printlogo


کد خبر: 268705تاریخ: 1402/7/18 00:00
اخبار

باشگاه گل‌گهر از داور بازی با پرسپولیس شکایت کرد
باشگاه گل‌گهر با توجه به اشتباه‌های داوری در بازی با پرسپولیس از داور این بازی شکایت کرد. تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان در آخرین بازی هفته هفتم لیگ برتر در ورزشگاه آزادی به مصاف پرسپولیس رفت که در پایان این شاگردان گل‌محمدی بودند که موفق شدند با پیروزی یک بر صفر زمین را ترک کنند. دقیقه ۶۱ این بازی در شرایطی که گل‌گهر برای جبران گل خورده تلاش می‌کرد نفوذ بازیکنان این تیم درون محوطه جریمه و یک ضربه دقیق دروازه سرخپوشان را تا آستانه باز شدن پیش برد اما علیرضا بیرانوند با واکنشی تماشایی توپ را برگرداند. البته در این صحنه به درستی مشخص نشد توپ از روی خط دروازه رد شده یا نه اما تصاویر نشان می‌داد توپ رد شده است.
***
تکرار بازی سپاهان - الاتحاد در ورزشگاهی غیر از نقش جهان
سایت گل عربی نوشت قرار است دیدار سپاهان و الاتحاد در لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاهی غیر از نقش جهان برگزار شود. در حالی که دیدار ۲ تیم سپاهان و الاتحاد عربستان در لیگ قهرمانان آسیا برگزار نشد و کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار است بزودی رای خود را درباره این پرونده اعلام کند، سایت گل عربی در خبری مدعی شد قرار است این بازی در ورزشگاهی غیر از نقش جهان برگزار شود. قرار است باشگاه سپاهان از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا با جریمه نقدی روبه‌رو شود. همچنین روند برگزاری دیدارهای ۲ تیم ایرانی و عربستانی در لیگ قهرمانان آسیا به شکل رفت و برگشت خواهد بود. سپاهان تاکنون در لیگ قهرمانان آسیا از یک بازی یک امتیاز به دست آورده است و غیر از الاتحاد عربستان باید با نوبهار ازبکستان نیز دیدار کند.
***
چه تیم‌هایی به والیبال المپیک پاریس رسیدند؟
۶ تیم قدرتمند جهان موفق شدند با عملکردی خوب در رقابت‌های انتخابی، جواز حضور در بازی‌های المپیک پاریس را کسب کنند. به گزارش ایسنا، با تمام ‌شدن رقابت‌های والیبال انتخابی المپیک، چهره تیم‌های صعودکننده به المپیک پاریس از طریق سهمیه مستقیم مشخص شد. بر این اساس ۶ تیم لهستان، آمریکا، برزیل، ژاپن، آلمان و کانادا موفق شدند جواز حضور در المپیک پاریس را از طریق کسب سهمیه مستقیم دریافت کنند. تیم ملی والیبال فرانسه که میزبان المپیک ۲۰۲۴ است، به دلیل میزبانی پیش از این حضورش را در مسابقات المپیک پاریس تضمین کرده بود. تیم ملی والیبال ایران که در رقابت‌های انتخابی المپیک حضور داشت با عملکردی ضعیف به ۶ باخت و تنها یک پیروزی رسید و در رده هفتم گروه A قرار گرفت. والیبال ایران علاوه بر نتایج ضعیف در رنکینگ جهانی سقوط کرد و در جایگاه ۱۵ دنیا ایستاد. تیم‌های ملی والیبال آلمان، آمریکا و لهستان سه تیم این رقابت‌ها بودند که باختی در کارنامه نداشتند و با ۷ پیروزی متوالی توانستند جواز حضور در المپیک پاریس را کسب کنند. با توجه به اینکه هیچ‌یک از نمایندگان قاره آفریقا نتوانستند سهمیه مستقیم المپیک را کسب کنند، یک سهمیه به قاره آفریقا تعلق خواهد گرفت. بر این اساس ۴ تیم دیگر از طریق رنکینگ جهانی می‌توانند در المپیک پاریس حضور داشته باشند. رده‌بندی جهانی پس از لیگ ملت‌های ۲۰۲۴  تکلیف ۴ تیم دیگر را از طریق رنکینگ مشخص خواهد کرد.
***
واکنش کمک‌داور دیدار پرسپولیس - گل‌گهر به صحنه مشکوک بازی
کمک‌داور دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان در هفته هفتم لیگ برتر درباره صحنه مشکوک این مسابقه صحبت کرد. بحث‌برانگیزترین صحنه داوری دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان در هفته هفتم لیگ برتر، مربوط به صحنه مشکوکی بود که میچل تیورده بازیکن گل‌گهر با ضربه سر زد و علیرضا بیرانوند آن را بیرون کشید، صحنه‌ای که تعداد زیادی از کارشناسان داوری اعتقاد دارند توپ از خط دروازه پرسپولیس رد شده است. امیرمحمد داوودزاده، کمک‌داور بازی درباره این صحنه به تسنیم گفت: همان‌طور که می‌دانید اجازه صحبت درباره صحنه‌های بازی را نداریم. متاسفانه مشخص نیست شماره تلفن همراه من چطور پخش شده، چون از شب گذشته تماس‌های زیادی از سوی برخی‌ افراد صورت گرفت و ناسزا گفتند. این اتفاق برای داوران دیگر هم رخ داده که این بار قرعه به نام من افتاد. وی افزود: در صفحات مجازی فعال نیستم ولی تماس‌ها و پیامک‌های زیادی دریافت کردم. صحنه‌ای که همه درباره آن صحبت می‌کنند صحنه‌ای نیست که بتوان صددرصد چه در زمین و چه صفحات مجازی درباره آن نظر داد.
***
چمن، متهم ردیف اول مصدومیت بازیکنان سپاهان
در فاصله ۱۶ روز تا برگزاری بازی هفته سوم سپاهان در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، ۲ بازیکن شاخص سپاهان دوران نقاهت مصدومیت خود را طی می‌کنند. با وجود اینکه تیم فوتبال سپاهان در هفته هفتم لیگ برتر با نتیجه 4 بر یک از سد صنعت نفت آبادان گذشت، غیبت شهریار مغانلو و رضا شکاری در ترکیب طلایی‌پوشان باعث جلب توجه شد. با وجود اینکه ژوزه مورایس سرمربی و مهدی سلیمی سرپرست تیم سپاهان مصدومیت بازیکنان مذکور را تایید کردند اما ترجیح دادند درباره جزئیات و دلایل این مصدومیت‌ها صحبتی به میان نیاورند. پیگیری‌ها حاکی از آن است که شهریار مغانلو از ناحیه عضله دوقلوی پا مصدوم شده است و احتمالا یک ماه دور از میادین خواهد بود. شکاری هم روز شنبه با انتشار تصاویری از خود حین تماشای بازی سپاهان نشان داد در کلینیک پزشکی پیگیر بهبود وضعیت مصدومیتش است. این بازیکن هم از ناحیه مچ پا دچار پیچیدگی شده و هنوز مشخص نیست چه زمانی آماده بازگشت به میدان خواهد بود. سرپرست تیم فوتبال سپاهان تایید کرد مصدومیت ۲ بازیکن طی هفته اخیر رخ داده است. پیش از این مورایس طی نشست‌های خبری خود از کیفیت پایین چمن باغ فردوس کمپ تمرینی طلایی‌پوشان و چمن ورزشگاه نقش جهان انتقاد کرده و گفته بود کیفیت زمین تمرین و بازی سپاهان در مصدومیت این ۲ بازیکن بی‌تأثیر نیست.

Page Generated in 0/0051 sec