printlogo


کد خبر: 268696تاریخ: 1402/7/18 00:00
اخبار

«اسکار» مهران مدیری فعلا مشکلی ندارد!
معاون کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا در گفت‌وگو با هنرآنلاین به خبر ممنوع‌الکاری مهران مدیری برای اجرا و تهیه «اسکار» واکنش نشان داد. بتازگی ۲ برنامه جدید از احسان علیخانی و مهران مدیری که قرار است در شبکه نمایش خانگی تولید شود، خبرساز شده است. در خبرهایی که پیش از این منتشر شده بود، علیخانی برای ساخت و اجرای «جوکر ۲» و مدیری برای ساخت برنامه «اسکار» اقدام کرده بودند. مهران مدیری برای دریافت مجوز برنامه اسکار، اقدامات اولیه را انجام داده است؛ برنامه «اسکار» یک مسابقه است که در 20 قسمت تولید می‌شود.
این در حالی است که برخی سایت‌های خبری نوشته‌اند ظاهرا صداوسیما به ساترا دستور داده به خاطر تعهد مهران مدیری به تلویزیون و شبکه نسیم بابت تولید برنامه، تا تعهد ویژه برای تولید برنامه از او اخذ نشده، مجوز هیچ فعالیتی در نمایش خانگی به او داده نشود. محمدصادق افراسیابی، معاون کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا در گفت‌وگو با هنرآنلاین، با اشاره به این موضوع گفت: ان‌شاءالله نهایتا تا ابتدای هفته آینده موضوع مجوز برنامه آقای مهران مدیری تعیین ‌تکلیف خواهد شد.
وی افزود: فعلا نکته جدیدی راجع به برنامه اسکار نداریم. شورای صدور مجوز ساترا ابهاماتی راجع به این برنامه دارد و صدور مجوز برنامه در حال بررسی و رسیدگی است.
***
قاسم نظیفی مدیر انتشارات اسلامی درگذشت
قاسم نظیفی، مدیر انتشارات اسلامی بعد از ۶ دهه فعالیت در حوزه کتاب، بدرود حیات گفت. مدیر انتشارات اسلامی در ۸۲ سالگی بعد از ۶ دهه فعالیت در حوزه نشر دارفانی را وداع گفت.
مرحوم نظیفی متولد ۱۳۲۰ در تهران بود. وی از ۲۱ سالگی انتشارت اسلامی را در بازار بین‌الحرمین تاسیس کرد. حاج‌قاسم نظیفی در روزهای پیش از انقلاب، آثار چهره‌هایی مانند شهید مطهری، علامه جعفری و مرحوم مهدی الهی‌قمشه‌ای را منتشر کرد. ساواک سال ۱۳۵۶ جواز فعالیت مدیر فقید انتشارات اسلامی را به‌ دلیل مبارزات سیاسی، باطل کرده بود.
پیکر مرحوم نظیفی امروز ساعت ۹ صبح از مقابل در منزلش تشییع و مراسم ختمی فردا ساعت 15:30 تا ۱۷ در مسجد علی بن‌موسی الرضا واقع در خیابان هفده شهریور برگزار می‌شود.
***
سیر تحول هیأت و آیین‌های مذهبی بررسی می‌شود
سیر تحول و تطور هیات در نخستین همایش علمی هیات و آیین‌های مذهبی بررسی می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند مقالات خود را تا پایان مهر به دبیرخانه این همایش بفرستند.
نخستین همایش علمی هیات و آیین‌های مذهبی در 6 محور برگزار می‌شود که شامل «سیر تحول و تطور هیات از حیث تعریف، ساختار، کارکرد، گونه‌ها، ابزار و وسایل عزاداری»، «سیر تحول و تطور آیین‌های مذهبی چون تعزیه، دسته‌های عزاداری، نخل‌گردانی و مانند آن»، «سیر تحول و تطور جایگاه اجتماعی مراسم سوگ و سرور و نسبت هیات با تحولات سیاسی اجتماعی»، «سیر تحول و تطور منبر و سخنرانی، ادبیات دینی و شعر، مقتل‌نویسی و مقتل‌خوانی، نوحه، مدیحه، مداحی و سرود در هیات»، «سیر تحول و تطور تعامل ادبی هیات با زبان‌ها و گویش‌های مختلف» و «کتاب‌شناسی کتب اثرگذار و جریان‌ساز در رابطه با هیات و آیین‌های مذهبی» است.
***
محمد شیری در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد
محمد شیری، بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون که در سریال «سلمان فارسی» هم مشغول ایفای نقش بود، در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری شد.
محمد شیری که اخیرا نام او در لیست بازیگران سریال «سلمان فارسی» داوود میرباقری هم قرار گرفت و آخرین کار او در شبکه نمایش‌خانگی هم به «جیران» حسن فتحی بازمی‌گردد، وضعیت چندان مساعدی در بیمارستان  ندارد.
او به سختی لحظاتی با خبرنگار تسنیم صحبت کرد و به وخامت حالش در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان اشاره کرد. 
شیری در بخش آی‌سی‌یوی بیمارستان بستری شده و به تعبیر خودش از ناحیه دهان خونریزی داشته است. البته گفته می‌شود در صورت بهبود بیشتر در حال و احوال او به بخش عمومی منتقل خواهد شد اما فعلا در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان یاس بستری است.
***
فصل سوم «ضد» در مراحل پایانی تولید
فصل سوم مجموعه مستند «ضد» به کارگردانی محسن کریمیان بزودی آماده پخش از رسانه ملی می‌شود. فصل سوم مجموعه مستند «ضد»، تازه‌ترین محصول مرکز مستند سوره، به کارگردانی و تهیه‌کنندگی محسن کریمیان و نویسندگی علی نیکجو این روزها در مراحل پایانی تولید قرار دارد. این اثر که از مهر سال 1401 وارد مرحله تحقیق و پژوهش و سپس ساخت شد، در 20 قسمت 40 دقیقه‌ای آماده پخش از رسانه ملی می‌شود. مجموعه مستند «ضد» در فصل سوم خود تلاش کرده است تا به واکاوی تاثیرات زیست مجازی، بر ابعاد پنهان و ناپیدای زندگی انسان‌ها بپردازد؛ اینکه چگونه  زندگی دیجیتالی موجب اضطراب و خشم بیشتر انسان شده، بر خوراک، پوشاک و نحوه خرید ما اثر گذاشته، معماری شهرها را تغییر داده، شیوع بیماری و درمان را پیچیده کرده و آینده بشر را در هاله‌ای از تردید و ترس فرو برده است. زمان دقیق پخش این مجموعه مستند که محصول مرکز مستند سوره است و دیگر جزئیات پروژه در اخبار بعدی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

Page Generated in 0/0141 sec