printlogo


کد خبر: 268707تاریخ: 1402/7/18 00:00
بررسی فهرست تیم‌ ملی فوتبال ایران برای فیفادی پیش رو
قلق‌گیری برای جام ملت‌ها

سرمربی تیم‌ ملی فوتبال ٢٣ بازیکن را به اردوی این تیم جهت حضور در تورنمنت اردن دعوت کرد.
در ادامه برنامه آماده‌سازی تیم‌ ملی برای حضور قدرتمندانه در جام ملت‌های آسیای 2023 قطر، امیر قلعه‌نویی تیمش را به تورنمنت چهارجانبه اردن خواهد برد که 3 تیم قطر، اردن و عراق هم در آن حضور دارند.
بنا به تصمیم سرمربی تیم‌ ملی فوتبال ٢٣ بازیکن زیر جهت حضور در اردوی تیم‌ ملی برای شرکت حضور در این تورنمنت به اردوی تیم‌ ملی دعوت شده‌اند.
اسامی بازیکنان دعوت‌شده به شرح زیر است:
دروازه‌بان‌ها: علیرضا بیرانوند (پرسپولیس)، پیام نیازمند (سپاهان) و سیدحسین حسینی (استقلال)
مدافعان میانی: شجاع خلیل‌زاده (تراکتور)، محمدحسین کنعانی‌زادگان (پرسپولیس)، مرتضی پورعلی‌گنجی (پرسپولیس)، محمد دانشگر (سپاهان) و امین حزباوی (السد قطر)
مدافعان چپ و راست: احسان حاج‌صفی (آاک آتن)، میلاد محمدی (آاک آتن)، صادق محرمی (دینامو زاگرب) و رامین رضاییان (سپاهان)
هافبک‌ها: روزبه چشمی (استقلال)، سعید عزت‌اللهی (وایله دانمارک)، احمد نوراللهی (الوحده امارات)، محمد محبی (روستوف روسیه) و محمدجواد حسین‌نژاد (سپاهان)
مهاجمان: مهدی طارمی (پورتو)، سامان قدوس (برنتفورد)، علیرضا جهانبخش (فاینورد)، مهرداد محمدی (استقلال)، کریم انصاری‌فرد (اومانیا قبرس) و سردار آزمون (رم ایتالیا)
از سویی بنا بر اعلام بخش رسانه‌ای فدراسیون فوتبال علی قلی‌زاده، مجید حسینی، علی کریمی و مهدی ترابی با وجود برگشت به شرایط تمرینی به ‌دلیل خطر مصدومیت مجدد به این اردو دعوت نشده‌اند تا در اختیار کادر فنی و پزشکی باشگاه خود جهت تکمیل فرآیند درمانی و آمادگی جسمانی قرار گیرند.
بخش رسانه‌ای تیم‌ ملی همچنین تاکید کرد وحید امیری، میلاد سرلک، یاسین سلمانی و امید نورافکن نیز به ‌دلیل مصدومیت در این فهرست حضور ندارند تا فرآیند درمان خود را تکمیل کنند.
بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم‌ ملی باید ساعت ١٢امروز خود را به کادر فنی تیم‌ ملی معرفی کنند. 
به منظور تداوم نظم رسانه‌ای، حضور خبرنگاران همزمان با معرفی ملی‌پوشان به کادر فنی مجاز نیست.
در این اردو هم مانند اردوهای قبلی تیم فوتبال سپاهان بیشترین سهم را دارد و 4 بازیکن از این تیم به اردو فراخوانده شده‌اند. استقلال و پرسپولیس هر یک 3 نماینده در تیم‌ ملی دارند که البته اگر مصدومیت‌ها نبود، این تعداد برای هر سه تیم فراتر می‌رفت.
همچنین محمدحسین کنعانی‌زادگان پس از جریمه انضباطی امیر قلعه‌نویی و غیبت در فیفادی شهریور، بار دیگر به اردوی تیم‌ ملی بازگشته است. با بازگشت این بازیکن حسین مرادمند مطابق انتظار از لیست خط خورده است.
در این بین بازگشت سیدحسین حسینی به اردوی تیم‌ ملی یکی از نکات قابل توجه است که جانشین اخباری شده است. سنگربان استقلال اردوی قبلی تیم‌ ملی را هم به دلیل حضور در اردوی تیم امید از دست داده بود.
امین حزباوی هم پس از مدت‌ها به اردوی تیم‌ ملی بازگشته است. او درگیر مسابقات تیم امید بود و قلعه‌نویی او را در اختیار رضا عنایتی قرار داده بود اما حالا بار دیگر حزباوی شانس حضور در تیم‌ ملی را پیدا کرده است.
همچنین بار دیگر مهرداد محمدی به اردوی تیم‌ ملی فراخوانده شده تا پس از دوران مارک ویلموتس باز هم شاهد حضور برادران محمدی در تیم‌ ملی باشیم.
دعوت از کریم انصاری‌فرد، مهاجم اومانیای قبرس، نکته قابل توجه دیگر لیست است. درخشش قابل توجه او با تیم باشگاهی خود موجب شده شماره 10 سال‌های اخیر تیم‌ ملی بار دیگر در 33 سالگی در کمپ تیم‌ ملی آفتابی شود.
دعوت از محمدجواد حسین‌نژاد که یکی از پدیده‌های فصل جاری فوتبال ایران در ترکیب سپاهان بوده، نکته ویژه لیست تیم‌ ملی برای فیفادی مهرماه به شمار می‌رود.
غیبت علی علیزاده، هافبک دفاعی گل‌گهر که در ۲ اردوی پیشین تیم‌ ملی حاضر بود، نکته قابل توجه دیگر فهرست امیر قلعه‌نویی است.
در این میان نام شهریار مغانلو در لیست بازیکنانی که بخش رسانه‌ای تیم‌ ملی دلیل غیبت آنها را مصدومیت عنوان کرده، دیده نمی‌شود. شهریار اما در مصاف سپاهان برابر صنعت نفت به دلیل مصدومیت غایب بود و این یعنی مهاجم بلندقامت طلایی‌پوشان اصفهانی مانند تورنمنت کافا در این تورنمنت هم مدنظر کادر فنی تیم‌ ملی نبوده است.
غیبت رضا اسدی که در اردوی قبلی به شکلی عجیب تیم‌ ملی را برای کمک به سپاهان در روسیه ترک کرد، یکی از نکات عجیب جدیدترین لیست امیر قلعه‌نویی به شمار می‌رود. اسدی در 5 بازی ابتدایی لیگ برتر موفق به ثبت 5 گل شده و یکی از بازیکنان آماده این روزهای فوتبال ایران به شمار می‌رود.
* پا به سن گذاشته‌ها چرا هستند؟
لیست جدید تیم‌ ملی فوتبال ایران در حالی منتشر شده است که اسامی متفاوتی در آن دیده می‌شود. امیر قلعه‌نویی با شعار جوان‌گرایی در حالی برای تورنمنت اردن بازیکنان منتخبش را به صف کرد که چشم از روی بازیکنان قدیمی و پا به سن گذاشته برنداشته است. سرمربی تیم‌ ملی ایران بدون توضیح درباره چرایی حذف رضا اسدی، هافبک گلزن سپاهان اصفهان از اردوی قبلی برای بازی با بلغارستان و کنیا تصمیم گرفت در اردوی جدید تیم‌ ملی ایران نیز اسم او را خط بزند اما جواد حسین‌نژاد، پدیده ۱۹ ساله لیگ بیست‌وسوم را دعوت کند تا سپاهان همچنان ۴ نماینده داشته باشد. قلعه‌نویی که بار دیگر امین حزباوی را به اردوی تیم‌ ملی بزرگسالان دعوت کرده است، نفراتی همچون مهرداد محمدی را با ۳۰ سال و کریم انصاری‌فرد را با ۳3 سال سن نیز دعوت کرده تا بازی با اعداد درباره سن و سال بالای تیم‌ ملی همچنان ادامه داشته باشد. محمدی و انصاری‌فرد در حالی به تیم‌ ملی راه پیدا کرده‌اند که مهدی قائدی با وجود درخشش در ۵ بازی اخیر اتحاد کلبای امارات که ۳ گل به همراه داشته است، جایی در لیست ملی‌پوشان ندارد. قطعا قلعه‌نویی و دستیارانش بخوبی می‌دانند برد مقابل تیم‌ ملی کنیا که نیمی از نفرات اصلی خودش را در اختیار نداشته است نمی‌تواند ملاک خوبی برای سنجش موفقیت باشد. شاید هم او می‌خواهد تعداد بردهایش در قامت سرمربی را بالا ببرد تا همچون سن و سال بازیکنان کارنامه خوبی از خود به جا بگذارد. تیم ملی ایران ۱۹ مهر برای حضور در تورنمنت اردن راهی امان می‌شود. این تیم ۲۱ مهر به مصاف میزبان می‌رود و در صورت برتری در این مسابقه ۲۵ مهر در فینال مقابل برنده بازی قطر و عراق قرار می‌گیرد.

Page Generated in 0/0062 sec