحان تبریک عرض نموده، معتقدیم پیروزی‌های روزافزون تا نابودی این رژیم جنایتکار ادامه خواهد داشت.

Page Generated in 0/0057 sec