printlogo


کد خبر: 268700تاریخ: 1402/7/18 00:00
پیکر هنرمند برجسته سینما و تئاتر امروز به کشور بازمی‌گردد
اعلام زمان و مکان تشییع پیکر آتیلا پسیانی

پیکر آتیلا پسیانی، بازیگر سینما و تئاتر کشورمان که پس از یک دوره مبارزه با بیماری سرطان چشم از جهان فرو بست، صبح پنجشنبه ۲۰ مهر در پهنه رودکی تشییع خواهد شد.
مراسم وداع با زنده‌یاد آتیلا پسیانی، بازیگر و کارگردان تئاتر و سینمای ایران، صبح پنجشنبه ۲۰ مهر در پهنه رودکی مقابل تالار وحدت برگزار خواهد شد و پیکر او تا آرامگاه ابدی‌اش در قطعه هنرمندان بهشت زهرا تشییع می‌شود.
آتیلا پسیانی پس از یک دوره مبارزه با بیماری سرطان، جمعه ۱۴ مهر چشم از جهان فرو بست و مطابق اخبار اعلام شده، قرار است امروز سه‌شنبه ۱۸ مهرماه پیکر وی به کشور بازگردد.
او متولد سال ۱۳۳۶ در تهران و فرزند «جمیله شیخی» و همسر «فاطمه نقوی» بازیگران سینما، تلویزیون و تئاتر بود که لیسانس بازیگری و کارگردانی تئاتر را از دانشکده هنرهای زیبا اخذ کرد و با علاقه‌ای که به بازیگری داشت و تشویق‌های پدر و مادرش در سن نوجوانی پا به عرصه تئاتر گذاشت. 
او در دوران دبیرستان در جلسات انجمن‌های ادبی و اجرای نمایش‌ها شرکت می‌کرد و بازی در تئاتر را از سال ۱۳۵۶ و حضور جلوی دوربین را از سال ۱۳۵۷ با فیلم کوتاه «سکوت و سلام»، همکاری «شاهرخ غیاثی» تجربه کرد. مرحوم پسیانی همینطور بازی در سینما را از سال ۱۳۶۰ با «عفریت»، همکاری «فرشید فلک نازی» شروع کرد و از آن زمان حضور فعال و پررنگی در عرصه تئاتر داشت و در جشنواره‌های مختلف نمایش‌های آزاد زیادی اجرا کرد.

Page Generated in 0/0049 sec