printlogo


کد خبر: 268712تاریخ: 1402/7/18 00:00
اخبار

استقرار میز خدمت در نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر
سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرد میز خدمت این سازمان در نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر واقع در مصلای تهران در راستای ارائه خدمات آسان‌تر و جامع‌تر به شهروندان برپاست. به مناسبت روز ملی روستا و عشایر، همزمان میز خدمت سازمان ثبت احوال کشور در نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر واقع در مصلای تهران در راستای ارائه خدمات آسان‌تر و جامع‌تر به شهروندان به‌مدت ۲ روز برپاست. این میز خدمت سازمان ثبت احوال که از روز دوشنبه برپا شده امروز سه‌شنبه نیز از ساعت ۹ تا ۱۹ بعدازظهر در مصلای تهران آماده ارائه خدماتی از جمله درخواست صدور کارت هوشمند ملی، تعویض شناسنامه و عکسدار کردن شناسنامه به عموم مردم است. بر اساس این گزارش، شهروندان برای تعویض شناسنامه خود حتما مدارکی از جمله ۲ قطعه عکس، کارت ملی و شناسنامه باید همراه داشته باشند، همچنین حضور خود فرد الزامی است. پنجمین نمایشگاه ملی توانمندی‌های روستاییان و عشایر از ۱۲ تا ۱۸ مهر در مصلای بزرگ تهران در حال برگزاری است و تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی روستایی و عشایری که در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند به صورت مستقیم محصولات خود را ارائه می‌دهند.
***
عرضه شیرخشک با کد ملی نوزاد از ۲۰ مهرماه
مدیرکل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت شیرخشک‌های رگولار و متابولیک در اداره کل فرآورده‌های مکمل بررسی می‌شوند. پیش از این شیرخشک‌ها با برچسب‌گذاری تایید اصالت می‌شدند. آخرین خبر هم در زمینه شیرخشک این است که از ۲۰ مهرماه هر فردی که برای تهیه شیرخشک به داروخانه مراجعه می‌کند باید کد ملی نوزاد و تاریخ تولد او را بداند چون همه شیرخشک‌ها باید در سامانه تیتک ثبت شود تا از قاچاق این محصول جلوگیری شود، این موضوع شامل شیرخشک‌های رگولار هم می‌شود. محمود آل‌بویه همچنین بر لزوم درج برچسب روی محصولات تراریخته جهت اطلاع مصرف‌کننده تاکید کرد و گفت: ممکن است محصولاتی با منشأ تراریختگی داشته باشیم اما آثار تراریختگی نداشته باشند؛ مانند روغن‌ها که ممکن است ذرت منشأ آن تراریخته باشد اما روغن حاصل اثری از تراریختگی نداشته باشد. وی درباره بحث تقلب در غذا اظهار کرد: تقلب در هر چیزی رخ می‌دهد اما طبیعتا اثرات تقلب در غذا بیشتر است چون بر سلامت افراد تاثیرگذار است. اگر کشف کنیم افراد یا شرکتی غذای تقلبی تولید و عرضه کرده است با آنها برخورد خواهد شد. وی در ادامه افزود: تولید کارگاهی برخی مواد غذایی روش شایعی است که به کارگاه‌هایی که اصول اولیه را رعایت کنند مجوز می‌دهیم. کارگاهی که از ما مجوز گرفته باشد روی محصولی که به بازار عرضه می‌کند شماره و لوگو می‌زند ولی اگر محصولی خلاف این عرضه شود باید جمع‌آوری شود.
***
حمایت تحصیلی بنیاد مستضعفان از ۴۰۰ هزار دانش‌آموز مناطق محروم
معاون محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان، جزئیات اقدامات این بنیاد در حوزه حمایت از تحصیل دانش‌آموزان مناطق محروم کشور را تشریح کرد. وحید خاوئی با اشاره به حمایت تحصیلی بنیاد مستضعفان از بیش از 400 هزار دانش‌آموز محروم کشور طی 4 سال گذشته، در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: یکی از وظایف مهم بنیاد مستضعفان در حوزه محرومیت‌زدایی و توانمندی محرومان کمک به تحصیل دانش‌آموزان مناطق محروم بوده و در این راستا بنیاد در 4 سال گذشته برنامه‌های متنوعی را برای حمایت تحصیلی این دانش‌آموزان در استان‌های مختلف بویژه مناطق مرزی و مناطق هدف طرح آبادانی و پیشرفت به اجرا درآورده است. وی ادامه داد: در این مدت یکی از اصلی‌ترین اقدامات، تعمیر و تجهیز کلاس‌های درسی مدارس مناطق محروم بود. طی 4 سال گذشته تعمیر و تجهیز کلاس‌های درسی نزدیک به 80 هزار دانش‌آموز توسط بنیاد مستضعفان انجام شده است. وی اضافه کرد: علاوه بر این بنیاد مستضعفان با تامین بیش از 140 هزار بسته لوازم‌التحریر و نوشت‌افزار برای دانش‌آموزان مقاطع مختلف مشغول تحصیل در مناطق محروم، تلاش کرده تجهیزات آموزشی مورد نیاز دانش‌آموزان در این مناطق را در اختیار این عزیزان قرار دهد. 

Page Generated in 0/0081 sec